kuna k2in 8 klass siis ei ole seda veel õppind...palun seletage lahti oomi seadus ja arvutamine...tänud
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
oomi seadus
Collapse
X
-
kuna k2in 8 klass siis ei ole seda veel õppind...palun seletage lahti oomi seadus ja arvutamine...tänud
ja juttu ka
-
Ohmi seadus: Vool on võrdeline pingega ja pöördvõrdeline takistusega. Kui võtta mingi püsitakisti ja sellele rakendada pinge U, siis hakkab sellest voolama vool I=U/R
Kui pinge on konstantne, siis takistuse vähenemisel vool suureneb. Kui takistus hoida püsivana ja pinget tõsta, siis vool suureneb.
Kui me saame mõõta mingi ahela voolu ja sellel tekkiva pingelangu, saab välja arvutada selle takistuse R=U/I
Ajudele keerukam juhtum. Kui vool on konstantne (püsivooluallikas) siis takistuse suurendamisel pinge tõuseb U=I*RElu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...
Comment
-
Vs: oomi seadus
Oleneb mootorist. Pea alati kasvab võimsus, alalisvooluajamitel ja vahelduvvoolu peamasinatel kasvab ka pöörlemiskiirus. Kui lubatud suurusi ei ületa, siis sellega asi piirdubki. Pinge tõstmisel natuke üle piirväärtuse ja samas mootori väiksel koormamisel ei pruugi midagi juhtuda, tekib lihtsalt rohkem sooja ja eriti vanemate mootorite puhul on natuke varu jäetud materjalide juures ja mootor elab selle üle. Peavoolumasinatel on pinge tõstmisel oht puruks joosta, kui koormust pole või see liiga väike on.
Vool suureneb koos pingega või mootori koormuse suurendamisel. Nagu oomi seadusest võib järeldada, siis ühtki suurust ei saa muuta ilma teis(t/i) suurus(t/i) muutmata. Kuna takistuse muutmine ei ole võimalik muul viisil, kui mootori mäiste muutmisel(vahelduvvoolu puhul ka sageduse muutmisel) siis jäävad järgi vaid pinge ja vool. Voolu reeglina ei muudeta mootorite puhul, kuigi selles on mõningaid erandeid. Lisaks mõnedes rakendustes piiratakse mootorite maksimaalset voolu mootori enda või toiteahelate kaitsmiseks/sujuvaks käivituseks. Suurem osa mootorite tüürimisi tehakse läbi pinge muutmise. Vahelduvvoolu puhul muudetakse sagedust, et muuta mootorite pöörlemiskiirusi
Comment
-
Vs: oomi seadus
Esmalt postitatud mrek000 poolt Vaata postitustKuid kui on mootoril koormus ja tahad, et ta töötaks kiiremini, siis peab tõstma ampreid mitte pinget ?
Koormust suurendades kasvab vool.
Max vool kui pidurdad jõuga mootori, aga siis ta ju kiiremini ei tööta.
Comment
-
Vs: oomi seadus
Maksimaalne vool peaks saavutatama täiskiirusel mootori reversseerimisel, kiirust see loomulikult juurde ei anna.
Asünkroonmootoril ehk siis igapäevases mõistes "tavalisel" mootoril, mida toidetakse võrgust, tuleb pöörlemiskiiruse suurendamiseks tõsta sagedust. Pinge tõstmine võib raskelt koormatud mootoril vähendada pisut läbilibisemist, aga sel puhul võidab pööretelt mõnikümmend pööret minutis enimalt.
Nagu ma ennist vihjasin oomi seadusele, siis A.R. tõesti ei valeta, voolu suurendamiseks on vaja tõsta pinget (või mähkida mootor ringi)
Tegelikult on mrek000 väitel kah õrn tõepõhi all. Peavoolumootoritel sama pinge juures pöörlemiskiiruse tõstmiseks saab šunteerida staatormähised, millega vähendatakse mootori üldtakistust ja suurendatakse mõnevõrra ankrumähiste voolu. Sellisel juhul väheneb tunduvalt ajami väändemoment.
Comment
Comment