Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

    Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
    1A jääb väheks.
    Mina saan aru, et 1A oli ventilaatori karbile kirjutatud.

    Comment


      #47
      Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

      1 A vastab 220 voldi korral jämedalt 220 W võimsusele aktiivkoormuse korral... Edasi mõtle ise.

      Comment


        #48
        Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

        Esmalt postitatud onujüri poolt Vaata postitust
        1 A vastab 220 voldi korral jämedalt 220 W võimsusele aktiivkoormuse korral... Edasi mõtle ise.
        Selle fakti teada saamine ei too küll midagi uut meie arutellu ega vii lähemale probleemi lahendamisele.

        Comment


          #49
          Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

          Ei usu et sellist asja keegi kohe ehitama hakkab aga kui ...

          Panna ahelase sild ja +- vahele tiristor lülitina.
          Saame 100 perioodi sekundis.
          Kui nüüd lasta läbi kaks ja tõkestada üks siis peaks võimsust olema 2/3. (/ == jagatud)
          Võib ka 4/5 või 2/5.
          Kena oleks kasutada ühes tsüklis paaritu arv pulsse - siis ei tule sisse alaliskomponenti.

          See oleks siis digitaalne- elektroonikaline võimsuspiiraja lahendus.
          Võibolla neid nii tehaksegi?
          Analoogis lõigati periood juppideks.
          ***
          Kui sellele 1 A nupule panna rööpi mingi püsitakistusega juht?
          Siis võiks saada 1A muutust ja kokku vajalik vool.

          Aga selle vajaliku voolu võiks ikkagi enne ära mõõta.

          Kas see kasutatav tester ka vahelduvpinget ei mõõda?
          Kui ta suudab mõõta nt 10 V ja paneme ahelasse järjest 5 oomi siis saame seal
          1A on 5 V ja 2 A on 10 V pingelangu. Takisti peab siis olema min 20 W.
          Kui on mingi väiksem piirkond saab väiksemalt hakkama.

          1 oom, 2A, 2W. Hooletuse korral uus tester, juba ampritega.
          ***
          Kui sõjaväes sai ka testreid remonditud siis põhiliselt
          olid läbi põletatud ampermeetrid.

          Veel üks asi!
          Kui läheb trafo pinge mõõtmiseks siis kui katkestada trafo toide
          võib pinge tõusta vägagi kõrgele ja kui samas tester mõõdab
          võib digiriist maha põleda.

          See on see Tartu poiss Emil Lentz kes seda seadust kokku pani.

          Comment


            #50
            Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

            Tuli meelde, et endal ju ka ventilaator kodus, küll pisike 60W teine. Mõõtsin veidi ja võimsustegur täiskiirusel oli 0.99. Kondensaatori kohta ei oska arvata, all lüliti juures seda ei olnud, aga kuna kõige väiksema kiiruse juures kukkus võimsustegur -0.78 peale (negatiivseks seega), siis arvatavasti mootori kõrval see olemas siiski on (ilma kondensaatorita poleks seda 0.99 ju ka saavutanud).

            Seega mõõtmine oleks antud juhul jah väga tore, hea õnne korral võib see 1A dimmer täiesti sobida.

            Comment


              #51
              Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?



              Toroid 120 W, 220 V, 42 V

              Kui ühendada 42 V nii et ta võrgupingelevastupidi on saab juba 180 V.
              Toroidil on tavaliselt keskel suur auk. Võtad harilikku montaažijuhet ja kerid sinna veel täiendava lisamähise.
              Just nii palju kui on vaja.

              See esimese pakkumise toroid oleks veel parem.
              Annaks pinget sujuvamalt maha saada.

              Comment


                #52
                Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                Proovisin enda 60W ventilaatorit, poole pingega (ehk siis nagu 230/115V trafo korral oleks) oli puhumine/müra esimesel astme veidi väiksem kui normaalse pinge korral kolmandal astmel. Käima läks esimesel astmel 50V ja kolmandal astmel 100V korral, vana ka teine juba, laagrid/puksid tähendab.

                Comment


                  #53
                  Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                  Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                  .....
                  See on see Tartu poiss Emil Lentz kes seda seadust kokku pani.
                  Ei olnud ju Lentz, Lenz oli. Sealtsamast saab ka Lenzi reegli kohta:
                  Elektroonika töötab suitsu baasil.
                  Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                  Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                  Comment


                    #54
                    Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                    kui ma toroidile hakkan mähist mätsima ja ühendama ka veel sinna siis põleb kogu kaadervärk mul maha ma kardan. pole nii elektroonika ekspert ka

                    Comment


                      #55
                      Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                      sõda plevna all.
                      kui arvate et see oomipoe junn ei aita,siis osta pruugitud asjade poest vana tolmuimeja.selline,kus võimsuse regulaator peal on.seda siis kasutagi.see tuleb isegi odavam kui oomipoe variant.
                      võib ka ise teha,ei midagi keerukat:sümistor,dinistor ,konde ja paar takistit

                      Comment


                        #56
                        Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                        Esmalt postitatud skuubik poolt Vaata postitust
                        pole nii elektroonika ekspert ka
                        Alustame sealt et tegu on toroidtrafo omanikuga.
                        Mis too toroidtrafo on?

                        Raudplekist tehtud rõngas.
                        Selle rõnga peale on keritud isoleeritud vasktraadist mähised.
                        Üks mähis on mõeldud ühendamiseks 220 V elektrivõrku. Lootust on see ära tunda kas
                        juhtmete värvi või suurima takistuse järgi. Selles, nn primaarmähises on teatud arv keerde.

                        Teine (või teised) mähised sekundaarmähised tekitavad sekundaarpinge.
                        Selle teise pinge suurus sõltub teise mähise keerdude arvu suhtest primaari keerdude suhtesse.
                        Kui meil on vahelduvpinge mõõtmiseks voltmeeter siis võime ära mõõta võrgupinge primaarmähisel ja sekundaaril.
                        Selles müüdavas näidised on nendeks pingeteks 220 V ja 42 V.

                        Kui nüüd ühendame ühe primaari ja ühe sekundaari otsa ja
                        mõõdame pinget kahe teise, vaba otsa, vahelt siis saame kas
                        kahe pinge summa või vahe.
                        Seega kas 220+42=262 V või 220-42=178 V
                        Kui keerame sekundaari otsad ringi saame vastupidise tulemuse.

                        Oli vaja pinget vähendada, seega sobib lahendus 178 V.
                        See on esimene etapp trafooskuse omandamisel.

                        Kui see pinge ei sobi siis võime võtta isoleeritud traati.
                        Näiteks elektri või oomipoes on selline mitu peent soont sees ja plastik peal.

                        Mähime sellele toroidile mähise. Traat auku, ringiga välja, auku välja jne.
                        Teeme ca 10 keerdu, lülitame primaarile pinge ja
                        vaatame palju on pinget sellel UUEL MÄHISEL.
                        Nii saab teada mitu volti tuleb ühe keeru kohta.

                        Nüüd tuleb kerida niipalju keerde et saada sobiv pinge.
                        Ja siis ühendada "õigesti" et toimuks lahutamine.
                        Teed mitu mähis, paned kõik järjest lahutama, ühendad koormuse nendesse punktidesse,
                        saad kasutada mitut kiirust.
                        See on see mida kunagi eespool soovitati.


                        Kui nii on saadud sobivad pinged võib neid katsetada koos ventilaatoriga.
                        Kui ei sobi saab keerde ja pinget muuta.

                        Kui teha kõik kontrollitult siis võiks õnnestuda.
                        Aga nii ei pea tegema. Kui ei taha.

                        Ja vaata et Lenz testrit ei lõhuks!

                        Comment


                          #57
                          Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                          Vaadake härrased! Arvatavasti on tegemist ikkagi asünkroonmootoriga, millele pöörlemissuuna määrab mähiste omavaheline ruumiline paiknemine või lühiskeerd staatori pooluste ühel serval. Kiiruse määrab pooluste arv. Kui mängite pingega-vooluga, siis toimub ainult pöörlemisjõu vähendamine või ergutusmähise jõu vähendamine. See tähendab, et rootor hakkab staatori pöörleva magnetvälja suhtes hilinema. Asi on kriitiline ja eriti äkiline lõpupoole, just siis kui hilinemine läheb väga suureks. Mingi tühise mõju (kasvõi tolm laagrites) tõttu, võib mootor seiskuda ja edasine on juba kuumenemine ja põlemine! Kõige parem lahendus on sagedusmuundi, nagu juba eelnevalt oli kellegi poolt soovitatud! Kui ei, siis tuleb minna mootori asendamiseni, ... kollektormootoriga. Köögis, pliidi kohal oleva ventika asendamiseks, valisin sellise tee, sest 2 korda põles mootor, mis töötas libisemisele, ... lihtsalt maha. Asenduseks sobib ka mõni vana, akudrelli mootor koos pingeregulaatoriga ja vajaliku pingega toiteplokiga. Sobib ka kollektormootor, mis on ettenähtud vahelduvpingel töötamiseks! Olgu too siis ükskõik milline! Jõudu ja edu "susserdamisel" - katsetustel!
                          viimati muutis kasutaja rainadov; 02 July 2013, 11:25. Põhjus: täht

                          Comment


                            #58
                            Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                            Kui soov on lauaventilaatori pöördeid vähendada, et müra vähendada siis... Lauavendil on üsna suured labad ja seega suht "raske vedu" tegelikult. Kui püüda sinna otsa panna sagedusmuundur, siis hakkab üsna tõenäoselt see ventilaator tegema "servo häält" ja vaevalt et kõrge ebaühtlane servovilin muudab asja vaiksemaks kui madalapöördeline tuulekohin seda ennem oli.
                            Kui võtta kätte mõni vana või uuem ürik, mis kirjeldab ventilaatorite olemust, siis need väidavad tavaliselt, et ilma harjadeta ventilaatorite pöördeid muudetakse/timmitakse 100-70% vahel. Nii seda kanaliventide, ..., arvutiventide jms korral.
                            Ma tegelikult ei oskagi pakkuda, et kui ventilaator on juba mitme astmeline, et kas siis sellest madalaimast astmest võiks veel nõuetekohaselt 70%-ni alla võtta pöördeid või ei.
                            Samas, seoses kuumenenud ilmadega on minu käest jällegi mitu lauaventilaatorit läbi käinud, mille vendivõll on puksidesse kinni kiilunud/kuivanud ja tiivik seisab. Ja olenemata asjaolust, on mootorimähis endiselt elus ning peale pesu ja määrimist läheb asi uuele ringile.
                            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                            Comment


                              #59
                              Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                              kõige kindlam viis oleks siis ikkagi autotrafoga proovida ja mõõta kuidas asi reaalselt käitub madalamate pöörete juures, siis mõelda millegi statsionaarsema ehitamisele
                              peab uurima kellel autotrafot tallinnas on

                              e/ 2,5k vaatamist, lugejaid ikka on..

                              Comment


                                #60
                                Vs: Kuidas saada ventilaatori pöörded madalamaks?

                                Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                                Aga sa anna link sellisele regulaatorile, teemaalgata ostab ära ja probleemi pole.
                                Kas te tõesti väidate, et selline regulaator ei sobi ja pakute siin autotrafosid ja sagedusmuundureid:

                                http://www.etherma.fi/epages/etherma...Products/10MS2

                                Comment

                                Working...
                                X