Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku mahutavuse mõõtmine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku mahutavuse mõõtmine

    Oleks vaja siis mõõta 12V 17Ah pliiaku mahtuvust.
    Kas selleks sobib selline seade http://www.autokaubad24.ee/et/tooted...mustester-yato
    Kui jah, siis kas kellegil on kogemusi kuidas sellega mõõta, ehk kuidas seal välja lugeda lõpuks aku mahtuvust?

    #2
    Vs: Aku mahtuvuse mõõtmine

    Testimise käik ja tabel on ju lehel olemas, tuleb lihtsalt testid kirjeldatud viisil ära teha (jätta meelde voldid testri skaalalt) ja võrrelda tabelis tooduga.

    Comment


      #3
      Vs: Aku mahtuvuse mõõtmine

      Tavaline koormushark selleks otstarbeks eriti ei kõlba, mahutavuse mõõtmiseks on näiteks http://www.actmeters.com/battery-tes...battery-tester
      On ka paremaid, nende hind on aga juba üle mõistuse piiri.

      Comment


        #4
        Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

        Ligikaudeselt saab aku mahtuvust mõõta ebalineaarse elemendiga - lambiga. 17ah aku puhul peab laetud olekus akule ühendama 20W lambi.
        See peaks põlema pingeni 10,2V ja 10 tundi. Uuematel akudel tühjendatakse vooluga 1/20 mahtuvusest, siis paned 10W lambi ja põleb 20 tundi pingeni 10,2V. Põlemisaja järgi saad arvutada ligikaudse aku mahtuvuse. Enne talve tulekut ja uue aku ostmisel on kasulik nn. aku treenimine - 3X täis ja 2X tühjaks pingeni 10,2V.

        Comment


          #5
          Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

          Harjugem tehnikafoorumis kasutama õigeid mõisteid ja mõõtühikuid.
          Tuletan ikka aeg-ajalt meelde, et akudel (ja üldse keemilistel vooluallikatel)
          on mahutavus, mõõdame ampertundides, lühendiks Ah. Miks mitte lühend
          ah - aga sellepärast et inimeste nimedest tuletatud mõõtühikute lühendid
          kirjutatakse alati suurtähega. Tegelikult, on ju päris lihtne meeles pidada!
          Seega siis nii nagu volt - V, vatt - W, on amper lühendatult - A.
          Mahtuvusest räägime kondensaatoritega seoses, kus mõõtühikuks on farad
          ja lühendatult F (kuulsa Faraday nimest).
          Elektroonika töötab suitsu baasil.
          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

          Comment


            #6
            Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

            Esmalt postitatud fre poolt Vaata postitust
            akudel (ja üldse keemilistel vooluallikatel) on mahutavus,
            mõõdame ampertundides,
            Mahtuvusest räägime kondensaatoritega seoses, kus mõõtühikuks on farad


            Niipalju siis internetist.

            Google
            "aku mahutavus" 19000 korda
            "aku mahtuvus" 49200 korda
            On veel ruumi
            viimati muutis kasutaja A.R.; 30 m 2013, 17:52.

            Comment


              #7
              Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

              Pole ka hullu kui sassi läheb, aku mahutavust saab mõõte faradites ja kondekat ampertundides.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                ..............
                Google
                "aku mahutavus" 19000 korda
                "aku mahtuvus" 49200 korda
                On veel ruumi
                Kurb...
                Kuid õnneks veel pole õpikutesse jõudnud.
                Seni veel olen nendes õigetpidi näinud.
                On veel "arenguruumi", selles osas on kaupmehed
                ka ja mõned siin-seal veel kaasa aidanud, küllap jõuab.
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                  Läheb küll teemast kõrvale, aga - soetasin äsja autole uue Varta aku, millega anti kaasa garantiitalong.
                  Kus muuhulgas on kirjutet:

                  Bensiinimootoriga transpordivahendil peab olema 12V aku laadimisvool vahemikus 13,8 - 14,4V

                  Comment


                    #10
                    Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                    Ärge siis nii valusasti ka lööge Mul lihtsalt shift vahel jamab, eriti vanduma ajab kui parooli pean kordama. Parandan veel ära, et ligikaudeselt tähendab ikka ligikaudselt. Eks terminitega peab asi ka korras olema. Minu jaoks on näiteks harjumatu (elektri)juhe uues tähenduses - gaasijuhe, torujuhe - olen rohkem harjunud gaasitrass, gaasitorustik.
                    Pakun ka täpsema voolugeneraatori skeemi:

                    http://www.sbprojects.com/projects/ccsink/

                    Comment


                      #11
                      Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                      Aga ikkagi kas kellegil on kogemusi või oskab soovitada seadet millega kiiresti aku mahtuvust (Ah) saaks mõõta?

                      Comment


                        #12
                        Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                        Aku mahutavust saab mõõta targemat sorti akulaadijaga, mis suudab aku tühjaks laadida ja sealjuures mahutavust mõõta, protsess ei toimu paraku mitte kiiresti.
                        Sama saaks ka teha mingi püsivama vooluga koormuse (hõõglamp näiteks) ja kella abil, samuti kulub piisavalt aega.
                        Siis on veel vastavad testseadmed, mis teevad seda kiiresti:
                        http://www.internet-security-inc.com...s/GOLD-IBT.gif ja selle järeltulija http://www.actmeters.com/battery-tes...battery-tester
                        Battery anomalies appear in many forms and no single tester can identify all defects. Spectro CA-12 assesses a battery by capacity, the most reliable performance indicator.

                        ...

                        Kunagi justkui mingid firmad ka reklaamisid, et pakuvad seda teenust. Kas üks neist polnud mitte http://www.diislikeskus.ee/kylmmootor.html?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                          Hõõglamp ei anna ka päris õiget tulemust, aku pinge langedes vool ju nõrgeneb.
                          Oleneb mis marki aku üldse on, osad pliiakud (eriti starterakud) ei salligi 100% tühejendamist, nende edaspidine eluiga (tsüklite arv) võib päris kõvasti langeda.
                          Kui teaks aku täpsemat tüüpi, leiaks ehk pinge/mahutavuse graafiku, tühjendaks ca 50% ja selle järgi arvestaks mahutavuse. Mõistagi ligikaudse. Täpsemaks mõõtmiseks ikka spetsiaalne püsivooluga koormus.
                          (Kunagi sai selline skeemike MOSFET transside ja mõne mikroskeemiga ka kokku joodetud..)

                          Nüüd olen kasutanud iCharger laadijat. Kuna laadija ise tühjendab max. 20W, siis tuli panna lisakoormus. Samas on mahutavus hiljem üsna täpselt näha:

                          Click image for larger version

Name:	DSC02170_res.jpg
Views:	1
Size:	118,8 KB
ID:	867660
                          viimati muutis kasutaja sebastian; 02 m 2013, 15:03.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                            Esmalt postitatud sebastian poolt Vaata postitust
                            Nüüd olen kasutanud iCharger laadijat. Kuna laadija ise tühjendab max. 20W, siis tuli panna lisakoormus. Samas on mahutavus hiljem üsna täpselt näha:
                            206B-l peaks ju saama regeneratiivfunktsiooni kasutades tühjendusvõimsuse tõsta isegi vist 500W-ni. Ise pole Pb->Pb proovinud, kuid Li puhul kallan enamasti just Li->Pb, et mitte asjata tuba kütta.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Aku mahutavuse mõõtmine

                              Esmalt postitatud PwrLdz poolt Vaata postitust
                              206B-l peaks ju saama regeneratiivfunktsiooni kasutades tühjendusvõimsuse tõsta isegi vist 500W-ni. Ise pole Pb->Pb proovinud, kuid Li puhul kallan enamasti just Li->Pb, et mitte asjata tuba kütta.
                              Saabki tõsta kuni 350W-ni, aga kuna laadija sisemine ahel kannatab ainult 20W, siis "regeneratiivseks koormuseks" pildil MOSFET transs (pluss ventikaga radiaator). Vastasel korral osutuks selleks toiteplokk...
                              Oleks teine Pb koormuseks, saaks jah regeneratiivi kasutad nii nagu ette nähtud: kaduteta ja tuba kütmata. Sel juhul peaks siis teine Pb olema täiesti tühi või oluliselt suurema mahutavusega.
                              Kasutatakse muidugi ka teisi lahendusi, näit. võimsad takistid, autolambid jne. Eks ta üks elektri raiskamine on muidugi..

                              Comment

                              Working...
                              X