Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Vaadake YouTube'is huvitavaid videoid, nautige head muusikat, laadige üles originaalsisu ning jagage seda kõike oma sõprade, perekonna ja kogu maailmaga
Ei ole õige. Kahjuks. Paraku. Jne..
viimati muutis kasutaja RaunoK; 22 April 2014, 14:52.
Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.
Seda siis kui pingejagurit ei koormata, ehk koormustakistus oleks lõpmata suur. Siin see 1 megaoomi mõju on matemaatiliselt täiesti arvutatav, seda vist teeemaalgatajalt tahetigi. Praktikas ilmselt jah 1 megaoom versus 1 kilooom rolli ei mängi, takistite täpsusklassidki viletsamad.
Seda siis kui pingejagurit ei koormata, ehk koormustakistus oleks lõpmata suur. Siin see 1 megaoomi mõju on matemaatiliselt täiesti arvutatav, seda vist teeemaalgatajalt tahetigi. Praktikas ilmselt jah 1 megaoom versus 1 kilooom rolli ei mängi, takistite täpsusklassidki viletsamad.
Kas ma rääkisin koormusest ? Raha pooleks jagamisel jääb pangale ka teenustasu
Samuti ei saa torti pooleks jagades mõlemad lapsed võrdselt vaid osa torti jääb noa külge
Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...
No ongi see jama alati et enne ülesande lahendamist tuleb hakata ära arvama, kas tegu hüpoteetilise matemaatilise situatsiooniga või peaks ka praktikas ettetulevaid lisatingimusi arvestama, ja milliseid neist.
Siin:
-kuna koormustakistuse arvuline suurus on ära toodud, tuleb ilmselt seda arvestada ja kasutada.
-väljundpinge tuleb arvutada, selle mõõtmisest ei ole sõnagi. Kas koormustakistust mõista mõõteriista sisetakistusena, on antud juhul juba lugeja fantaasia küsimus.
Siin:
-kuna koormustakistuse arvuline suurus on ära toodud, tuleb ilmselt seda arvestada ja kasutada.
-väljundpinge tuleb arvutada, selle mõõtmisest ei ole sõnagi. Kas koormustakistust mõista mõõteriista sisetakistusena, on antud juhul juba lugeja fantaasia küsimus.
Antud on toiteallika EMJ, sisetakistust ei ole - järelikult praktikas näit on ....
Aitäh kõigile abistajatele. Kas keegi oskaks kasvõi suunata kuidas ma edasi peaks arvutama? Hetkel ei saa kahjuks siinsest arutlusest aru. Oleksin väga tänulik.
alustada võiks I (voolutugevuse) arvutamisest antud ahelas ehk
I = U / (R1 + R2)
ja kui vool on teada, siis saaks teada ka pingelangu R2 peal, mis on sama, mis Uout ehk
Ur2 = I * R2
Uout = Ur2
neis valemites R2 peab enne leidma muidugi selle väärtuse koos 1Mega paralleeltakistusega (ehk on veidi väiksem kui R2)
paralleel takistuse arvutamise valemit õpilane Kiir otsib ehk ise, aga see oli umbes nagu R1 + R2 / (R1 * R2)
Lugeja ja jagaja peab ära vahetama.
Ma pakuks Uout=0,049975 V.
Väga imelik ülesanne, komakohti tuleb ju kohutavalt ja siit kerkib tahtmatult küsimus: mitu kohta peale koma peaks arvutama? Ja kui ümardamine on lubatud, siis kas 0,05 V on tibens? Ja kui on, siis mille kuradi pärast on vaja vehelda mingi megaoomise koormusega?
komakohti tuleb ju kohutavalt ja siit kerkib tahtmatult küsimus:
mitu kohta peale koma peaks arvutama?
Kunagi füüsika õpingute ajal kulus terve aasta praktikume ja arvutusi selleks
et veenda meid, tudengeid, aru saama et on vaja eristada mõõteandmeid ja mõõtmisvigu.
Igal tööl pidi olema juures osa, kus võeti arvesse riistadele trükitud täpsusklass.
Seega mõõtmine 10 V skaalas, 2,5% riist, tulemus Uv= 0,05±0,25 V
Seega mõõtmine 1 V skaalas, 2,5% riist, tulemus Uv= 0,05±0,025 V
Seega mõõtmine 0,1 V skaalas, 2,5% riist, tulemus Uv= 0,05±0,0025 V
No ongi see jama alati et enne ülesande lahendamist tuleb hakata ära arvama, kas tegu hüpoteetilise matemaatilise situatsiooniga või peaks ka praktikas ettetulevaid lisatingimusi arvestama, ja milliseid neist.
Kas nüüd häda on küsimuse meile serveerija puudulikus esituses või ongi küsimus puudulikult koostatud... ei tea. Võimalik, et sellel on ka seos mingi kontekstiga, millest tuleneb, mida arvutada, kui täpselt ja kas üldse. Või lihtsalt õppejõule näidata, et oled aru saanud, mida, kust ja millega, ning arvutus ise polegi nii oluline.
Comment