Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

    Teab keegi, kus ja mis hinnaga müüakse kontrollereid, mis võimaldaks muuta pöördeid võimsal elektrimootoril?
    Pean silmas siis võimsusi 15-30kw.
    Huvitaks erinevate variante kontrollerid, üks variant oleks 60-120V alalisvoolu mootor,
    teine variant 230V kolmefaasiline vahelduvvoolu mootor ja kolmas variant 380v 3 faasiline vahelduvvoolu mootor.
    Selliste mootorite pöördeid oleks vaja muuta 0-5000, sõltuvalt siis mootori maksimumpööretest.

    Kui lihtne ja kui odav lõbu see üldse on?

    Või kas liigub kuskil valmis kontrollereid, mis võimaldavad ühte otsa ühendada näiteks 240V jagu akusid ja teise otsa 380V kolmefaasilise vahelduvvoolu mootor? ja mis hinnaga.

    Mootori kiirust peaks lõppkokkuvõttes saama muuta mingi jullaga, mida on võimalik ühendada gaasipedaaliga.

    Kui kallis või lootusetu selline juhtum üldse on?

    Esialgu on see küsimus sportlikust huvist, et kui kalliks läheks üldse elektriauto ehitamine.
    Suurimate takistustena tunduvad kontroller ja mootor.
    Kui mootori isegi leiaks, siis jääb küsimus, selle juhtimises.

    #2
    Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

    electrical engineering including electrical design courses, electrical calculations, electrical worksheets, electrical programs and electrical books


    On olemas peale nende veel mitmeid elektrimootorite tüüpe. Näiteks on tegemist olnud 22kW 3-faasilise mootoriga, mis sisaldab umbes 10 paari harju. Sees on 3-faasiline lisamootor tema harjade nurga liigutamiseks peamootori pöörete muutmise eesmärgil. Kaal umbes 200-300kg. Mootori nimetus peaks tulenema mootori looja, saksa inseneri Straate järgi, aga kuna ma ei oska saksa keelt, siis ilmselt kirjutan seda nime valesti.
    Veel vähem kui 10 aastat tagasi on nähtud 100kW harjapaariga mootorit uuel lihatööstuse kutteril. Kutter maksis suurusjärgus 3 miljonit EEKi. Selle kontroller oli suurem elektrikilp.

    Comment


      #3
      Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

      Ega suurem võimsus ei muuda reguleerimise põhimõtet. Peab ainult hankima võimsamad jubinad. Alalisvoolu mootorit pöörete reguleetimise jaoks on sisuliselt vaja ainult muudetava pinge regulaatorit. Vaja lõpu transi mis kannatab välja max pinge ja max voolu.
      Kui on 3 faasiline mootor siis oleks palju lihtsam kui oleks tegu püsimagnetiga sünkroon mootoriga Suuri transe juhtiimieks vähemalt . 1 iga faasi kohta aga parem oleks 2. faasi kohta Selline on minu arvamus.

      Comment


        #4
        Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

        Jõukohane oleks plaanid teha alalisvoolu mootorile, selle juhtimine käib pinge alusel ja saab kasutada kui pinin palju ei sega jõuahelas türistore. Viimased võimaldavad suht lihtsalt suuri voole kommuteerida, vastava võimsusega transid lähevad jube kalliks. Muidugi on PWM-iga alalisvoolumootoritel üks vastik piirkond tühijooksu lähedal (katkevvoolu reziim - väikesed pöörded, soov hoida pisikiirust) kus mootor on ebastabiilne.
        Igasugune vahelduvvoolu mootor nõuab 3 faasi juhtimist ja tuleb seejuures arvestada keeruka juhtimisega - ehk samaaegselt tuleb juhtida nii sagedust kui pinget ja pöörlemiskiirusest veel omakorda lähtuvalt. Ses vallas on müügil tööstuslikke lahendusi (vt. sagedusjuhtimine - vektorjuhtimine) aga need on üsna kallid.

        Comment


          #5
          Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

          Türistoride juhtimine on minuarust veidi keerulisem - kuidas sa nad alalisvoolu korral jälle avad?
          Väljatransidest võib võtta midagi sellist https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa...9-91&toc=19380
          Seal kaks transi ühes korpuses.
          Faaside arvu saad ise valida, ühe faasilisega läheb käivitamine keeruliseks, aga kahe, kolme, viie või kasvõi näiteks kümne faasi korral on käivitusmoment päris hea.
          Siis selline mootor, kus juhtmoodul teab rootori asendit staatori suhtes ja nurga muutmisega toimib ka pidurdamine.

          MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
          KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

          Comment


            #6
            Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

            Kõige rohkem levinud ja lollikindlam on 380v 3 faasiline vahelduvvoolu mootor ja sagedusmundur pöördeid reguleerima. Sagedusmuundurite tootjaid on jalaga segada, hind vast kuskilt 1000 EUR alates 15 kW-sele ja mootorite tootjaid veel rohkem.
            viimati muutis kasutaja moi; 06 m 2014, 22:46.

            Comment


              #7
              Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

              Kuna kavatsed kasutada 240V akut, siis väikestel võimsustel valid odavama 1 faasilise toitega 3 faasilise sagedusmuunduri ja kolmefaasilise mootori ( Võimsama mootori puhul on valida vaid 3 faasilise toitega). Sagedusmuundur peaks võimaldama vektorjuhtimist. Hea oleks ka RS-485 võrguliides.
              Sagedusmuundurist viskad välja alaldusdioodid, kondensaatori ja laadimisvoolu piirava takisti, kuna neid ei ole antud juhul vaja (dioodid põhjustavad asjatu energiakulu ja ka kuumenevad).

              Comment


                #8
                Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                Esmalt postitatud moi poolt Vaata postitust
                Sagedusmuundurite tootjaid on jalaga segada, hind vast kuskilt 1000 EUR alates 15 kW-sele ja mootorite tootjaid veel rohkem.
                Sattus ette mikroskeem - 3 faasi, a 30 A, 600 V. Maksis 30 €. Seal auto peal pole ainult sellist pinget võtta.

                Comment


                  #9
                  Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                  Taheti ju elektriautot ehitama hakata
                  Kõige lihtsam (aga samas ka kaalu poolestkõige raskem) oleks 300 V jagu akusid ja selline sagedusmuundur, mis on nõus alalisvoolu sisse võtma.
                  Sagedusmuunduri sisemise tarkvara ümbertegemise võib ära unustada - ei usu et see kood lahtine oleks.
                  Sinna otsa siis tavaline kolmefaasiline mootor sisepõlemis mootori asemele. Siduri, käigukasti, kardaanid ja muu kola jääb alles.
                  Aga see poleks ju põnev ...
                  MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                  KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                  Comment


                    #10
                    Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                    Esmalt postitatud klm poolt Vaata postitust
                    Sagedusmuunduri sisemise tarkvara ümbertegemise võib ära unustada -
                    ei usu et see kood lahtine oleks.
                    Kas on kindel et kolme muutuva sageduse ja faasinihkega siinuse
                    ühes arvutis tekitamine on ülesaamatu ülesanne?
                    Kunagi oli selleks küll vaja õige suurt arvutit, kohe mitu m3.
                    Aga nüüd võiks see tarkus mahtuda tikutopsi.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                      Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                      Kas on kindel et kolme muutuva sageduse ja faasinihkega siinuse
                      ühes arvutis tekitamine on ülesaamatu ülesanne?
                      Kunagi oli selleks küll vaja õige suurt arvutit, kohe mitu m3.
                      Aga nüüd võiks see tarkus mahtuda tikutopsi.
                      See oleks ju hoopis uue juhtarvuti ehitamine, sobilike mikroprotsessoreid peaks olema piisavalt.
                      Ära saab kasutada jõuosa, mitte juhtmoodulit.
                      MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                      KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                      Comment


                        #12
                        Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                        Sagedusmuunduri soft on ka ikka natuke keerulisem kui lihtsalt "kolme muutuva sageduse ja faasinihkega siinused "

                        Elektrisõiduki jaoks on aga sagdusmuunduriga juhitav asünkroonmootor ilmselt tupik, sest väikese sageduse juures on moment olematu ja kohalt võtt võib probleemiks osutuda.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                          300V jagu akusid läheb väga keeruliseks, isegi 240V jagu akusid on päris keeruline mahutada, aga sellega saaks ehk veel hakkama.
                          Kuigi jah, laadimise seisukohalt vooluvõrgust oleks 300V jagu akusid väga hea valik.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                            Esmalt postitatud moi poolt Vaata postitust
                            Sagedusmuunduri soft on ka ikka natuke keerulisem kui lihtsalt "kolme muutuva sageduse ja faasinihkega siinused "
                            Kui tuleb mingi idee mida veel lisada siis vast on see võimalik.
                            Elektrisõiduki jaoks on aga sagdusmuunduriga juhitav asünkroonmootor ilmselt tupik, sest väikese sageduse juures on moment olematu ja kohalt võtt võib probleemiks osutuda.
                            Olen katsetanud sünkromootoritega. Omajagu momenti seal on.
                            Võrreldes näiteks sammmootoriga on seal mõningaid olulisi eeliseid.
                            (Tunnistan, minu huvi ei ole olnud elektrisõiduk.)

                            Comment


                              #15
                              Vs: Võimsa mootori pöörete muutmise kontroller?

                              Esmalt postitatud moi poolt Vaata postitust
                              Sagedusmuunduri soft on ka ikka natuke keerulisem kui lihtsalt "kolme muutuva sageduse ja faasinihkega siinused "

                              Elektrisõiduki jaoks on aga sagdusmuunduriga juhitav asünkroonmootor ilmselt tupik, sest väikese sageduse juures on moment olematu ja kohalt võtt võib probleemiks osutuda.
                              Selle madalatel pööretel olematu asünkroonmootori momendi pärast peakski nii sidurid kui käigukasti alles jätma.
                              Et siis 300 V jägu akusid , alalisvoolu sööv inverter, asünkroonmootor, sidur, käigukast ja mingi vana autoront. Selline paras nädalaga teostatav vanaraua projekt.
                              MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                              KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                              Comment

                              Working...
                              X