Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas nimetatakse seda vidinat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kuidas nimetatakse seda vidinat?

    Kuidas nimetatakse seda elektroonikavidinat, mis alalisvoolul võimaldab liikuda vaid ühes suunas ning teistpidi mitte?

    Oleks vaja autole sellist asja, pingeks on 12V, ampritest täpsemalt ei tea, aga kaitse on ees 10A. Oskab keegi soovitada?

    #2
    Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

    Diood.
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    Comment


      #3
      Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

      See vidin on diood. 10A on näiteks vene omadest D242. Lääne dioode müüvad kõik elektroonikapoed, pinge võiks olla suurem kui 30V.

      Comment


        #4
        Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

        Üks rakendus on see et kui esiukse avad siis ei lähe taga salongis/kuudis tuli põlema, kui aga tagaukse avad siis põlevad kõik. Õlirõhuga päevatulede juhtimisel oli ka diood üks vajalik komponent. Muud mõistlikku pole auto juures ette tulnud. Oleks tõesti huvitav mis lord plaanib, kahtlustan et diood ei tee kogu tööd ära.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #5
          Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

          Mina olen siiski küsija, kui vahepeal võib jääda mulje, et keegi teine.

          Mul ongi soov lahendada sarnast probleemi, nagu elukaz kirjeldas, aga selle vahega, et automaatsete esituledega hakkaksid põlema ka tagumised tuled. Auto on tiba veidi vana, et diagnostiliselt saaks muuta regiooni selliselt, et tagumised tuled toimiksid koos esimestega. Ei tohiks olla seadusevastane kasutada päeval esitulesid koos tagatuledega, seda enam, et osades riikides pidavat see kohustuslik olema. Eestis vist ei ole.

          Skeem siis selline, et tulede lülitil on 3 asendit - 0 ehk tuled ei põle/automaatsed esituled, parktuled ja esituled. Automaatsed esituled on identne lüliti esitulede asendiga, viimasel juhul põlevad ka parktuled. Üritan selgitada olukorda - lüliti taga on juhtmestik, kus lihtsustatult on 3 juhet - ühes on pidev vool, teise tekib vool parktuledega ning kolmandasse tekib vool kahel juhul - kui mootor tööle hakkab või kui täistuled sisse lülitan. See olukord on minu jaoks üheltpoolt probleem selle näol, et on vaja lisavidinat vahele ja teiselt poolt lihtsustab seda, et ma ei pea leidma üles releed, mis tuled automaatselt sisse lülitab. Olen aru saanud, et auto esituled ja automaatsed esituled on identse funktionaalsusega. Ei ole eraldi pirni, kuigi millegipärast eraldi kaitsme all on need küll.

          Olen aru saanud, et diood ei ole hea lahendus, pingelangus vist jms probleemid. Ma tahan lüliti taga ühendada esitulede juhtme parktulede juhtmega selliselt, et kui esituled põlema hakkavad, hakkavad ka parktuled, AGA kui parktuled sisse lülitan, siis esituled kustuvad. Otse ühendades ehk ilma relee või dioodita jääksid esituled põlema, kui lülitan parktulede peale. Seda ma kindlasti ei taha.

          Allpool on kehvalt joonistatud skeem mu nägemusest asjast, aga kui kasutaks releed, saaks see vist luua ühenduse, kui esitulede juhtmele tuleb vool peale ja kui vool katkeb, siis katkestada ühendus. Aga ma ei tea hetkel, millist releed oleks vaja. Relee peaks olema selline, et hoiab ühendust seni, kuni voolu enam ei ole.

          Click image for larger version

Name:	24-09-2014 17-56-57.jpg
Views:	1
Size:	16,0 KB
ID:	868790

          Comment


            #6
            Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

            12V auto relee:

            Comment


              #7
              Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

              See lihtsustatud variant ei pruugi töötada, nimelt päevatuledega ei pruugi tulelülitisse pinget peale tulla. Aga ma oletan et skeem on midagi sellist et paremad ja vasakud ääretuled on eraldi ahelas, kui süüde väljas suund sees üks pool põleb siis ongi nii. Ja siis veel oletus et esimesed ja tagumised ühe ääre tuled on sama juhtme otsas. Siis oleks lahenduseks kaks dioodi mis tuleks panna kummagi esitule taha ja suunavad voolu pooltule juhtmest sama külje parki, siis lähevad alati koos pooltega kõik pargid põlema.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                elukaz - vool tuleb lülitisse küll. Proovitud ka, sillaga läksid parktuled põlema. Releega on vist vaid armatuuri ja numbrituli, aga neid ma ei tahagi.

                Kas lingitud relee hoiab ühendust kogu selle aja, mil vool peale tuleb? Mul oleks vaja, et hoiab ühendust seni kuni vool on. Rõhutan, et ei soovi, et parktuledega esituled põleksid.

                Comment


                  #9
                  Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                  Hoiab küll, aga kui ääretuled on eraldi siis selle relee puhul pead sa nad ära lühistama ja ühekaupa nad siis ei tööta. Aga kui ei ole siis go!
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                    Selge, ostan siis relee.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                      Ahjaa, selline efekt võib avalduda et kui pargid on otse süütest pandud siis läheb ilma võtmeta süüde sisse läbi tulelüliti. Ja see on päris ohtlik kui auto on kallakul.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                        Küsin vahele, kas sellised ümberehitused auto elektrisüsteemis, eriti mis puudutab tulesid, on lubatud?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                          Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                          Ahjaa, selline efekt võib avalduda et kui pargid on otse süütest pandud siis läheb ilma võtmeta süüde sisse läbi tulelüliti. Ja see on päris ohtlik kui auto on kallakul.
                          Ee, kuidas see võimalik saab olla?

                          Esmalt postitatud vanemleitnant poolt Vaata postitust
                          Küsin vahele, kas sellised ümberehitused auto elektrisüsteemis, eriti mis puudutab tulesid, on lubatud?
                          Mis puudutab tulede kasutamist, siis näiteks "Liikleme ohutult" kirjutab:

                          Kaug-, lähi-, päeva- ja esiudutulede sisselülitamise korral peavad samaaegselt põlema ees- ja tagaääretuled ning numbrituled.

                          Mis puudutab konkreetset lahendust kui sellist, siis seda ma kommenteerida ei oska. Kui see süüte sisse lülitab, siis on muidugi jama aga sel juhul peaks ju tulede lüliti ka süüte sisse lülitama, sest esitulede asendis on vool peal mõlemas juhtmes (räägin lüliti tagumistest juhtmetest). Mina teeks vaid sellise modifikatsiooni, kus vool tuleks mõlemale juhtmele peale ka siis, kui auto tuled ise sisse lülitab ning see eeldab, et mootor juba töötab. Kui mootor ei tööta, siis esituled ei põle ehk releele voolu peale ei tule ehk parktulede juhtmele voolu üldse peale ei tule.

                          Ma ei tea, ei oska hetkel näha, kus võiks probleem tekkida. Küsimus on vaid kaitsmetes, et ega koormus kuskil liiga suureks ei lähe. :S

                          Paari päeva jooksul peaksin relee teoreetiliselt kätte saama.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                            Esmalt postitatud LiivaneLord poolt Vaata postitust
                            Küsimus on vaid kaitsmetes, et ega koormus kuskil liiga suureks ei lähe.
                            Kus koormus kasvab?
                            Kui nüüd lisada relee siis täiendav koormus ühele kaitsmele on relee mähis.
                            Relee kontaktid lühistavad teiste tulede lüliti aga neil on jutu järgi oma kaitse.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Kuidas nimetatakse seda vidinat?

                              Esmalt postitatud LiivaneLord poolt Vaata postitust
                              Kaug-, lähi-, päeva- ja esiudutulede sisselülitamise korral peavad samaaegselt põlema ees- ja tagaääretuled ning numbrituled.
                              Pisike täpsustus, päevatuled võivad põleda ka ilma ääretuledeta.
                              (2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.

                              Comment

                              Working...
                              X