Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

    Kui selline "otsija" oleks olemas (kunagi sai ülikooli elektrikute käest laenata)
    siis:
    1. Võtaks juhtmed lahti ja kontrolliks milline soon on karkassiga ühenduses.
    Minul on näiteks põrandaliistu kinnitus kruvid näha ja on otsapidi karkassi sees.
    Ülemised on kaetud.

    2. Kui nüüd lasta vool läbi selle lühisjuhtme ja välja karkassist.
    Koormus ette ja karkass maha ja ja ja. Nii et tohi teha aga ..

    3. Kui nüüd minna pikki horisontaalset juhet siis peaks olema vool näha.
    Ja ka vool nendes vertikaalsetes karkassi sammastes. "Lühise sambas" võiks vool olla kõige suurem.
    Kas on, ei tea.

    Minul see meetod töötaks

    Comment


      #18
      Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

      Ja mis nende asjadega teha on ?

      Comment


        #19
        Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

        Selle viimasega saab ilmselt mõnusalt temperatuuri mõõta, teinekord võib ju vaja minna. Saab ennustada, millal potis vesi keema läheb vms. Antud konkreetsel juhul muidugi täiesti kasutu vidin, aga mis siis sellest.

        Comment


          #20
          Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

          Sul on kogu metallkarkass elektriliselt tervikuks kokku needitud.
          Kui faas kuskile kinni on keeratud, on terve karkass faasi all.
          Niisama lihtsalt ei mõõda sa välja, et koormusega läheb konkreetne koht soojemaks.
          Ka pingelangu ei peili välja.
          Skeemil pingejagur töötab, netikalkulaatorid niisamuti, aga reaalselt sa löögile ei saa.

          Jama on ja palju veel tuleb, sellepärast ära kuluta raha ja aega valede asjade peale.
          Selgita välja, milline automaat sul karkassi faasist vabastab. Ja hakka mööda seda automaati tagasi tulema. Ükshetk jõuab see kaabel kuskile harutoosi, siis lülititesse, pesadesse jne. Noki sealt järjest juhtmeid lahti. Kui kõige esimeses ühenduspunktis lahtiühendamine ei aita, siis peab see kaabel kuskilt olema ära tapetud. Jõua sinnagi välja.
          Mingite kuumenevate kruvipeade ja kilovatiste puhuritega pole mõtet jännata.
          Erilahendused.
          PS või mail.

          Comment


            #21
            Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

            Kui ainult faas karkassiga ühenduses, siis kannataks nõnda ka tegelikult häda pärast teha, et vahetad kilbis niiöelda värvid ära, paned pruuni faasisoone maanduse(kollarohelise) alla, kollarohelise näiteks siis faasi alla ja neutraali jätad endiselt siniseks, saad idee poolest nõnda kohe kipsikarkassi maanduse "kauba peale" . Muidugi pead kogu liini pesades samuti sarnaselt ümber ühendama(faasi kollarohelise ära vahetama). Õige see ei ole ja jääb väga vastuoluline, ent saab süsteemi toimima ilma suuremat jebimist läbi tegemata.
            otsija

            Comment


              #22
              Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

              Neutraal on sinine.
              Maa on kollaroheline.
              Faas on must/hall/pruun.

              Nõuanne neid lokaalselt muuta on foorumi-mõistes midagi muud, kui heasoovlik katse olukorda leevendada.
              Erilahendused.
              PS või mail.

              Comment


                #23
                Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                W@ldur on õige soovituse kirja pannud kuidas asi lahendada, ega muud varianti ei olegi. Karkassi puutuva soone faseerituse muutmiseks tuleks samuti ju teada mida muuta, seega teekond teadmiseni tuleb läbida nii ehk nii...
                Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                Konfutsius

                Comment


                  #24
                  Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                  Ega ta õige asi ei oleks muidugi, kilbis kannataks tegelikult pruun soon kollarohelise teibiga üle tõmmata ja kollaroheline musta teibiga näiteks, siis oleks värvid selgemad, sama teema ka pesade taga. Ma ei kohusta kedagi nõnda toimima, lihtsalt avaldan oma isiklikku arvamust, kuidas oleks võimalik asi tööle saada, elektril teadupärast nendest soonte värvidest kamapuha .
                  otsija

                  Comment


                    #25
                    Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                    Termokaameraga võib hea õnnega pihta saada. Tartus saaks aidata.

                    Kui kaabli teipimise peale minna siis tuleb seda mõlemas otsas teha ja kui teine ots käes siis ühendad ta juba lahti.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #26
                      Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                      Tulen veelkord lühise mõõtmise juurde.

                      Teooria
                      Kaabli eritakistus on 0,0178 oomi*mm2/m
                      Lastes läbi soone 10 A saame 1 m peal pingelangu
                      1,5 mm2 kaablil 0,119 V
                      2,5 mm2 kaablil 0,017 V

                      Minu testri väikseim piirkond on 200 mV
                      Seega mõõdetav

                      Pinge võiks saada väikesest 10W trafost kus on
                      umbes 13 keerdu voldi kohta.
                      Mõnest keerust siis piisaks. Üks keerd 0,1 V
                      Pikema traadi puhul rohkem keerde.
                      Tuleb ju toita ka väliseid ühendustraate!

                      Kui see lühises traat voolustada siis saame mõõta karkassi
                      potentsiaali kaablisoone otsa suhtes.
                      Ja umbkaudu, ca 10 cm, hinnata lühise kohta.

                      ***
                      Miks mulle ei meeldi W@lduri idee juhtmete lahtivõtmisest?
                      Vedasin omal kõik peajuhtmed ühes tükis ja seal pole ühtegi katkestust.
                      On ainult väljavõtted. Lõikumisel see "ühtsus" hävineb ja
                      tekivad võimalikus sädeluskohad.
                      Minule ei sobiks aga kõigil ei pea see nii olema.

                      Comment


                        #27
                        Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                        Kõik on ju teoorias tore, paraku pinge mõõtmiseks karkassile ligi ei pääse, isegi kruvipead on pahtli ja tapeedi all. Kui midagi mõõta, siis vast magnetväli oleks natukene mõistlikum, vähemalt minu arvates. Või siis see termokaamera ehk näitab miskit, võiks ju justkui.

                        Comment


                          #28
                          Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                          Alo, kuidas on sul veetud juhtmed katkestusevabalt? Või n.ö peamagistraal? Kaabel on keset jooksu välisisolatsioonist ära kooritud, siis sooned omakorda ka, ja ümber nende on mähitud "väljavõttekohad"? Ei usu väga.
                          Üldjuhul tuleb ju kaabel kilbist kuhugi, seal lõpeb ära, sinna liituvad teised lõpetatud kaablid, ja tehakse vajalikud ühendused.
                          Väljavõtmine ja lahtiühendmine sädelusi juurde küll ei too, eeldusel, et need jäetakse normaalseks nii mõõtmise- kui ka tagasiühendamiseajaks.
                          Erilahendused.
                          PS või mail.

                          Comment


                            #29
                            Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                            Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                            Kõik on ju teoorias tore, paraku pinge mõõtmiseks karkassile ligi ei pääse, isegi kruvipead on pahtli ja tapeedi all.
                            Kui karkass on kõik koos siis tuleb kuskilt nurgast üks lisakruvi sisse keerata

                            Vanad kruvid leiab üles väikese püsimagneti abil. Jääb kinni kruvi peal
                            (Läbi tapeedi ja pahtli. Proovisin veelkord üle.)
                            Kui oletada et juhtmed on veetud senakontaktide vahelt sirgelt siis
                            saab vaadata millised kruvid seal selle joone kandis on.
                            Kui teaks et seal on ainult seinakontaktid

                            Kui midagi mõõta, siis vast magnetväli oleks natukene mõistlikum, vähemalt minu arvates.
                            Tookordne laenatud metalli ja pinge indikaator näitas kenasti mõlemat.
                            Ainult läbi põrandaplaadi ei näinud.
                            Vast saab laenata tööriistalaenutusest???

                            Sellega saaks kätte juhtme tee, isegi kui
                            mõõtmise ajaks peaks vahetama ära null ja faas.
                            Muidu näeb karkassi voolujuhtmena.
                            Ja karkassi näeks metallina (või siis pingestatud juhtmena.)

                            Või siis see termokaamera ehk näitab miskit, võiks ju justkui.
                            Meetrine juhe oleks 10 ampriga ühe vati kandis. Ei oska arvata ja kasutanud pole.
                            Tagasi juhe ju kah! Seega 2W.

                            Comment


                              #30
                              Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                              Esmalt postitatud W@ldur poolt Vaata postitust
                              Alo, kuidas on sul veetud juhtmed katkestusevabalt? Või n.ö peamagistraal? Kaabel on keset jooksu välisisolatsioonist ära kooritud, siis sooned omakorda ka, ja ümber nende on mähitud "väljavõttekohad"? Ei usu väga.
                              Üldjuhul tuleb ju kaabel kilbist kuhugi, seal lõpeb ära, sinna liituvad teised lõpetatud kaablid, ja tehakse vajalikud ühendused.
                              Väljavõtmine ja lahtiühendmine sädelusi juurde küll ei too, eeldusel, et need jäetakse normaalseks nii mõõtmise- kui ka tagasiühendamiseajaks.
                              Kaabel jookseb kilbist otse pesasse ja sealt edasi järgmisse pesasse kuni viimaseni välja. Lihtne ja loogiline, nõnda pole vaja tyhja harukarpe vaja teha, kipsseina sisse ei tohigi teha tegelikult, harutoosidele peab ligipääsetavus olema.
                              otsija

                              Comment

                              Working...
                              X