Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

    Aga see pole ju katkestusevabalt. Vene pistikupesadega sai küll jah vajadusel ilma soont katki tegemata hakkama, aga proovi sa lääne pesadel soont kruvi ümber rõngasse keerata (kuigi ühel pesal ma kunagi isegi sain).

    Comment


      #32
      Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

      Kui rõnga asemel keeleks vormida, siis peaks ikka saama katkestamata ka lääne pesasse kinni keerata.
      Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
      Konfutsius

      Comment


        #33
        Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

        Paar nädalat tagasi sai jälle traati veetud.
        Põhiliin läks otse aga pesadesse sai võetud üle vahejupi
        ca cm pikkade edasi-tagasi jõnksude pealt, kruvi alt.
        Kaasajal ei tea lülitit, pesa ostes kas seal on kruvi või vedruga auk.

        Comment


          #34
          Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

          Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
          Vedasin omal kõik peajuhtmed ühes tükis ja seal pole ühtegi katkestust.
          On ainult väljavõtted ... Põhiliin läks otse aga pesadesse sai võetud üle vahejupi
          ca cm pikkade edasi-tagasi jõnksude pealt, kruvi alt
          Seleta ära, miks on sellise jamaga vaja tegeleda? Usun, et isegi aatomiallveelaevadel on kaablid normaalselt ühendatud. Ja mida sa pead silmas peajuhtmete all?
          viimati muutis kasutaja vanemleitnant; 23 October 2015, 17:04. Põhjus: Tuli veel meelde

          Comment


            #35
            Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

            Mina alustaks sellise lühise otsimist ikka magneväljast. Laseks läbi lühise paar amprit tavalist 50HZ voolu. Kui on olemas mingi võimalus oleks kõrgem sagedus muidugi mugavam.
            Mingi raudsüdamikuga pooli ja testriga, mis mõne millivoldist vahelduvat pinget juba näitab, saab voolu teekonda seina sees hästi jälgida .
            Otste lahti ühendamise idee puhul tuleb arvestada, et hiljem tuleb ju need tagasi kinni panna . See metoodika sobib siis kui vea otsija saab palka kulutatud aja järgi.

            Comment


              #36
              Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

              Esmalt postitatud mats13 poolt Vaata postitust
              Otste lahti ühendamise idee puhul tuleb arvestada, et hiljem tuleb ju need tagasi kinni panna . See metoodika sobib siis kui vea otsija saab palka kulutatud aja järgi.
              Ehitaja ja/või otste ühendajad said juba palka. Ja pasaga hakkama.
              Normaalselt ühendatud juhtmeid on klemmi alt vabastada sama lihtne kui neid sinna ühendada.
              Muidugi kui lülitid on Vilma või Maimu, ja juhtmed on kõik otsipidi puntrasse ja koonusesse keeratud, siis palju õnne.
              Erilahendused.
              PS või mail.

              Comment


                #37
                Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                Mis oli see minu jutu "peajuhe"?
                Üks katkestuseta kaabel mis läheb ühe pistikupesa juurest
                järgmiseni ja nii möödub kõigist toa pesadest.
                Sellelt kaablilt on tehtud ühendused pistikupesadesse aga
                peajuhtme sooni ei ole katkestatud.

                See ei ole just allveelaeva ehitus aga pidasin seda lahendust töökindlamaks.
                Neid allveelaevu upub niigi liiga sageli.

                Kui õnnestub tuvastada lõik, milles on lühis, siis on hästi.
                Kui ei, siis tuleb otsida kogu juhtme ulatusest.
                Mina otsiks nii nagu eelmistes kirjades kirjeldasin.
                Võib muidugi otsida süüdlast aga lühise leidmine oleks natuke olulisem.
                ***
                Olin täna Tiigi Elektroonikas.
                Oli jutuks see metalli ja voolu otsija.
                Olevat olnud aegajalt müügis ja hind kuskil 10 €.
                ***
                On veel selline idee et kui kruvi on magnetiga leitud siis
                saab läbi tapeedi teha sinna peene nõelaga auk ja ühendus.
                ___________________
                Ei tea ju milline on alustaja süsteemi peensused.
                Seepärast siis mõtlen oma kaablitele ja karkassile ning
                sellele kuidas sealt otsida analoogilist viga.

                Comment


                  #38
                  Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine ?

                  Esmalt postitatud Sammi poolt Vaata postitust

                  Lisaks anomaalia veel selles, et pistikus neutraali ja karkassi vahel pinge. Valgustis faasi ja karkassi vahel (puhuriga ei proovinud ) ! Kuidas seda mõista ?

                  Lgp. Sam
                  Täitsa segane lugu. Võib-olla on keegi karkassi kilbis ühendanud faasiga? Juhtmed täitsa sassis, pead mõne kompetentsema elektriku otsima.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                    Täiesti päri metoodikaga mida kirjeldasid 22-10-15, 16:20. Aga kas probleemi omanik sai sellest ideest aru ja oskab kasutada? Kui proovis, siis kuidas tulemused olid?
                    Väike erinevus minu mätta otsast vaadatuna.
                    Mina ei viitsiks hakata kusagilt poest otsima magnetvälja andurit sest pood on kaugel ja
                    lihtsam on oma koli hunnikust otsida mingi mähis ja testriga ühendada.

                    Kui probleemi omanikul sellist koli ladu ei ole siis on kindlasti kasulik mingi vahend osta millega saab magnetvälja tugevust hinnata. Aga just lugesin pulga reklaami kus kirjutati kui hästi saab voolu avastada kuid tegelikult sai vist ainult pinget avastada. Vool ja pinge läheb paljudel inimestel pidevalt sassi.
                    Antud lühise leidmiseks on aga vaja voolu poolt tekitatud magnetvälja otsida . Pinge magnetvälja ei tekita.
                    .

                    Comment


                      #40
                      Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                      Mul on selline reguleeritava tundlikkusega indikaator täitsa olemas – töötab nii väljale ja lüliti teises asendis vooluta metallile. Karkassis tuleb tekitada vool näiteks 60..100W lambiga. Veel parem oleks mingi kõrgem sagedus. Kuid karkass on suure ristlõikega ja lühise kohta selle indikaatoriga hästi ei leia (kui lühist üldse ongi).

                      On olemas ka reguleeritav hea tundlikkusega peene otsaga pliiatsproovik, millega leiab näiteks trükkplaadil 5mA vooluga lühise. Sellega võib-olla teeks midagi.
                      Kuid tundub, et juhtmete värvid on täitsa sassis – mingi soss-sepp on oma töö teinud …

                      Comment


                        #41
                        Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                        Algne idee oli lühise läbipõletamine, see tuleks küll ära unustada, sest
                        tulemus / tagajärg oleks liiga ettearvamatu (elektrit juhtiva tahma teke jms.).
                        Rikutud kaablilõik tuleb tuvastada ja asendada niikuinii. Ja need värvid...
                        Elektroonika töötab suitsu baasil.
                        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                        Comment


                          #42
                          Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                          Kunagi sai mindud õppima eriala füüsik-eksperimentaator.
                          Seega, tuleb teha eksperiment.

                          Mul on 50 cm raudkarkassi jupp.
                          Lasen sealt läbi 6 A 50Hz voolu.
                          Pingelang karkassil on 5 mV.
                          Seega 10 mV meetri kohta.
                          Ja 6 A on ju täiesti lubatav vool.
                          Toide on võetud vana, lammutatud LATRi peale keritud mähiselt.
                          3 keerdu koormiseta 2,58 V -> peenike mähistraat.

                          Tulemus - karkassil on mõõdetav pingelang ja
                          seega on võimalik otsida lühise kohta.

                          Ohutustehniliselt ma ei kasutaks seal juba olemas olevat faasipinget
                          vaid lülitaks selle välja (juhe lahti) ja pingestaks isoleeritud allikast.
                          Muidugi oleks mugav leida töö käigus karkassi latid metalliotsijaga.

                          Aga ka ca 1 cm ketasmagnetiga (Oomipoest) on tuntav karkassi metall ja
                          eriti hästi kinnituskruvid.
                          Nii saaks.

                          Aga paistab ikkagi et lihtsam oleks otsida kui pingestada (voolustada)
                          see kahtlane juhe algul otstest (ja siis pikki ühenduspunkte)
                          ning jälgida karkassi potentsiaali.

                          Kuna siis karkassis olulist pingelangu pole peab kuskil olema NULL või miinimum.
                          Seal või seal kandis peab siis olema lühis.
                          viimati muutis kasutaja A.R.; 24 October 2015, 14:31.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                            See magnetvälja otsimine tundub kõige mõistlikum, siis ei sega muu voolu (ptüi, pinge) all olev karkass ega juhtmed vaid ainult see rada oleks näha kus vool jookseb. Ja pole vaja ka kontakti jaoks seina lahti kakkuda.

                            Samas on koolist nagu meelde jäänud et vahelduv elektriväli ei esine ilma magnetväljata, ma loodan et ma mäletan valesti.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                              Midagi sellist saaks ka kasuatda?

                              Comment


                                #45
                                Vs: Karkassi ja kaabli lühise läbi põletamine

                                Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                                See magnetvälja otsimine tundub kõige mõistlikum, siis ei sega muu voolu (ptüi, pinge) all olev karkass ega juhtmed vaid ainult see rada oleks näha kus vool jookseb. Ja pole vaja ka kontakti jaoks seina lahti kakkuda.

                                Samas on koolist nagu meelde jäänud et vahelduv elektriväli ei esine ilma magnetväljata, ma loodan et ma mäletan valesti.
                                Anname nõu igaks juhuks algusest peale. Kas kilbist võlja minevad juhtmed on õigetes värvides kooskõlas pingetega? Usalda, aga kontrolli. Teatavasti on viga alati selles kohas mida kõige viimati kontrolliti ja pärasttarkuse järgi oli kõige lihtsamas kohas. Järgneb kirumine, et kuidas nii lihtsa asja peale kohe ei tulnud. Kõik nõuandjad kinnitavad samuti ühes suust, et nemad oleks küll kohe sinna vaadanud!

                                Kooli tarkusest, muutuv elektriväli tekitab tõesti muutuva magnetvälja aga see on nii nõrk, et
                                ei antud rikke puhul ei tasu arvestada. Lühise välja ajamiseks sobib ainult piisavalt tugevast voolust tekkinud magnetväli.

                                Comment

                                Working...
                                X