Tere!
Kirjutan küll Saab 9-5 autos asuvast moodulist, kuid see ei ole niiväga autonduse teema, kui ikkagi puht skeemi tasemel elektroonika teema.
Nimelt kliimaseadme retsirkulatsioonimootor kipub paljudel katki minema nii, et väline servo (tegelikult ei ole päris servo, kuna ei anna tagasisidet asendist) plasthoob murdub ning mooduli sees olev takisti kärssab läbi. Paranduseks olemas õpetus (http://www.saabservices.com/SAAB 5334719.html). Teemat on puudutatud ka siin: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16379&...
Minul takisti vahetamine uue 18ohm vastu ei aita ja mootor tööle ei hakka.
Kasutasin 1W takistit, mis hakkas uuesti kärssama, kui moodul sai toitekaablist DC12V peale, hetkel katsetan 18ohm 2W takistiga, mis läheb kuumaks aga läbi ei põle läbi. Kui mooduli kaablist 12V sisse lasta, siis tester mõõdab mootori klemmide pealt kõigest 1,6V ja mootor sellega muidugi tööle ei hakka. Kui annan 4,5V patareiga otse mootorile toite, siis mootor töötab.
Kuna skeem on lihtne ja koosneb a) mootorist b) 18ohm takistist ja c) 1uF kondekast, siis jäi veel üle testida kondekas, kuid ka see oli testri andmetel 0.99 ehk 1uF ja peal kiri 105 ehk nagu klapib.
Õpetuses mainitakse, et võib takistiga minna nii madalale kui 10ohm, aga see on minu jaoks arusaamatu, kuna ohmi seaduse järgi see tõstab ju veelgi ampreid (12V/18ohm=0.67A vs 12V/10ohm=1.2A).
Mõtted on hetkel otsas. Et miks 12V muutub kõigest 1.6V mootoris ja miks voolutugevus on nii suur, et kärsatab takistit. Äkki seda skeemi annab paremaks teha ja üldse see takisti kuumenemise probleem likvideerida?

Pilte näeb: http://imgur.com/4zhFgYO ja http://imgur.com/INL4p0P (viimasel pildil on takisti jalad kinni jootmata, see ei ole viga ja on teadlik. Proovimise ajal olid kinnijoodetud).
Kirjutan küll Saab 9-5 autos asuvast moodulist, kuid see ei ole niiväga autonduse teema, kui ikkagi puht skeemi tasemel elektroonika teema.
Nimelt kliimaseadme retsirkulatsioonimootor kipub paljudel katki minema nii, et väline servo (tegelikult ei ole päris servo, kuna ei anna tagasisidet asendist) plasthoob murdub ning mooduli sees olev takisti kärssab läbi. Paranduseks olemas õpetus (http://www.saabservices.com/SAAB 5334719.html). Teemat on puudutatud ka siin: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16379&...
Minul takisti vahetamine uue 18ohm vastu ei aita ja mootor tööle ei hakka.
Kasutasin 1W takistit, mis hakkas uuesti kärssama, kui moodul sai toitekaablist DC12V peale, hetkel katsetan 18ohm 2W takistiga, mis läheb kuumaks aga läbi ei põle läbi. Kui mooduli kaablist 12V sisse lasta, siis tester mõõdab mootori klemmide pealt kõigest 1,6V ja mootor sellega muidugi tööle ei hakka. Kui annan 4,5V patareiga otse mootorile toite, siis mootor töötab.
Kuna skeem on lihtne ja koosneb a) mootorist b) 18ohm takistist ja c) 1uF kondekast, siis jäi veel üle testida kondekas, kuid ka see oli testri andmetel 0.99 ehk 1uF ja peal kiri 105 ehk nagu klapib.
Õpetuses mainitakse, et võib takistiga minna nii madalale kui 10ohm, aga see on minu jaoks arusaamatu, kuna ohmi seaduse järgi see tõstab ju veelgi ampreid (12V/18ohm=0.67A vs 12V/10ohm=1.2A).
Mõtted on hetkel otsas. Et miks 12V muutub kõigest 1.6V mootoris ja miks voolutugevus on nii suur, et kärsatab takistit. Äkki seda skeemi annab paremaks teha ja üldse see takisti kuumenemise probleem likvideerida?

Pilte näeb: http://imgur.com/4zhFgYO ja http://imgur.com/INL4p0P (viimasel pildil on takisti jalad kinni jootmata, see ei ole viga ja on teadlik. Proovimise ajal olid kinnijoodetud).
Comment