Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku laadimine teiselt akult

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Aku laadimine teiselt akult

    Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
    Ega see jupstükk annab ka neli amprit, mis pole veel päris hea.
    See ei anna ise mitte midagi, mitte milliampritki, sealt on vajadusel võimalik võtta 4A. Ja aku võtab nii palju kui konkreetse pinge juures võtta võimalik on. Kui sa muidugi midagi sinna vahele voolu piirama ei pane.

    Mõõtsid ilusasti ära, et laadimisvool on 6A? Ja see vool on nii suur siis kui kaua? Võiduka lõpuni või kõigest mõned minutid?
    Sellega samuti arvestasid, et mida suurem on vool, seda kiiremini aku täis saab, seda väiksem on kütusekulu ja auto mootori kulumine ning et säästetud raha arvelt saaks vajadusel lausa uue aku osta? Tead ikka, et 12Ah mahutavust ja 1.2A laadimisvoolu teevad laadimisajaks (seega mootori töötamise ajaks) üle 10 tunni?

    Oletame, et auto mootor seisab, mitte ei tööta 12 tundi järjest, et pisikese vooluga väikest akut laadida. Tahad muundurit? Aga miks sa siis seal mere ääres enda imesüsteemi otse autoakult ei toida vaid mingi muunduriga suure osa energiat tuimalt soojuseks tahad kütta?

    Comment


      #17
      Vs: Aku laadimine teiselt akult

      Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
      Kui vanasti oli auto Moskvits siis räägiti et vool olgu 1/10. Kui tuli Ziguli, oli jutt et 1/20.
      Soovitatav laadimisvool oli ja on mõlemal 1/10.

      Tühjendamisega oli tõesti nii, et uuemal ajal 1/20.
      S.t., et muutus standard ja nii saadi mahutavust juurde. 54...55Ah muutus üle öö 60Ah-ks.
      Tehnika areneb ka standardite muutmisega

      Janarile: mere äärde võtad kaasa paar laetud akut või vastavalt suurema mahutavusega varuaku.
      Auto oma ära puutu, pärast võib tekkida probleeme käivitamisega (eeldan, et Sa ei tea tol hetkel oma auto aku mahutavust).
      Mõnes merele lähemas majas lastakse Sul ehk tasu eest oma tühje akusid samal ajal laadida

      Comment


        #18
        Vs: Aku laadimine teiselt akult

        Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
        Tühjendamisega oli tõesti nii, et uuemal ajal 1/20.
        S.t., et muutus standard ja nii saadi mahutavust juurde. 54...55Ah muutus üle öö 60Ah-ks.
        Tehnika areneb ka standardite muutmisega
        Aga siis tulid pahad inimesed ja mõtlesid välja sellise näitaja, nagu reservmahutavus, akutootjad seda küll tavaliselt ignoreerivad.

        Comment


          #19
          Vs: Aku laadimine teiselt akult

          A.S. loomulikult mida suurem vool seda kiiremini aku täis, aga ära tee nalja. Elu sees ei kulu mul selle laadimiseks nii palju kütet, et saaksin selle raha eest uue aku. Ega see muunduri poolt soojuseks lastud osa teab mis suur ole, et sellepärast eraldi kütet tankima peaks.
          Pigem tuleb kahjuks pirn mis tarbib puhtalt 1A ära ja annab sama palju akule ka.

          Miks aretan vahele mingit asja millega akut laadida ja miks ma ei pane teda autoakult tööle? -
          Nimelt on asi kaasaskantav, vajadusel laen teda vooluvõrgust aga vahest tekib vajadus auto pealt laadida.

          Seega, mis oleks lahendus?

          Comment


            #20
            Vs: Aku laadimine teiselt akult

            Eks võiks reaalselt üle mõõta, aga ilmselt liiga suurt laadimisvool ei teki kui laetakse seisva mootoriga autoakult ja väikest akut totaalselt tühjaks ei lase (alla 11 V), sest pingete erinevus on suhteliselt väike (täiesti täis akul 12,6-12,7 V). Eeldatavasti ööpäevas on ikka u. 8 h magamiseks ja siis seadet ei kasuta, panekski selleks ajaks laadima. Sellega küll päris 100% täis ei lae (siiski üsnagi täis), sest autoaku pinge on selleks ajaks veidi langenud (pakuks 12,2...12,3 V), siis mõnda aega võiks töötava autoga laadida ka, eks mingil ajal niikuinii sõitmist on. Kui autoakult (eeldatavasti vähemalt 50 Ah) see 12 Ah + X Ah kaod öö jooksul ära võtta, siis auto käivitamisega suvisel ajal kindlasti probleeme ei ole, 12 Ah aku ei saa auto akut nii tühjaks tõmmata.

            Comment


              #21
              Vs: Aku laadimine teiselt akult

              Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
              kus ei ole ei pistikut
              Pole ju keeruline mõni PISTIK kaasa võtta.

              Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
              genekas annab oma 6A
              Lugemist.

              Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
              Akule sobivaim laadimis vool on 1/10 aku mahutavusest. Seega minu aku puhul 1.2Ah.
              laadimis voolu mõõtühik on siis Ah?

              Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
              Ega see jupstükk annab ka neli amprit, mis pole veel päris hea.
              Lugemist.

              Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
              aga ära tee nalja.
              Tuleb tahtmine see teema naljanurka tõsta.
              Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

              Comment


                #22
                Vs: Aku laadimine teiselt akult

                See sama "boost thingy" ja sigaretisüütajast,väljundpinge 14,5V umbes ja las kütab...
                Ma ei tahaks uskuda, et kui pooltühi on, et siis rohkem kui 4A võtab.. Võid lambi või takisti vahele panna kui kiiremat laadimist kardad.

                Comment


                  #23
                  Vs: Aku laadimine teiselt akult

                  No kui see nüüd nali ei ole, siis on see küll üks päris kena nali.
                  Millisel autol on 6A genekas tänapäeval? Kas "0" on lõpust ära jäänud?

                  Ja kas päris tõsiselt arutletakse siin kaks lehekülge teemal "kas 12V pliiakut võib auto genekalt laadida"?
                  Mina viskaks "krokodillid" pagassi, ja kui vaja laadida siis kapott lahti ja 14,5V (töötava mootoriga) otse auto akult ilma kadudeta.
                  Või siis, teine samasugune aku tagavaraks.
                  viimati muutis kasutaja Kkert; 01 July 2016, 12:54.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Aku laadimine teiselt akult

                    Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
                    A.S. loomulikult mida suurem vool seda kiiremini aku täis, aga ära tee nalja. Elu sees ei kulu mul selle laadimiseks nii palju kütet, et saaksin selle raha eest uue aku. Ega see muunduri poolt soojuseks lastud osa teab mis suur ole, et sellepärast eraldi kütet tankima peaks.
                    Arvutame natuke.
                    1. Nagu siin kõik kinnitavad tuleb akut laadida 1/10 mahtuvusest ja seega ajaga 10 tundi.
                    2. Aku laadimise ajal peab auto mootor töötama.
                    3. Kas tühikäigu pööretest piisab vajaliku pingesaamiseks?
                    Seega on jäänud küsimus: Kui palju tarbib see auto kütust 10 tunni jooksul?
                    Pigem tuleb kahjuks pirn mis tarbib puhtalt 1A ära ja annab sama palju akule ka.
                    Kui laadimisvoolu allika pinge on Ua ja laetava aku hetkepinge on Ul siis nende vahele ühendatud
                    lambil, takistil eralduv KAHJULIK võimsus Pkahjulik= (Ua-Ul)xIlaadimisvool.
                    Kui Ua=14,7 V ja Ul=11V ning vooluks 1,2A siis takistil-pirnil kaotatud võimsus on 4,44 W
                    Miks aretan vahele mingit asja millega akut laadida ja miks ma ei pane teda autoakult tööle? -
                    Nimelt on asi kaasaskantav, vajadusel laen teda vooluvõrgust aga vahest tekib vajadus auto pealt laadida.
                    Seega, mis oleks lahendus?
                    Suvaline lahendus eeldab et peale kantava aku tühjakssaamist laadid seda 10 tundi.
                    Pole tähtis kas laed 230V võrgust või autost või väntad ise generaatorit.
                    Kui ikka tahad jälgida 1/10 reeglit!
                    Jälgima muidugi ei pea, aga siis väheneb ilmselt aku tööiga.
                    Maitse asi.

                    Vast oleks hea omada mitut akut.
                    Üks mängib, teine ootab kotis tühjenemist ja kolmas-neljas on laadimisel.
                    Sõltub sellest kui kiiresti aku kasutamisel tühjeneb.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Aku laadimine teiselt akult

                      Selge. Leian siit pika arutamise peale siiski kaks vastastiku lahendust- panna vahele mõni voolu piirav pirn, et akut säästa või lasta laadida otse akult, sest see ei tee palju kurja.

                      6A genekast pidasin silmas seda, millega laeb ta auto akut. Ning see oli üldistav, loomulikult see oleneb tüübist.

                      Oletame, et jään siis laheduse juurde laadida otse akult. Kas oleks keegi kes räägiks natuke arvutustest? Mis vooluga minu pisikest akut sel juhul laetakse? Ütleme et auto aku on 60Ah ja seistes volte tal 12.5 (pole 100% täis)
                      Pisike aku on aga 11V. Ja mudugi see sama 12Ah.

                      Lisaks küsiks seda sama mis on laadimisvool juhul kui auto seisab? Selliselt küll ei saa ilmselt akut päris täis ja ega turvalisuse huvides ei tohiks ka kui tahad hommikul koju sõita.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Aku laadimine teiselt akult

                        Seisva mootoriga võid väikese aku panna suurega paralleeli ja kui peenikesi juhtmeid kasutad, siis ei ole suure voolu ohtu kah (pingete erinevus on tühine). Hea, kui sel meetodil pisutki laeb. Suurt asja pole loota. Kui tahta akut täis laadida, siis peaks laadija andma 16V ja siis saab voolupiiramisega õige voolu kätte. Laadimise ajal, kui laadija küljes, tõuseb aku pinge 14,5+V . Täiesti normaalne. Kui laadimisel pinge tõuseb 15,16,17V, siis on aku otsasisut annab, aga kukub koormuse all kohe.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Aku laadimine teiselt akult

                          Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
                          6A genekast pidasin silmas seda, millega laeb ta auto akut.
                          Seda 6A voolu eeldad sa siis lihtsalt sellel põhjusel, et aku on 60Ah? Sa ei mõtle seda ometigi tõsiselt? Või mõõtsid voolu ära? Igatahes peale auto käivitamist peaks vool veidi aega märgatavalt suurem olema.

                          Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
                          Lisaks küsiks seda sama mis on laadimisvool juhul kui auto seisab?
                          Sõltub aku pingete erinevusest ja nendevahelise ühenduse takistusest. Paned selle pisikese otse suure kõrvale, ühendamiseks kasutad võimalikult lühikest ja jämedat kaablit ning ongi vool veidikene suurem, vähemalt päris alguses. Üritad aga sigaretisüütaja pesa kaudu laadida (eeldusel, et seismisel sinna üldse pinge tuleb), pika ja peene kaabliga, on vool juba väiksem.

                          Aga õnneks tester/multimeeter mõõdab tavaliselt üsna edukalt seda voolu. Ja ära selle esialgse voolu suuruse peale kohe ära kohku, see läheb tasapisi pisemaks.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Aku laadimine teiselt akult

                            Üle hõõhlambi laadimisel on see eelis et hõõglamp töötab voolustabilisaatorina.
                            Olid isegi sellised spets lambid, Barretterid, mis tegid seda püsivoolu hoidmist üsna laias vahemikus.

                            Kasutades DC12 ->> AC230 ->> DC12 muundamist tundub asi hirmus kole aga
                            kasutusel on selleks tööks mõeldud sõlmed.
                            Töötab samuti kui seinast laadides.

                            ************************
                            Nüüd sellest hommikuks aku tühjaks saamisest.
                            Aku on nagu purk, kus hoitakse elektrone. Olgu, hoitakse lahus.
                            Umbes sama kui meil on pang ja purk veega. Kui kallata vett pangest purki siis jääb
                            pange purgi jagu vähem. Kui üle ääre ei kalla, siis vett kaduma ei lähe.
                            Lased läbi toru, toru jääb märjaks - sinna kaob. Natuke.

                            Võiks loota. et kui 12V 60Ah akust laadida tühi 12V 12Ah aku täis,
                            siis jääb sinna suurde veel 48 Ah järgi.
                            Olgu, kadude arvel kulub natuke rohkem aga kuhu see suur energia sealt suurest akust peaks kaduma?
                            Soojuseks? Kus ja miks?
                            Millekski muuks? Milleks siis?

                            Comment


                              #29
                              Vs: Aku laadimine teiselt akult

                              Kas mu eelmist postitust pole märganud? Korras ja täis autoaku ei saa tühjaks selle väikese laadimisega. Kui on oht liiga suureks laadimisvooluks, siis panna öösel laadima, laeb mingi osa ära ja kui siis mootor tööle panna, siis on laadimisvool juba oluliselt väiksem.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Aku laadimine teiselt akult

                                Esmalt postitatud abp poolt Vaata postitust
                                Kas mu eelmist postitust pole märganud?
                                Mina märkasin, aga...

                                Esmalt postitatud abp poolt Vaata postitust
                                Sellega küll päris 100% täis ei lae (siiski üsnagi täis),
                                Oled reaalselt proovinud? Sest minul säherdusse laadimisse eriti usku pole.

                                Comment

                                Working...
                                X