Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

andurit kiirenduse mõõtmiseks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    andurit kiirenduse mõõtmiseks

    soovin ehitada kiirenduse mõõtjat autole.mõte on karp raske kuuliga,igas seinas andur mis mõõdab jõudu mida tekkitab raskus.andke nõu,pakkuge oma ideid,teadmisi.
    tänan .Silver

    #2
    On olemas kiirenduse sensorid. Ronex(www.ronex.ee) müüb midagi, aga need on hirmkallid. On olemas ADXL seeria, mida ka ELFAs(ehk ka Tevalos) on. Loed selle muunduri väljundi läbi ADC.

    Comment


      #3
      äkki oleks mõistlik kasutada hoopis raskusega pendlit ja mõõta nurka, kui palju pendel kõrvale kaldub normaalasendist
      KES SOOVIB, SEE PROOVIB

      t-linespeakers.org

      Comment


        #4
        pendel hea ja lihtne kuid mehaanikapoole pealt keeruline.kes teab kuidas elektron kaalud oma näidud saavad?

        Comment


          #5
          Autolammutus äkki abiks.Airbagide kontrollahelas peaks kiirendusandurid olema.
          Kas need sinu vajadusteks sobivad, ei tea, pole ise yhtegi elusastpeast näinud.

          priit

          Comment


            #6
            kes teab kuidas elektron kaalud oma näidud saavad?
            Anduriks on piesoelement.

            Comment


              #7
              Aga kui pannakuuli külge sujuvalt läbipaistvamaks minev kiletükk ja selle ühele poole valgusdiood ning teisele poole fotodiood? Peaks ka saama muutuva alalispinge
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #8
                kile on mõeldav kuid jälle keeruline teostada.asi peab saama kompaktne.airbagi elementi tuleb uurida.piesoelement on arvatavasti õigemaid variante kuid tuleb leida tööstuslikult toodetav andur.oma uuringute käigus olen saanud teada et autode külgjõudude kontrollis on olemas mingid andurid mis töötavad väändele ja selle tagajärjel muudavad takistust.või midagi sarnast.praegu siiski püüan süveneda elektronkaalude ehitusse,seal ka jõud mida mõõdetakse grammilise täpsusega ja suures diapasoonis 0-5 kg.jne.

                Comment


                  #9
                  kuuliga on veel see jama et kiirendades auto tagumine ots vajub allapoole ja nina tõuseb. järelikult muutub möötetulemus sõltuvalt vedrustusest.. üleüldse mismoodi plaan kalibreerida seda mööteriista?... huvitav kas pole hetkeksi pähe tulnud kiirendust arvutada (digitaalselt muidugi)spidomeetri näidu järgi? või kõik neli ratast kaabivad koguaeg maad.? või on vaja ka külgsuunalist kiirendust?

                  Comment


                    #10
                    kes teab kuidas elektron kaalud oma näidud saavad?

                    Anduriks on piesoelement.
                    Ei tohiks olla. Piesoelement annab pinget ainult koormuse muutudes. Kui talle avaldada jõudu, siis tekib pinge, kuid vaid hetkeks. Samuti kui jõud kaob, tuleb vastupidine pinge, kuid samuti hetkeks.

                    Kunagi uurisin läpaka hiirt, selline püstine pulk, kuhupoole näpuga survet avaldad, sinnapoole liigub. Ja seal oli kah selline kristall, mis muutis takistust vastavalt väändele. Müügil ei ole sellist andurit näinud.

                    Comment


                      #11
                      Miks te jalgratast tahate leiutada?!
                      http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi...-350-37&lng=est
                      Kui sebida ja tellida viitsid saad ehk 2x odavamaltki.

                      Comment


                        #12
                        Anduriks on piesoelement.
                        Ega ma täpselt ei tea, kuidas asi töötab aga leidsin vähemalt kinnitust oma väitele.
                        See ei tähenda loomulikult, et muu põhimõttega andureid poleks.

                        Comment


                          #13
                          selleks küsimus siia saigi pandud et ei taha jalgratast leiutada.praeguseks juba ühise tööga palju saavutatud.kiirandus ju ka jõud täendab et võimalik grammi ja enam täpsusega kalibreeritav.küsimus ei olegi nii kiirenduse suuruses aga abinõuga auto reguleerimiseks,kuna puuduvad stendid.loomulikult on siin ka omad probleemid aga tööd tehes tulevad teadmised ja kogemused ning siis on juba võimalikmidagi enamat saavutada.Kui arvutisse graafiliselt joonistada mootori pöörded, kiirendus,lamda,kiirus samal ajaühikul,mitmes käik,ja praegu ei oskagi kohe välja mõelda mida veel vaja et teha korralikke järeldusi.
                          Roland .võib olla aitad ?oma pakkumist natuke lähemalt seletada.

                          Comment


                            #14
                            Ma ei tea täpselt mis kujul su aparatuur olema peaks ja sinu eest seda välja mõtelda ka ei viitsi. See sensor, mille lingi andsin saab mõõta kahes suunas ja kiirendust kuni +-2g(ehk umbkaudu 20m/s^2). Ma ei oska öelda, kas see piisav on. Sa tahad seda panna mõõtma kui hästi kiirendab auto edasi või tagasi sõites ja kurvis kesktõmbekiirendust. Teine võimalus on mõõta kiirendust edasi ja vertikaalselt. Viimasega saad sa teada kui palju auto kiirendades kaldus oli ja korrigeerida nii seda, mis teine suund andis.
                            Andurist väljundi saadad mingisse mikroprotsessorisse. Andurist tuleb kaks paari signaale: pidev pinge, mis sõltub kiirendusest ja pulsid, mille pikkus sõltub kiirendusest. Viimase saad filtriga muuta ka pidevaks pingeks. Kui protsessori kiirus võimaldab(ei viitsi ise selle mõelda, kas võimaldab), saad mingi taimeriga lugeda protsessoris pulsside pikkust. Teine võimalus on siis mõõta läbi ADC pinget.

                            Comment


                              #15
                              http://www.myplace.nu/avr/accelr8/index.htm

                              Comment

                              Working...
                              X