Tekkis mõte 3F elektriratta kontrollerile regen. pidurdus tekitada. Selle juures oleks vaja mootoril mähistelt energiat saada, mõte oli sedasi dioodisilda kasutada, ent siis tekkis kerge kõhklus. Kas mingeid probleeme see ei või tekitada, kui kontrolleri väljundile dioodisild lisatud ja silla väljund uuesti omakorda kontrolleri sisendi miinusega koos? Olen otsinud mingeid näidisskeeme kuidas originaalis lahendatud see asi aga pole leidnud, kui kellegil aimu kuidas tööstuslikult see lahendatud, et kas samamoodi või lülitakse releega kontaktid ringi või üldse kuidagi kolmandat moodi, siis saaks rohkem kindlust kuidas läheneda asjale.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
3F-mootori kontrollerile dioodsild
Collapse
X
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Need lõpuFET-id ei tohiks mingit häda nagu sellest saada, aga see FET juhtimine seal, ja mootoril induktiivsusest tulenevalt mingit anomaaliat ei või tulla? Lihtsalt peaks testimiseks miinuste vahele mingi pisikese koormuse panema ja kui voolusid läbi ei jookse on asi ohutu?otsija
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Ma suht samale järeldusele jõudnud, ent plaanis oleks sellele sillale stepup muundur otsa tekitada, mis omakorda pinget niipalju tõstab, et hakkab asi pidurdama(akusse voolu tekitades). Selleks peavad miinused koos olema ainult. Vaatasin teoreetilist skeemi ja no ei tohiks häda tekkkida kui dioodisillas sobiva pingega dioodid. Igaks juhuks targem muidugi üle küsida.otsija
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Pidurdama peaks sama kontroller, sest nende samade trantsidega toimub ka pidurdamine. Pinge konverditakse akusse tagasi kasutades mootori induktiivsust. Kui see asi eraldi lahendada siis peab ikka väga kindel olema et ei pidurdaks samal ajal kui gaasi paned, sest see tekitab kohe lühise! Dioodi pluss aku plussi külge ja kolm trantsi faaside peale pwm-iga lühistama. Mida pikem pwm pulss seda suurem pidur. Täislühisega kõige suurem pidur ja akusse ei genereerita midagi, kõik jääb soojuseks. Pooliku pwm perioodiga tõstab mähistel pinge ristkülikud aku pingeni ja akut hakkab laadima.
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Samad sisemised transid ja muud midagi ei kasutata? Lihtsalt antakse mitte mootori pöörlemise suuunas nn ratta ringi vedamiseks sobiv pöörlev impulss vaid lihtsalt näiteks 50% PWM ühtlaselt jookseb peale ja kogu muusika? Kui nõnda nagu mina plaanisin teha, siis ei tohiks midagi hullu juhtuda, kui jääb ka samal ajal pidurdus tööle, kui mootorit ringi ajab kontroller, lihtsalt tekiks tühi ring, kus kontrolleri genereeritud energiast laetakse uuesti akut. Signaali võtaksin pidurilülitite alt, millega pidurdus sisse lüliks, ma ei tea kui kiiresti see kontroller reageerib ja võibolla päris hetkega pidurdusskeem minu variandis välja ei lülituks, kuna TL494 ja pisike toitekonde võibolla hetke hoiaks asja kauem töös kui lüliti selle välja lülib.otsija
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Need diiodid on vähemalt minu rattakontrolleris (vist kõigis) tagasijooksu tegemiseks ja transistoride kaitseks olemas.
Vähemalt minu ratas hakkab kohe akut laadima kui gaasiheebel lahti lasta, iseasi kui efektiivselt.
Hea test - aku lahti ja vändates (ka sõites) saab tuled normaalselt põlema.
Ise olen mõelnud kasutada superkondensaatorit, mida ühendatakse akuga jadamisi, vajadusel vahetades polaarsust ja vajadusel lühistades. Aga ühtegi head mõtet ei ole tekkinud kuidas lülitust teha. Ja peaegi, ega ma pidevalt Nõmmelt kah alla sõida.Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Mul see kontroller küll ilmselt laadima ei hakka, mul veel akut pole(elemendid on, ootan nikliribasid), aga 48V toiteplokiga testides kui gaasi vabastan ja pidurit kergelt vajutan(mootor veel käib inertsist puki peal päris kiiresti), et lüliti rakenduks, siis toitekale oleks pidanud kohe kõrgema pinge genereerima mida oleksin pidanud ka nägema. Isegi kui need dioodid sisemiselt juba olemas on(väljakates on ka tegelikult sisemised dioodid samasugused ju), siis nad genereerivad küll pinget tagasi, ent see pinge on madalam ja pole piisav aku laadimiseks. Väga suurel kiirusel ilmselt suudaks tagasi ka laadima hakata aga sellist kiirust ei saavuta kunagi. Reaalsuses võiks jah peaaegu seismajäämiseni suuta selle mootori mõne voldi kasvõi, mida see genereerib uuesti 50V ja enamaks muundada, mis aku laadimiseks piisav oleks.otsija
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Võta toiteplokist lahti, pane aku "asemele" esialgu voltmeeter ning aja käsitsi ratast ringi.
Siis pane ampermeeter ja vaata, kas (lühis)voolu ka saad. ning kas siis on ratast raske ringi ajada.
Võimalik, et mootoril on sidur, mis mootori ratta küljest ära lahutab, et tühijooksul ei pidurdaks.Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Elus tuleb kõik asjad ära proovida
http://www.martinjott.ee/failid/superkonde/20160922_182321.mp4
Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Mul on enda mootoriga juba igast katseid tehtud, otseveoga, vändates genereerib energiat täitsa. Mul muidugi tunduvalt suurem see mootor, sul ilmselt 250W vms lahjem variant. Ja su need videod asuvad kusagil väga saastas serveris, jupiti kuidagi väga kehvasti on näha ja läägib, vb viga minupoolne aga ei kannatanud hetkel neid vaadata. Ma isegi olen selle enda variandis 3F dioodisild ja stepup muundur katsevariandi ära proovinud nagu energia genereerimise osas. TL494 eraldi 12V toites siis tegelikult suhteliselt väikese kiirusega juba tõstis selle pinge 57V-ni ära ja hakkas pidurdama "akut laadides". Ma teen lähiajal selle asja trükkplaadile ära, joonis on tegelikult tehtud ja plaadi suuruseks 3 x 5 cm ning peaks isegi kontrolleri enda sisse ära mahtuma see kui tahan sinna toppida selle. Voolu piiramiseks määrasin seal esialgu 10A, puki otsas vändata oli päris raske, kui palju 10A voolutugevus peale dioodisilda reaalselt sõites pidurdaks hetkel veel proovida ei saa.otsija
Comment
-
Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild
Server on Zone oma, piiramatu kiirusega :P
Failid on nigu on ehk nagu telefon tegi.
250 W on jah.
Mootori võimsus ei oma generaatorirežiimis suurt tähtsust, üle oma musklite ei roni.
Kui tahad oma skeemi kasutada, kougi kontrollerist need tagurpidi dioodid välja.Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...
Comment
Comment