Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ventilaator ei tööta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Ventilaator ei tööta

    Selline lugu on, et kui vene ostsilloskoop sisse lülitada, siis jahutusventikas ei hakka tööle. Korraks tuksatab ja kõik. Kui näpuga aidata, siis hakkab (ning jääb) ringi käima. Kui voolu taga pole, siis käib tiivik nagu jõnksatustega ringi. Võtsin mootori lahti - laagrid olid korras, mähised ka terved. Milles võiks viga olla?

    #2
    ma küll ei tea milline vent seal on aga võib oletada et lihtsalt vent hakkab ära väsima, või siis pigem vendi kuullaagrid käivad raskesti ringi jne. võid proovida laagrite vahetust või neid puhastada

    Comment


      #3
      Kisub tõesti vendi vea kanti kuid enne mõõda siiski vendi toitepinge ka ära - äkki puudub või liiga madal.
      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

      Comment


        #4
        Kui on vahelduvvooluventilaator (nagu venelastel ikka) siis äkki on faasinihke tekitamise(käivitus) konde õhtal.
        Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

        Comment


          #5
          Originally posted by BSL@Jun 29 2004, 03:15
          ... jahutusventikas ei hakka tööle. ... Kui näpuga aidata, siis hakkab (ning jääB) ringi käima. Kui voolu taga pole, siis käib tiivik nagu jõnksatustega ringi. ... Milles võiks viga olla?
          Vast aitab tilk õli.

          Comment


            #6
            Ei laagrites ega õlis asi olla ei saa, sest laagreid ma kontrollisin ja need on korras ning käivad kergelt ringi.

            Toide on alalisvool. Mõõtsin pinge ka ära - kui ventikas ei tööta, siis on 10V ning kui ventikas käima lükata, siis tõuseb 17V-ni.

            Skeemi vaadates tuleb toitevool trafost, kus ta kahe dioodiga alaldatakse. Mootoriga järjestikku on üks induktiivpool ja takisti ning paralleelselt kaks kondekat ning takisti. Võibolla on mõni kondekas läbi?

            Comment


              #7
              mootor on surnud punktiga. väiksemaid mootoreid sai parandada küll.
              makimootoritel oli selleks kaks vöimalust,mootor lahti vötta ja puhastada kommutaatori lestad, vöi lasta talle korraks suurem pinge peale

              Comment


                #8
                Originally posted by BSL@Jun 29 2004, 15:10
                Ei laagrites ega õlis asi olla ei saa ... Toide on alalisvool. ... kui ventikas ei tööta, siis on 10V ning kui ventikas käima lükata, siis tõuseb 17V-ni.
                Aga kui suur on ventikale märgitud tööpinge ja voolutarve?

                Comment


                  #9
                  Mootori peale ei ole mitte midagi märgitud või on see maha kulunud.

                  Mis need kommutaatori lestad täpsemalt on? Kas need klemmid, millede vastu harjad surutakse? Ning kui suur see "suurem" pinge võiks olla?

                  Comment


                    #10
                    needsamad jah. kui pingega proovid, siis 20-25v.

                    Comment


                      #11
                      Võibolla ka hakkavad harjad lühikeseks jääma või lihtsalt ei liigu piisavalt hästi ja seistes ei anna enam kontakti? Mõõda ka rootorilt, kõigi kontaktipaaride vahel peab olema takistus. Kui ei ole, siis kontrolli ühendusi ja mähise otsi.

                      Comment


                        #12
                        Tüüpiline värk, mul arvutil toiteka vent tegi nii vahel. Algul ei hakkand käima ja siis koputasid ning hakkas käima jälle kuni ükskord kõrbes toitekas jahutuse puudumise tõttu maha.
                        Kui kuidagimoodi enam ei saa siis vaata manuali.

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by smartman@Jun 29 2004, 13:37
                          Tüüpiline värk, mul arvutil toiteka vent tegi nii vahel. Algul ei hakkand käima ja siis koputasid ning hakkas käima jälle kuni ükskord kõrbes toitekas jahutuse puudumise tõttu maha.
                          antud juhul on siiski tegu vähe teistsugusema alalisvoolu vendiga kui see mida nüüdisajal kasut. arvutites

                          Comment


                            #14
                            Puhastasin need klemmid ära - mootor hakkas kiiremini küll ringi käima, kuid ise ei stardi ikka. Harjadel pikkust veel on ning nad surutakse vedruga vastu klemme. Kõigi kontaktipaaride vahel on takistus.

                            Kas ma puhastasin kehvasti või seda mootorit ei saagi tööle? Kas skeemis tal mingit "starteri" moodi kondekat ei või olla, mis võib läbi olla?

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by BSL@Jun 30 2004, 17:00
                              ... Kõigi kontaktipaaride vahel on takistus. ...
                              Täpsustuseks veel, et takistused peavad olema ühesugused!

                              Comment

                              Working...
                              X