Just, aga kui mõõdad akut, millel koormust ei ole, saad üsna vale vastuse. Tulede põledes näed, kas aku üldse kannatab midagi...kui langeb seejuures kohe tublisti, siis aku viletsas korras. Ilma koormuseta näitavad paljud roosilisi numbreid, aga kui starteri taha rakendad, teeb vaid paar pööret...
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
akuindikaatori skeemi oskate teha?
Collapse
X
-
Ampermeetrit kasutati tõesti vanasti vene sõiduriistadel, nagu Nimeta kirjutas. Näitas siis, kas genekas laadis, või kas koormus akul. Starteri ahel oli seejuures oma suure voolu (kuni 150 amprit) tõttu välja jäetud ja tõesti piisas ainult +/- 20A skaalast. Muidugi erilist infot aku seisukorra kohta see ei andnud. Samas oli tore teada, missuguse vooluga ikkagi laeti, mitte nagu tänapäeva autodel, kus lihtsalt punane tuli kustub ja kui talvel palju tarbijaid (tagaaknasoojendus, ventilaatorid, võimendid , jne.) siis võib vaid aimata palju genekast aku laadimiseks jätkub või kas ei laeta hoopis "üle" mingi vea tõttu.
Comment
-
Aku mahtuvust sa kindlasti sellega teada ei saa...ainult mingil määral aku seisukorda, ehk siis seda, kas on juba liiga tühi, või normaalne.
On sul uus aku, mille mahtuvus näiteks 65 A/h või mitmeid aastaid vana känd, mille mahutavusest järel veel 20 A/h - see skeem neil vahet ei tee.
Muidugi, kui näiteks aku tõesti tühi ja starter vaevalt veab, kuid sõites tõuseb pinge lühikese ajaga üle 14,3 voldi, võib arvata, et aku on oma aja ära elanud.
Comment
-
Siis sul oli tiba eksitav küsimus. Olen näinud ka sellist masinat, mis ütleb aku mahtuvuse ära, kuid sellist järgi ei tee lihtsalt. Pinge järgi saad aru küll, kuna teine tühjaks hakkab saama ja tuleb mootor käivitada. Mahtuvuse mõõtmist kasutatakse selleks, et aru saada, kuna uus aku tuleb osta.
Comment
Comment