Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori ühe harja sädelemine.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootori ühe harja sädelemine.

    Tolmuimeja mootor. Üks hari sädeleb ja suitseb vaatamata rootori puhastamisele, harja kontaktid kõik üle käidud, hari puhtaks viilitud. Üks hari ajab tuld välja, teine mitte..Mis olla võiks.

    #2
    Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

    Kas harja vedru on korralik. Peale viilimist võib harja ots olla vale kujuga ja rootori vastu puutub ainult väike pind.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

      press on korralik..üritasin polümarat kuju anda, aga...

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

        Mõõda testriga kõigi kõrvutiste lamellide (nende, mille vastu läheb hari) takistus ära, kõik peavad olema sarnased. Kui mõni erineb, siis mootor läbi.

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

          Vahemärkusena:
          Harja otsa ei ole küll mõtet viilida. Viilid pealmise söekihi maha - milleks? See ei anna ju midagi. Pealegi saab nii harja sobiv kuju rikutud.
          Hoopis teine asi on harja külgede lihvimine näiteks peene liivapaberiga. Kui tõesti kipub hoidikusse kinni kiiluma. Ja kuna jutt elektrimootorite hooldusele läks, siis ei tee paha ka kommutaatori puhastamine.

          P.S: Kas keegi oskab kinnitada justkui kuskilt loetud väidet, et kommutaatori puhastamisel ei tohi kasutada liivapaberit vaid hoopis klaaspaberit(riiet)? Et liivatera võib kahe lamelli vahele sattudes lühise tekitada. Hmm, äkki ikkagi ei olnud nii? Huvitav, miks see mul meeles on. Vahed võib muidugi ka millegagi üle tõmmata. Aga harju ei tohiks küll otsast viilida. Nii ei sobi need ju enam kommutaatori järgi.

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

            Harjad saad kommutaatori kujuliseks,kui lõikad 0-liivapaberist täpselt kommutaatori laiuse pikema riba.Paned selle riba kommutaatori ja harjade vahele abrassiivpinnaga harjade poole ning riba otstest kinni hoides lihvid harjad kommutaatori kujuliseks.

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

              harja viilimine otsast, kui seal just mingit õli või sodi küljes ei ole on mõttetu. uus hari on poest ostes ikka sirge otsaga, aga ta kulub üsna siva õigesse kujusse.
              liivapaberiga puhastamise kohta olen mina ka kuulnud igasuguseid asju, et ei tohi, peaks nagu peene viiliga jne. mia olen alati lihvinud liivapaberiga ja ühtki probleemi pole olnud. panen treipinki ja 3000rpm peal saab peene paberiga ilusa läike peale. pärast kaltsuga puhtaks ja timmis. nt auto starteri kommutaatori lihvimisel paranes auto külmkäivitus märgatavalt. sädelus jäi ka tüki vähemaks
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                Hmm, liivapaber... Tegelikult on ju tähtsad vaid kaks asja. Et pind oleks võimalikult puhas ja et lamellid poleks lühises.

                Sirgete otstega harjad? Ma mäletan justkui, et kõik uued harjad, mida ma kohanud olen, on ikkagi rohkem või vähem nõgusad. Ei tule meelde ühtegi sirget otsa. Kahtlane... Äkki on lihtsalt vähe (tänapäevast) praktikat.
                Ja huvitav, kas see eralduv peenike söetolm jääb lamellide vahele või enamus paiskub siiski eemale?
                Aga kui harja otsa satuks näiteks õli, kaoks see ilmselt sealt kiirelt. Niisiis, viilimine on tõesti mõttetu - üks ja seesama süsi kõik.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                  Tegelikult oli kaks mootorit ja täpselt sama veaga -üks hari põleb.Tegin piinlikult puhtaks , vahed ka, vahetasin harjad mootorite vahel ringi, ikka sama jama..siin pole vist enam midagi teha...

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                    Rootori mähised mõõtsid ka üle, nagu eespool soovitati?

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                      Rootori mähise vea korral särisevad ju mõlemad. Kui mootor on maandatud kahtlustaks mähise lühist korpusesse.
                      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                        Tavaliselt tolmuimeja mootorid maandatud ei ole. Vähemalt kodumajapidamises kasutatavad. Pole nagu näinud.

                        Võibolla siis filter? Või ikkagi harja vedru?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                          harja vedru võib olla üsnagi tõenäoline. variant ka harja/harja juhtme liikumisel mingi takistus. on kogemusi, kus harja juhe oli katki ja hari sai ühenduse läbi vedru. sellises olukorras on vedru iga lühike, nimelt vedrud ei kannata, kui neist vool läbi käib. kui saad kontrolli visuaalselt üle harjade juhtmed ja võta ankur mootorist välja. vajuta harjasid näpuga sisse ja välja. kontrolli, et mõlemad oleksid enam-vähem samasuguse tugevusega kommutaatorisse pressitud ja nende liikumine harja pesas poleks takistatud.
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                            ehk on hari lihtsalt pehmem, kui teine. omal on olnud juhus, kus trelli hari järsku suisa põlema tahtis minna - poole harja peal tuli pehmem kiht, millega oli võimalik suisa söemaali teha

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.

                              Mul oli üks käsihöövel, mille mootoril hari sädeles. Vahetasin harja ära, lihvisin ja puhastasin kõik ilusti ära. Panin tööle...täpselt sama jama. Ma arvan, et probleem võis olla siiski rootori mähistes või kuskil mujal, millest mul pole aimugi. Ei viitsinud mähiseid mõõta kah kahjuks. Lõpuks oli kopp ees ning töötasin sädeleva harjaga senikaua, kuni harja kinnitus ära sulas ja mootoriga ühelepoole sai Eks ta oli mingi odav saast kah, mis koormust, tolmu ega sooja ilma ei kannata.

                              Comment

                              Working...
                              X