Tolmuimeja mootor. Üks hari sädeleb ja suitseb vaatamata rootori puhastamisele, harja kontaktid kõik üle käidud, hari puhtaks viilitud. Üks hari ajab tuld välja, teine mitte..Mis olla võiks.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Elektrimootori ühe harja sädelemine.
Collapse
X
-
Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.
Vahemärkusena:
Harja otsa ei ole küll mõtet viilida. Viilid pealmise söekihi maha - milleks? See ei anna ju midagi. Pealegi saab nii harja sobiv kuju rikutud.
Hoopis teine asi on harja külgede lihvimine näiteks peene liivapaberiga. Kui tõesti kipub hoidikusse kinni kiiluma. Ja kuna jutt elektrimootorite hooldusele läks, siis ei tee paha ka kommutaatori puhastamine.
P.S: Kas keegi oskab kinnitada justkui kuskilt loetud väidet, et kommutaatori puhastamisel ei tohi kasutada liivapaberit vaid hoopis klaaspaberit(riiet)? Et liivatera võib kahe lamelli vahele sattudes lühise tekitada. Hmm, äkki ikkagi ei olnud nii? Huvitav, miks see mul meeles on. Vahed võib muidugi ka millegagi üle tõmmata. Aga harju ei tohiks küll otsast viilida. Nii ei sobi need ju enam kommutaatori järgi.
Comment
-
Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.
Harjad saad kommutaatori kujuliseks,kui lõikad 0-liivapaberist täpselt kommutaatori laiuse pikema riba.Paned selle riba kommutaatori ja harjade vahele abrassiivpinnaga harjade poole ning riba otstest kinni hoides lihvid harjad kommutaatori kujuliseks.
Comment
-
Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.
harja viilimine otsast, kui seal just mingit õli või sodi küljes ei ole on mõttetu. uus hari on poest ostes ikka sirge otsaga, aga ta kulub üsna siva õigesse kujusse.
liivapaberiga puhastamise kohta olen mina ka kuulnud igasuguseid asju, et ei tohi, peaks nagu peene viiliga jne. mia olen alati lihvinud liivapaberiga ja ühtki probleemi pole olnud. panen treipinki ja 3000rpm peal saab peene paberiga ilusa läike peale. pärast kaltsuga puhtaks ja timmis. nt auto starteri kommutaatori lihvimisel paranes auto külmkäivitus märgatavalt. sädelus jäi ka tüki vähemaks
Comment
-
Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.
Hmm, liivapaber... Tegelikult on ju tähtsad vaid kaks asja. Et pind oleks võimalikult puhas ja et lamellid poleks lühises.
Sirgete otstega harjad? Ma mäletan justkui, et kõik uued harjad, mida ma kohanud olen, on ikkagi rohkem või vähem nõgusad. Ei tule meelde ühtegi sirget otsa. Kahtlane... Äkki on lihtsalt vähe (tänapäevast) praktikat.
Ja huvitav, kas see eralduv peenike söetolm jääb lamellide vahele või enamus paiskub siiski eemale?
Aga kui harja otsa satuks näiteks õli, kaoks see ilmselt sealt kiirelt. Niisiis, viilimine on tõesti mõttetu - üks ja seesama süsi kõik.
Comment
-
Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.
Rootori mähise vea korral särisevad ju mõlemad. Kui mootor on maandatud kahtlustaks mähise lühist korpusesse.Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Comment
-
Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.
harja vedru võib olla üsnagi tõenäoline. variant ka harja/harja juhtme liikumisel mingi takistus. on kogemusi, kus harja juhe oli katki ja hari sai ühenduse läbi vedru. sellises olukorras on vedru iga lühike, nimelt vedrud ei kannata, kui neist vool läbi käib. kui saad kontrolli visuaalselt üle harjade juhtmed ja võta ankur mootorist välja. vajuta harjasid näpuga sisse ja välja. kontrolli, et mõlemad oleksid enam-vähem samasuguse tugevusega kommutaatorisse pressitud ja nende liikumine harja pesas poleks takistatud.
Comment
-
Vs: Elektrimootori ühe harja sädelemine.
Mul oli üks käsihöövel, mille mootoril hari sädeles. Vahetasin harja ära, lihvisin ja puhastasin kõik ilusti ära. Panin tööle...täpselt sama jama. Ma arvan, et probleem võis olla siiski rootori mähistes või kuskil mujal, millest mul pole aimugi. Ei viitsinud mähiseid mõõta kah kahjuks. Lõpuks oli kopp ees ning töötasin sädeleva harjaga senikaua, kuni harja kinnitus ära sulas ja mootoriga ühelepoole sai Eks ta oli mingi odav saast kah, mis koormust, tolmu ega sooja ilma ei kannata.
Comment
Comment