Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
tegu on 3f nn tööstusvoolu mootoriga.
mähiste tähised kirjuta ikka teinekord üksteise alla. iga täht tähendab ühte mähist(mähistekomplekti) ja number siis mähise otsa.
3f 400V kasutamiseks ühendatakse sellisel mootoril nt kõik nr1 klemmid ühte kokku(tähtühendus) ja siis nr 2 klemmidele antakse toitepinge. mootori suuna vahetamiseks tuleb vahetada suvalise kahe faasi otsad omavahel ära.
3f 230V kasutamiseks ühendatakse mähised kolmnurkselt: iga mähise nr1 otsas on mingi teise mähise nr2. pöörlemissuuna vahetamiseks tuleb jällegi vahetada kaks toitefaasi omavahel.
see mootor ei vaja nulli, kuigi tähtühenduses võib nulli ühendada tähe keskpunkti. maandus ühendatakse mootori korpusesse
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Selge, äitähh. Tähised on täpselt nii kirjas nagu ma nad siiagi kirja panin. Üksteise all, samas järjestuses.
Teoreetiliselt siis pole vahet kas sillad on nr.1 või nr2 otste peal?`
Lihtsam oleks kui sild oleks nr2 otstel ja toide nr.1 otstel. Need jäävad alla poole.
vahet ei ole, as ühendad toite nr2 klemmidele või nr 1 klemmidele. oluline, et lihtsalt teised otsad oleks kokku ühendatud
need klemmid on sellises asetuses, sest siis on nendele ülevalt alla lihtne 3 latti peale ühendada kolmnurkühenduse(230V) tarvis
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
nulli ühendamise mõte on rohkem teoreetiline. küla lõpus on tihtilugu faaside pinged erinevad. ega see mootorit suurt häiri, aga ühendatud nulliga on ta töötamise ajal ühtlasi veidi balansseerivaks teguriks. liskas ühe faasi kadumisel langeb ühendatud nulliga mootori effektiivsus vähem, sest 2 mähist saavad endiselt peale oma täispinge. nimikoormusel koormamisel põleb mootor maha ka sel juhul, aga madala koormuse juures võib mootori töö jätkuda peaaegu pöördeid kaotamatta
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
tegu on 3f nn tööstusvoolu mootoriga.
3f 400V kasutamiseks ühendatakse ...
/...../
3f 230V kasutamiseks ühendatakse ...
/...../
Aga kust ma teada saan, millega mul tegu. Palun lihtsat maakeelset selgitust.
Kui "tuppa" tuleb tavaline 3-faasiline vool (L1, L2, L3, N, PE), siis kas tegu on 3f 400V-ga? Ja kuhu kollaroheline PE ühendada? Hoopis see korpusesse ja null (N) lahti jätta?
Aga kust ma teada saan, millega mul tegu. Palun lihtsat maakeelset selgitust.
Kui "tuppa" tuleb tavaline 3-faasiline vool (L1, L2, L3, N, PE), siis kas tegu on 3f 400V-ga? Ja kuhu kollaroheline PE ühendada? Hoopis see korpusesse ja null (N) lahti jätta?
Mõõdad pinget kahe faasi vahel.
Neutraali 3F mootorid ei vaja, sestap jätad selle ühendamata.Küll võivad seda vajada mootori juhtseadmed (kontaktor nt.).
Kollaroheline tuleb aga alati ühendada. Korpuse PE-klemmi külge.
Aga kust ma teada saan, millega mul tegu. Palun lihtsat maakeelset selgitust.
Kui "tuppa" tuleb tavaline 3-faasiline vool (L1, L2, L3, N, PE), siis kas tegu on 3f 400V-ga? Ja kuhu kollaroheline PE ühendada? Hoopis see korpusesse ja null (N) lahti jätta?
Kui "tuppa" tuleb tavaline 3-faasiline vool (L1, L2, L3, N, PE), siis ei le väistatud et tegu on 3f 400V-ga?
Kui mõõtmisel ilmneb et
N ja L1 ning
N ja L2 ning
N ja L3 vahel on 220-230 volti
ja
L1 ja L2 ning
L1 ja L3 ning
L2 ja L3 ahel on 400 volti
Siis on 3 faasi 400 V.
PE võiks ühendada mootori korpusega ja
N kolme faasi ühisesse keskpunkti kui mootor peaks töötama
tähtühenduses Y
Kui mootor on ühendatud nn kolmnurka V (ülevalt ka koos) siis jääb N vabaks.
Nii, tundub küll vana teema, aga elekter ja seda tarbivad mootorid pole kuhugi kadunud . Mul on Laual üks väiksemat sorti asünkroonmootor. Sildil seisab, et 120w, 0.39A ∆/Y 220/380V. Ühenduskarpi tulevad ainult kolm otsa. Kas saab ja kuidas saab seda 220V tööle?
Ega odavalt ei saa jah, vähemalt mitte mootorit laiali lammutamata ja kadunud kolme otsa üles otsimata.
Tähendab, rootori tasakesi ringi käima saad küll, see pole probleem, mingit tööd see mootor vaid teha ei suudaks.
Aga kui teed investeeringu ja muretsed sagedusmuunduri, siis pole loomulikult mingit probleemi.
ok, tähendab, panen 3 faasi. Aga tekib ikkagi küsimus, kui sildil on selline märgistus, mis lubab, et saab kasutada nii ja naamoodi, kas on see siis desinformatsioon või on mootor ümber mähitud või tuleb lähtuda sellest, mitu otsa karbis on? Ja mida siis arvata, missugust ühendust on kasutatud sellisel juhul?
Ah jaa, mootori laialivõtmne pole kah probleemiks, alles vahetasin laagrid ära. On plaanis panna see ühele tiivikule taha ja viimasel ajal kuulsust kogunud rakettahju juurde panna sundõhku peale puhuma.
on selline märgistus, mis lubab, et saab kasutada nii ja naamoodi
See märgistus kehtis enne mootori mähise mahapõletamist ja uuesti mähkimist, et kas 3 faasi 380V või 3 faasi 220V (mitte 1 faas 220V). Sageli ei viitsita mähkimisel kõiki mähise otsi uuesti välja tuua, sest sellel pole mingit mõtet, meil ju enamasti nagunii 3x220V (ehk siis 127/220V) pingesüsteemi kasutusel pole olnud (peale üksikute erandite muidugi).
E: Ehk siis momendil paned lihtsalt 3 faasi nendele otstele peale.
Comment