Vs: Elektrimootori ühendamine?
Ok, ja nii siis ütletegi, et teistmoodi ei saa.... Uudishimu ei lasknud näppudel rahulikult olla, võtsin mootori lahti, seal loomulikult mähised ja kõik nii nagu poes (st.tehases) silma järgi oletades pole seda keegi ümber mähkinud (aga iial ei või teada). Ei tahtnud mähiseid lammutama hakkata, asi oleks võinud lõppeda mootori utiilistumisega .
Panin uuesti kokku. Mootori muidugi. Kuna käeulatuses seisis lintsaag, millele peale monteeritud 3f mootor, kuid kondensaatoriga muudetud 220 v /1f mootoriks, siis võtsin sel mootoril ühenduskarbi kaane maha. Kondekas asub väljaspool karpi. Sel samuti ainult 3 otsa karbis. Mähised C1, C2, C3. C1 ja C2 külge tuli 220v ehk siis faas ja 0. C2 ja C3 külge oli ühendatud kondensaator. Tegin oma väikse mootoriga sama, kasutasin kondekat 4,0 mkF/450v.Töötab. Käivitub muidugi aeglaselt, kuid tööriist, mida ta ringi peab ajama, on lihtne ja kerge ventilaatoritiivik, siis pole erilist koormust ka. Kui vahetasin otsad ringi (kondensaatori ja 220 v ühe otsa) siis muutus mootori pöörlemissuund. Kõik. Ma ei ütle, et see reegel peab olema, tõenäoliselt suurema koormusega kohtades on asi teistmoodi, aga minu juhtumi puhul asi töötab.
Ok, ja nii siis ütletegi, et teistmoodi ei saa.... Uudishimu ei lasknud näppudel rahulikult olla, võtsin mootori lahti, seal loomulikult mähised ja kõik nii nagu poes (st.tehases) silma järgi oletades pole seda keegi ümber mähkinud (aga iial ei või teada). Ei tahtnud mähiseid lammutama hakkata, asi oleks võinud lõppeda mootori utiilistumisega .
Panin uuesti kokku. Mootori muidugi. Kuna käeulatuses seisis lintsaag, millele peale monteeritud 3f mootor, kuid kondensaatoriga muudetud 220 v /1f mootoriks, siis võtsin sel mootoril ühenduskarbi kaane maha. Kondekas asub väljaspool karpi. Sel samuti ainult 3 otsa karbis. Mähised C1, C2, C3. C1 ja C2 külge tuli 220v ehk siis faas ja 0. C2 ja C3 külge oli ühendatud kondensaator. Tegin oma väikse mootoriga sama, kasutasin kondekat 4,0 mkF/450v.Töötab. Käivitub muidugi aeglaselt, kuid tööriist, mida ta ringi peab ajama, on lihtne ja kerge ventilaatoritiivik, siis pole erilist koormust ka. Kui vahetasin otsad ringi (kondensaatori ja 220 v ühe otsa) siis muutus mootori pöörlemissuund. Kõik. Ma ei ütle, et see reegel peab olema, tõenäoliselt suurema koormusega kohtades on asi teistmoodi, aga minu juhtumi puhul asi töötab.
Comment