Tere taas.. Mul selline asi,et praegusel tööl peame maa sees olevate kaablite vahel manööverdama.Suure hulga olime ise ülesse leidnud kuniks kopp ühe ikkagi läbi tõmbas ning see siis suure paugu,valguse ja soojalainega möllu tegi.Tegu oli 10kV kaabliga ja üks küsimus painab väheke.Nimelt ma passisin tol hetkel mingi max 2m kaugusel kaablist ja peale minu veel paar isikut,aga õnneks keegi litakat ära ei saanud.Kaabel oli siis nagu mainitud õlikaabel ning seal sees oli kolm soont ja ümber mingisugune spiraalne lint.Ehk siis kui suur tõenäosus on kusagil 2-10 meetri raadiuses surmav elektrilöök selle tulemusel saada,kui kopp kaabli läbi tõmbab? Terve p3rsetäis ootab veel ees ja ehk tasuks vähe eemale igaks juhuks hoida,kui kopp möllab kaabliohtlikus piirkonnas?Ja kas seal kaablis need kolm soont siis 3 faasi voi?Ehk oskab keegi kommenteerida kas oli tegu järjekordselt teise sünnipäevaga mul
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Vanad õlikaablid
Collapse
X
-
Vs: Vanad õlikaablid
kolmnurkühendusega tegu sel pingel ja kõik juhid on tõesti faasid. kaabli ümber on teraskest kaabli kaitseks, kopa vastu sellest muidugi tolku ei ole.
kõrvalseismise suurim oht on kaabliga pihta saada. kui pingestatud ots vastu maad jääb, siis liikumisel kaabli ümbruses tekib sammupinge ja see on ohtlik. püüa lihtalt veel mõni meeter vahemaad juurde tekitada, siis on ohud juba pisemad.
-
Vs: Vanad õlikaablid
Sammupinge tekkimises polekski niiväga kindel, võib-olla on kolmnurkühenduses trafomähised mõlemal pool isegi maandamata. Kui näiteks 15kV õhuliinidel üks faasijuhe "maa" saab (noh, näiteks kukub isolaatori otsast tema konksu otsa), jääb süsteem veel tööle.Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
Vs: Vanad õlikaablid
Esmalt postitatud saformo pooltKui just peab ligidal olema, siis sammupingest on võimalik hoiduda vastutusrikkal hetkel ühel jalal seistes.
Aga asjatundmatule vaatajale on see kummaline tants kraavi serval.
Praegu on ju pingedetektorid, mis teevad maasisese kaabli kindlaks, arvan et seda saab ka teenusena osta.
Comment
-
Vs: Vanad õlikaablid
Jah seal on miski s-scope,aga see paneb suht umbluud sügavuse suhtes ja näitas isegi gaasitrassi peale,et seal vool sees.Asjal on veel generaator vms kaasas,mille pistad siis kaabli kohale või võru ümber kaabli ning jälgid metalli siis maa sees.Ja alati pole ka sellest aparaadist abi.Näiteks kui on 3+ meetri sügavune kaevik ja varing tekib(kaablitele selga muidugi).Alles paar päeva tagasi juhtus sedasi..Kaks samade parameetritega kaablit läksid.Õnneks olid vist vanad kaablid ja midagi ei juhtunud.Matsime maha ja meie ei tea midagi.Ja see aparaat näitas neis kaablites voolu olevat,mis pooleks rebenesid.otsija
Comment
-
Vs: Vanad õlikaablid
Soovitav on ikka nati eemale hoida, tunnen inimest kes sai tõsiseid põletushaavu kui kopp 10kV kaabli puruks tõmbas, ta oli suht augu ääres, jõudis ainult selja pöörata ja pärast magas mitu nädalat kõhuli. Nii madalal pingel on kaitsmed ka suht korraliku varuga ja juhtme otsad keevitavad mõnuga kui neile võimalus antakse.
Sama inimene rääkis, kuidas oli kord nati eemalt näinud, kui kopaga kaabel katki tõmmati, kopa noole kõikide liigendite vahelt oli tuli välja käinud aga masina ühendus maaga oli nii hea, et juht pääses väikse ehmatusega.
110kV liin selle poolest parem, et neil võtab automaatika pinge maha kui mingi jama on(kontrolli mõttes paneb korra veel tagasi ja kui ikka jama, siis jätab pingetuks).
Comment
-
Vs: Vanad õlikaablid
Esmalt postitatud otsija pooltÕnneks olid vist vanad kaablid ja midagi ei juhtunud.Matsime maha ja meie ei tea midagi.Ja see aparaat näitas neis kaablites voolu olevat,mis pooleks rebenesid.
Comment
-
Vs: Vanad õlikaablid
Seal ei teadnud EE tegelased ka,mis seal kasutusel oli või ei olnud.. Lampi leidsime seal osasid neid,mille kohta keegi rääkida ei mõistnud.Ja noh kui olidki varukaablid,siis see ei ole minu mure.Peaasi et enne jaanuari keskpaika ei avastata kuniks mu rahanuts käes pole:Potsija
Comment
-
Vs: Vanad õlikaablid
Nende 110kV ja 330kV kohta veel niipalju,et olen näinud,kuidas on mõlemat lülitatud alajaamas,täpsemalt nende kaart.Automaatikast niipalju,et nendel pingetel peab see lühise tekitaja olema piisavalt võimas,et hoida liin koormuse all vähemalt 5 sekundit,enne kui alajaamale see kohale jõuab.Asi on ikka selles,et liin on ikka kilomeetreid pikk ja alajaamast kaugus suur.Lühiajalised lühised,nagu näiteks n.ö. "väikse paugu tegemine" ei jõua veel kohale alajaamale.10kV puhul on asi aga muidugi loomulikult kiirem,eriti kui lühist teeb massiivne rauakolakas,mitte mingi väike traadijupp.110kV lühis teeb umbes kahuripaugu.220 ja 330kV annavad juba kõrvulukustava paugu.Selle kõrvale sobiks ehk http://www.youtube.com/watch?v=C72ti...eature=related.viimati muutis kasutaja Henzzman; 28 m 2008, 21:49.
Comment
-
Vs: Vanad õlikaablid
Aga kui ei tekikski lühist vaid nn 5mm pilu jääks vabasse õhku.Kas siis tekiks võimas kaarleek 10kV puhul,mis jääks sinna hõõguma kuniks kaablid sulavad.Seda tahaks küll näha.
Ja selle kaablivärgi osas tõenäoliselt oli tegu vanade kabladega Uuemad olid vähe kõrgemal,mis pauku ka tegi.Niiet EE ei peaks mul nüüd seljas siblima hakkamaotsija
Comment
Comment