Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Asünkroonmootori mähkimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Asünkroonmootori mähkimine

    Tere, tekkis idee üks vene mootor panna nimivõimsusega 120V peale
    käima, aga staator tuleb ka ümber mähkida, et suuremad voolud teha.
    Kui võimsustegur samaks jätta ja aktiivtakistused ära võtta saaks sama pöördvälja sageduse juures justkui el.võimsus

    P ~ U^2/X, X ~ L

    sõltub pöördvõrdeliselt poolide induktiivsusest ja võrdeliselt pinge
    ruudust.

    Nüüd induktiivsus on omakorda võrdeline mõnel puhul keerdude
    ruuduga, mõnel puhul keerdude arvuga (wikipedia andmetel, sõltub
    südamikust). Kui võtaks ruudu:

    w1 - keerud enne, w2 - uus, U1 pinge enne 400V, U2=120V uus

    U1^2/w1^2 = U2^2/w2^2, w2 = w1 * U2/U1 = 0,3 w1

    Peaks vähendama keerdude arvu 3 korda?
    Sõnaga sama keerdude arv, aga rohkem paralleelselt ja võimaluse
    korral ka pooligrupid paralleelselt panna kui nad enne järjest on
    olnud. Aga mis mind häirima hakkas on see, et rootori oravikmähise
    traadi diameetrit ei saa kuidagi suurendada ja voolud tulevad seal
    kolossaalselt suured, eriti veel kui nad alumiiniumist on.

    Kas kellelgil on kogemust või oskab parandada/kommenteerida...?

    Leidsin ka ühe vene mootori andmed mingist vene kataloogist,
    viidata paraku ei oska, sest töömehel olid kaaned kadunud :P
    Kust rohkem andmeid saaks?

    AIR132S4 (mark AIR, võlli kõrgus 132, 4 poolust):
    7.5kW: 15A 23 keerdu poolis, 1,32mm traat
    11kW : 22A 33 keerdu, 1.2mm (siin tuli ka pool kilo rohkem vaske
    kokku)

    Justkui oli samas korpuses, aga kummaliselt keerdude arv hoopis
    suureneb siin võimsuse kasvades. Edasi vist juba olid suuremad
    korpused.
Working...
X