Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootoriga generaatori küsimus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mootoriga generaatori küsimus

    Ehk siis visati ära diiselmootoriga 4kw generaator, sest ajab musta ja ei võta pöördeid üles.
    Algul arvasin, et mootori viga, kuid mootor ilma generaatorita töötab ilusti ja generaatorit 1500w trelliga ringi ajades tõmbab peale ergutumist samuti pöörded alla.
    Kas 230V 50hz generaator peaks ilma koormuseta olema nii raske vedada, et trell ei jõua vedada?
    Generaatoril on ankrul kaks mähist, kuid otsad lähevad mitte harjadele vaid on kummagi mähise jaoks tundmatud mustad klotsid kahe klemmiga.
    Staatoril on aga on lisaks põhimähisele veel 12V ja 15A andev mähis, mis läheb
    dioodsilda ja siis väljundisse.
    230V osal mingit elektroonilist regulaatorit pole.
    Seletus sai küll segane, kuid kas võiks viga olla ankrus või staatoris või ikka mootoris?
    Kahju oleks utiili viia aasta vana ja isegi täis paagiga asja.

    #2
    Vs: Mootoriga generaatori küsimus

    Võta juhtmed enne silda lahti ja proovi siis. Samuti võib 230V juhtmed prooviks lahti ühendada. Koormuseta ei tohiks küll pidurdada.

    Esmalt postitatud Rainer30 poolt Vaata postitust
    Kahju oleks utiili viia aasta vana ja isegi täis paagiga asja.
    Utiili ei tasu kohe midagi vedada. Kui asi tervikuna ei tööta, saab loomingulist mõtlemist kasutades juppidest mõne muu otstarbega seadise ehitada või juppidena maha müüa. Muidu muutume selliseks nagu ühe rikka (põhja)maa tarbimisühiskond, kus pisiveaga masin pressi alla läheb, kuna "odavam" on uus osta.
    73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
    ATiP1pN4XeM

    Comment


      #3
      Vs: Mootoriga generaatori küsimus

      Sai proovitud erinevaid juhtmeid lahti võtta ja tulemused olid sellised, et 12V juhtmed ei muuda midagi.Samuti ei muuda midagi 230V juhtmete lahti võtmine.Algul käivitades lähevad pöörded umbes 1500ni, generaator ergutub ja pöörded kukuvad umbes 500ni ja voltmeeter näitab 50V.
      Küll aga käib generaator vabalt kahe sillatud klemmi lahti ühendamisel ja ka kondensaatori lahti ühendamisel.Muidugi pole siis ka pinget väljundis.
      Huvitaval moel pole generaatori klemmiliistul ühtegi tähist klemmidel ja ka generaatoril pole mingit markeeringut.
      Laseks staatori uuesti mähkida, kui oleks kindel, et viga pole rootoris.
      Sellist rootorit näen esimest korda ja mitte kuhugi minevate mähiste põhimõttest ei saa aru.

      Comment


        #4
        Vs: Mootoriga generaatori küsimus

        pakun et tegu on natuke asünkroon generaatori moodi asjaga. Reruleeritakse pinget rootori vooluga. Lisaks peab rootoril olema väike püsimagnet mis asja käima ajab. Nendes mustades klotsides on vast elektroonika. Ehk õnnestub nod lahti ühendada. Siis peake väljundisse väike pinge tekkima ja suurt koormust ei tohiks olla.
        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

        Comment


          #5
          Vs: Mootoriga generaatori küsimus

          Silla või konde eemaldamine vihjab mingile lühisele generaatoris. Kui tagad generaatori normaalse pöörlemise, kas siis 12V väljundis on pinge olemas?

          Kas need kahe klemmiga karbid asuvad rootori võllil? Vastasel juhul ei saa ma aru, kuidas peaks mähised olema neisse karpidesse ühendatud, kui mitte läbi harjade.

          4kW mootor peaks suht ilusti koormusetta oma nimipööretel jooksma ka miski 100W ajami abil
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: Mootoriga generaatori küsimus

            Need mustad klotsid on jah võlli peale freesitud pesas kruviga keskelt kinni.Võibolla on need dioodid, sest mähise otsad on veel ka kondensaatoriga sillatud.
            Õigem oleks otsad lahti joota ja mõõta, kuid mähise otsad on ainult paar millimeetrit väljas ja ei tahaks murdumisega riskida.
            Ilma kondensaatorita on 12V mähise pinge 3V ja 230V mähises 10V.
            Prooviks lasen uuesti mähkida staatori ja eks siis paistab, sest rootori mähkimisel tahab see ilmselt tasakaalustamist.Pealegi on mähised laiali lendamise vastu immutatud mingi kõva valge
            materjaliga ja sellist vist mähkijad ei kasuta.
            Tegemist paistab igatahes olema profiriistaga, sest peale voltmeetri on veel kahe osutiga termomeeter generaatorile ja mootorile.Lisaks veel tahhomeeter, mis näitab ka sagedust ja loeb töötunde ja elektristarter.
            Õnnetuseks pole aga ei mootoril ega ühelgi teisel osal peale näidikute ühtki kirja mis viitaks tootjale.

            Comment


              #7
              Vs: Mootoriga generaatori küsimus

              Helista oommeetriga mähised läbi. Kõik staatori mähised peavad olema enam vähem võrdse takistusega. Kontrolli samuti konded ära, sest nende ülesanne on tekitada ergutusvoolu. Äkki mõni lühises.

              Comment

              Working...
              X