Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

    Esmalt postitatud asixmer poolt Vaata postitust
    Küsin veel selle aegrelee kohta, ma olen saanud aru, et on olemas mingi agregaat (relee vms) mis aitaks mootoril sujuvalt käivituda. Ja on olemas aegrelee, et saaks mingit seadet mingi aja ühiku töös hoida. Kuidas on selle sujuva käiviti õige tänapäevane nimi ja kuidas ta töötab (äkki keegi oskab lühidalt)
    Kolmefaasilise mootori pehmeks käivitamiseks on kolm võimalust:
    a) täht-kolmnurk lülitus (aegrelee ja kolme kontaktori abil lülitatakse käivitumise ajal ümber mootori mähiste ühendusskeem)
    b) pehmekäiviti ehk sujuvkäiviti (kui ma ei eksi siis on tegemist nn türistorlahendusega, kus piiratakse pinge kasvu)
    c) sagedusmuundur (push-pull transistorite abil tehaks alalisvoolust kunstlik sinusoid)

    Esimene oli vanasti kõige levinum variant ning alternatiivid on alles mõne kümnendi jagu saadaval olnud.
    Pehmekäiviti on ennekõike mõeldud mehhanisimi kaitsmiseks (Käviitumisel tekkiv vool on endisel mitmekordne nimivool, sõltuvalt koormatusest muidugi)
    Sagedusmuundur (i.k. frequency inverter) on kõige asisem lahendus, sest kaitseb mootorit ja mehhanismi, kulutab muutuva koormusega ajamites kõige vähem voolu ning on mitmeti seadistatav.

    Sagedusmuundureid on ka selliseid, mida saab kasutada 230V ehk ühefaasilise toitega võrkudes, eeldusel et juhitav mootor on võimeline töötama 230V pinge juures.

    P.S. Minu hinnangul tuleks teineteisest eristada kaablikinga ja hülssi.
    Hülsi puhul on tegemist õhukese seinaga kergesti deformeeritava "torukesega", mille ainsaks eesmärgiks on kaablikiudude fikseerimine klemmis.
    Kaablikinga puhul on tegemist klemmi ja kaabli vahelise ühenduslüliga, kus kaabel fikseeritakse kinga sisse viimase mehhaanilise deformeerimise (kokkusurumise ) teel ning klemmis fikseeritakse kaabliking.

    Comment


      #32
      Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

      Praegu on plaan panna kaabel seina peale, aga huvitab just, et mille järgi arvutada? Kaabli pikkust ma meelega ei ütle, et osata järgmine kord juba ise arvutada. Saada vähemalt ettekujutus, mitte ei hakka uut teemat tegema, et millise kaabli pean valima selle m peale. Kas on antud, siis mingid konfitsendid, et kui paned kaabli seinale, seina sisse torusse jne?

      Comment


        #33
        Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

        Just ongi koefitsendid vastavalt paigaldusviisile tabelist.

        Comment


          #34
          Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

          Esmalt postitatud asixmer poolt Vaata postitust
          Kaabli pikkust ma meelega ei ütle, et osata järgmine kord juba ise arvutada.
          Aga kaabli pikkusest niipalju, et leiad kaabli takistuse soone ristlõike (ära siis ristlõiget, läbimõõtu ja raadiust segi aja) ja materjali eritakistuse kaudu. Siis vastavalt mootori käivitusvoolu suurusele arvutad pingelangu sellel kaablil. Edasi juba uurid, milline pingelang on mootorile käivitamise ajal lubatud ja kas sinu valitud kaabel seda tingimust täidab. Pingelang tekib loomulikult ka nendel kaablitel, mis on alajaama ja sinu kilbi vahel, samuti alajaama trafo mähistel, ära seda unusta.
          Tegelikult sinu mootor on nii pisike, et vaevalt selle käivitamisel suuremat sorti probleeme esineb, aga eks sa peale arvutusi saad teada.

          Lõbusat arvutamist.

          Aga kaablile lubatud voolu saad tõesti tabelist, vastavalt paigaldusviisile.

          Comment


            #35
            Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

            Ja kui terminoloogiliselt täpne olla, siis kõigi nende pingelangude summa on millegipärast pingekadu.

            Comment


              #36
              Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

              Reaktiivtakistuse puudumisel kindlasti.

              Comment


                #37
                Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                Esmalt postitatud asixmer poolt Vaata postitust
                Praegu on plaan panna kaabel seina peale, aga huvitab just, et mille järgi arvutada? Kaabli pikkust ma meelega ei ütle, et osata järgmine kord juba ise arvutada. Saada vähemalt ettekujutus, mitte ei hakka uut teemat tegema, et millise kaabli pean valima selle m peale. Kas on antud, siis mingid konfitsendid, et kui paned kaabli seinale, seina sisse torusse jne?
                Kui sa 100m kanti liine vedama ei hakka ja mootoril jõhkrat koormust käivitamisel otsas ei ole, siis pole suurt miskit arvutada ega sujuvalt käivitada. Valid tabelist sulle vajaliku paigaldusviisi põhjal kaabli, et see ületaks sulle tarviliku nimivoolu ja ongi valmis. Alati võid kasutada suuremat ristlõiget ja suuremate vahemaade puhul see ongi soovituslik, et mitte kaotada tarbija võimsust
                Käivitusvool on lühiajaline ja seda reeglina ei arvestata nii pisikeste ajamite juures. Kaabli tegelik koormustaluvus on suurem, kui tabelis märgitud. Tabeli järgi kasutades on juba vajalik varu sisse arvestatud. Lisaks on lühiajaliselt võimalik kaablist lasta läbi oluliselt suuremat voolu ja seda soojusinertsi arvelt.
                1,5 -> 10A; 2,5 -> 16A jne tulenevad sellest, et kaitse peab olema võrdne või väiksem kaablile lubatud voolust. 10A, 16A jne on lihtsalt laialtlevinud kaitsmed, mille järgi tuleb kaitsmed valida. Kaitsmed kaitsevad võrku ja sellest tuleneva tuleohu eest, mitte seadet. Reeglina annab kaitse järgi alles peale seadme surma. Erinevalt kaablitest võib kaitsmete seisukohalt alati pisemaid kasutada, kui soovid.
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #38
                  Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                  Esmalt postitatud reuter poolt Vaata postitust
                  1,5 -> 10A; 2,5 -> 16A jne tulenevad sellest, et kaitse peab olema võrdne või väiksem kaablile lubatud voolust.
                  Viimasel ajal on saada ka 13A liinikaitselüliteid, ja need on kohased 1,5mm2 kaablite kaitseks. Eriti C13 on üks "tänuväärne" kaitse kasvõi korteri pistikupesade liinile, mida ei pea siis 2,5mm2 kaabliga tegema.

                  Comment


                    #39
                    Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                    Kaitse selle kaabli ees peaks kaitsma ikka kaablit, st. tuleb valida nii, et kaitseb. Kui tahad mootorit kaitsta siis pead kasutama spets mootorikaitset, mida saab ka veidi reguleerida. Näiteks sellise asjaga: http://www.elektrikaubandus.ee/index...keel=ee&v=3477

                    Comment


                      #40
                      Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                      Sain lõpuks oma projekti valmis ja tööle, kasutasin ka mootorikaitsereleed. Tänud kõikide aitajatele, sain kohe jälle targemaks.

                      Comment


                        #41
                        Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                        Kuidas saaks 3f. mootorit ainult ühtepidi käima panna, olenemata faaside asetusest?
                        Oskan elektroonikast suitsu välja võluda!

                        Comment


                          #42
                          Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                          Ei saagi. Tööstuslikes seadmetes, kus mootor tohib ainult ühtepidi pöörelda, on kaitselülitus, mis välistab sisselülitumise vale faaside järjestuse korral. Näiteks hüdraulikapumbad. Punane LED süttib ja kõik. Ei aita muud kui pistikupesas juhtmed ringi tõsta. Kuidas see süsteem sisuliselt töötab, ei ole juhust olnud uurida.

                          Comment


                            #43
                            Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                            Vot just hüdopumba pärst olekski sellist süsteemi vaja.
                            Oskan elektroonikast suitsu välja võluda!

                            Comment


                              #44
                              Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                              On olemas (nt ABB toodang) faasikontrolli releed. Need rakenduvad siis, kui faseering on vale. Kui aga on kihk ise mingi süsteem ehitada, siis ei oska aidata.
                              Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                              Comment


                                #45
                                Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                                Keegi ei keela faasikontrollirelee ja mootori vahel (mootori klemmkarbis näiteks) neid juhtmeid (faase) ringi tõsta, seega pole ka sellest suuremat kasu. Aga faasikontrollirelee lihtsamaid lahendusi võiks leida kui guuglisse toksida näiteks 'фазоуказатель' või miskit sarnast.

                                Comment

                                Working...
                                X