Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik
Kolmefaasilise mootori pehmeks käivitamiseks on kolm võimalust:
a) täht-kolmnurk lülitus (aegrelee ja kolme kontaktori abil lülitatakse käivitumise ajal ümber mootori mähiste ühendusskeem)
b) pehmekäiviti ehk sujuvkäiviti (kui ma ei eksi siis on tegemist nn türistorlahendusega, kus piiratakse pinge kasvu)
c) sagedusmuundur (push-pull transistorite abil tehaks alalisvoolust kunstlik sinusoid)
Esimene oli vanasti kõige levinum variant ning alternatiivid on alles mõne kümnendi jagu saadaval olnud.
Pehmekäiviti on ennekõike mõeldud mehhanisimi kaitsmiseks (Käviitumisel tekkiv vool on endisel mitmekordne nimivool, sõltuvalt koormatusest muidugi)
Sagedusmuundur (i.k. frequency inverter) on kõige asisem lahendus, sest kaitseb mootorit ja mehhanismi, kulutab muutuva koormusega ajamites kõige vähem voolu ning on mitmeti seadistatav.
Sagedusmuundureid on ka selliseid, mida saab kasutada 230V ehk ühefaasilise toitega võrkudes, eeldusel et juhitav mootor on võimeline töötama 230V pinge juures.
P.S. Minu hinnangul tuleks teineteisest eristada kaablikinga ja hülssi.
Hülsi puhul on tegemist õhukese seinaga kergesti deformeeritava "torukesega", mille ainsaks eesmärgiks on kaablikiudude fikseerimine klemmis.
Kaablikinga puhul on tegemist klemmi ja kaabli vahelise ühenduslüliga, kus kaabel fikseeritakse kinga sisse viimase mehhaanilise deformeerimise (kokkusurumise ) teel ning klemmis fikseeritakse kaabliking.
Esmalt postitatud asixmer poolt
Vaata postitust
a) täht-kolmnurk lülitus (aegrelee ja kolme kontaktori abil lülitatakse käivitumise ajal ümber mootori mähiste ühendusskeem)
b) pehmekäiviti ehk sujuvkäiviti (kui ma ei eksi siis on tegemist nn türistorlahendusega, kus piiratakse pinge kasvu)
c) sagedusmuundur (push-pull transistorite abil tehaks alalisvoolust kunstlik sinusoid)
Esimene oli vanasti kõige levinum variant ning alternatiivid on alles mõne kümnendi jagu saadaval olnud.
Pehmekäiviti on ennekõike mõeldud mehhanisimi kaitsmiseks (Käviitumisel tekkiv vool on endisel mitmekordne nimivool, sõltuvalt koormatusest muidugi)
Sagedusmuundur (i.k. frequency inverter) on kõige asisem lahendus, sest kaitseb mootorit ja mehhanismi, kulutab muutuva koormusega ajamites kõige vähem voolu ning on mitmeti seadistatav.
Sagedusmuundureid on ka selliseid, mida saab kasutada 230V ehk ühefaasilise toitega võrkudes, eeldusel et juhitav mootor on võimeline töötama 230V pinge juures.
P.S. Minu hinnangul tuleks teineteisest eristada kaablikinga ja hülssi.
Hülsi puhul on tegemist õhukese seinaga kergesti deformeeritava "torukesega", mille ainsaks eesmärgiks on kaablikiudude fikseerimine klemmis.
Kaablikinga puhul on tegemist klemmi ja kaabli vahelise ühenduslüliga, kus kaabel fikseeritakse kinga sisse viimase mehhaanilise deformeerimise (kokkusurumise ) teel ning klemmis fikseeritakse kaabliking.
Comment