Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

    Seesama faasikontrollirelee panna juhtima kahte kontaktorit. Kui faasijärjestus õige, lülitub üks, kui vale, lülitub teine, mis kaks faasi omavahel vahetab.

    Comment


      #47
      Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

      Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
      Keegi ei keela faasikontrollirelee ja mootori vahel (mootori klemmkarbis näiteks) neid juhtmeid (faase) ringi tõsta, seega pole ka sellest suuremat kasu. Aga faasikontrollirelee lihtsamaid lahendusi võiks leida kui guuglisse toksida näiteks 'фазоуказатель' või miskit sarnast.
      Räägiti kaitselülitusest, mitte faaside määramisest. Faasimäärajast on täpselt sama vähe kasu, kui juba paika pandud faseering klemmikarbi ja kaitselülituse väljundi vahel ära muudetakse.
      viimati muutis kasutaja Tikk; 25 m 2011, 19:03.
      Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

      Comment


        #48
        Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

        Esmalt postitatud tcumen poolt Vaata postitust
        Seesama faasikontrollirelee panna juhtima kahte kontaktorit. Kui faasijärjestus õige, lülitub üks, kui vale, lülitub teine, mis kaks faasi omavahel vahetab.
        See variant on mugavam, kuid kulukam.
        Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

        Comment


          #49
          Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

          Esmalt postitatud Tikk poolt Vaata postitust
          Räägiti kaitselülitusest, mitte faaside määramisest.
          Ega keegi ei keela selle faasijärjestuse määraja lambikese peal pinget mõõtmast või selle lambikese asemele näiteks kasvõi relee mähist panna. Üsna nunnu skeem on näiteks http://www.chipinfo.ru/literature/radio/200209/p40.html (lambi asemele siis relee).
          Aga lihtsam on muidugi valmis faasikontrollirelee osta, pirni asendamine releega on tõesti tülikas, väsitav, aeganõudev ja mida kõike veel.

          Comment


            #50
            Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

            Esmalt postitatud Tikk poolt Vaata postitust
            See variant on mugavam, kuid kulukam.
            Aga ongi täpselt see lahendus, mida küsija soovis.

            Comment


              #51
              Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

              Esmalt postitatud vanemleitnant poolt Vaata postitust
              Aga ongi täpselt see lahendus, mida küsija soovis.
              Kui peab toimuma katkematu protsess, siis küll. Samas ei näe põhjust, miks peaks toite faseering sagedasti muutuma. Kui pannakse kuskile uus alajaam või tehakse suuremat liinitööd, võib tekkida inimlik eksitus. Selle tarvis piisab ka ühest kontaktorist, mis lihtsalt ei rakendu (tänu faasikontrollireleele), kui faseering vale. Siis tuleb käidumees ja võtab faasimääraja ja määrab faseeringu.
              Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

              Comment


                #52
                Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                Ega keegi ei keela selle faasijärjestuse määraja lambikese peal pinget mõõtmast või selle lambikese asemele näiteks kasvõi relee mähist panna. Üsna nunnu skeem on näiteks http://www.chipinfo.ru/literature/radio/200209/p40.html (lambi asemele siis relee).
                Aga lihtsam on muidugi valmis faasikontrollirelee osta, pirni asendamine releega on tõesti tülikas, väsitav, aeganõudev ja mida kõike veel.
                Pirnid kasvavad puu otsas. Koduses saekaatris võib omanik omal riisikol igasugu pirnide-releede kombinatsioone lubada, kuid tööstuses see pole võimalik.
                Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                Comment


                  #53
                  Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                  Aga millest selline arvamus, et tööstusega tegemist? Mulle jäi millegipärast mulje, et mingi pump käib külakorda ja suvaline kasutaja tõstab faase ringi vastavalt vajadusele. Kui pump koju tagasi saabub, siis omanik tahaks, et asi jälle õigetpidi käiks.
                  Aga ma võisin muidugi ka valesti aru saada. Äkki faaside järjekord vahetub tõesti mõnel muul põhjusel?

                  Comment


                    #54
                    Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                    Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                    Aga millest selline arvamus, et tööstusega tegemist? Mulle jäi millegipärast mulje, et mingi pump käib külakorda ja suvaline kasutaja tõstab faase ringi vastavalt vajadusele. Kui pump koju tagasi saabub, siis omanik tahaks, et asi jälle õigetpidi käiks.
                    Aga ma võisin muidugi ka valesti aru saada. Äkki faaside järjekord vahetub tõesti mõnel muul põhjusel?
                    Kui 3f tarbijat, mis vajab tarbija ellujäämiseks õiget faseeringut, laenutatakse, siis on kasutaja tcumen poolne lahend väga tõhus. Soovitatavalt, siis koos boxiga (kilbiga) ja tarbijaga kuidagi kaasatult. Välja toodud ainult toitepistik. Mitte pesa.
                    Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                    Comment


                      #55
                      Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                      Esmalt postitatud Karmo poolt Vaata postitust
                      Kuidas saaks 3f. mootorit ainult ühtepidi käima panna, olenemata faaside asetusest?
                      Ka siin on lahenduseks sagedusmuunduri kasutamine. Sagedusmuunduriga ühendatud mootori pöörlemissuund ei sõltu faaside järjestusest toiteahelas. Ainus tingimus on, et ei muudeta ühendusskeemi sagedusmuunduri ja mootori vahel.

                      Comment


                        #56
                        Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                        Võib veel lisada, et vanasti oli 2 releed sillas faasipööramiseks. Tänapäeval on reeglina üks relee turvaliseks faasipööramiseks, näiteks Telemecanique LC1D258, millel siis jõukontakte 4 (2*NO+2*NC) ja lisaks 1 NO + 1 NC + lisapaki koht.
                        Pilt:
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment


                          #57
                          Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                          Esmalt postitatud erku poolt Vaata postitust
                          Võib veel lisada, et vanasti oli 2 releed sillas faasipööramiseks. Tänapäeval on reeglina üks relee turvaliseks faasipööramiseks, näiteks Telemecanique LC1D258, millel siis jõukontakte 4 (2*NO+2*NC) ja lisaks 1 NO + 1 NC + lisapaki koht.
                          Seleta lähemalt põhimõtet, skeem oleks hea. Mis asi ja mille jaoks on lisapakk?
                          Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                          Comment


                            #58
                            Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                            Lisapakk käib ilmselt kontaktori peale. Saab mõned NO ja/või NC kontaktid juurde.

                            Comment


                              #59
                              Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                              Ok. No saab ühele kontaktorile lisapaki näol veel 4 jõukontakti juurde. Kuidas siiski on ühe kontaktoriga võimalik faaside vahetust teostada selliselt, et säiliks ka mootori kaitsmine, nt ülekoormuse vastu? Kui järele mõelda, siis ka kasutaja tcumen-i pakutud lahendus 2-e kontaktoriga pole mootori täieliku kaitsmise seisukohast toimiv lahendus. Mõlemal juhul oleks vaja juurde veel 1 kontaktor, arvan ma.
                              Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                              Comment


                                #60
                                Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                                Ülekoormuse vastu ei kaitse mootorit kontaktor, vaid termokaitse või mootorikaitseautomaat.

                                Kontaktori abikontaktid ei ole jõukontaktid ning neid selleks otstarbeks kasutada ei tohiks.

                                Kahe kontaktoriga lahendus on täiesti toimiv lahendus. Mõlema kontaktori toide ühendatakse läbi teise kontatkori normaalselt suletud (NC) abikontakti, sellega on välistatud teise kontaktori lülitumine kui esimene on rakendatud. On olemas ka omavahel mehhaaniliselt sidestatud kontaktorid, mis ei võimalda ühe kontaktori klemmidel tööasendisse liikuda kui teine kontaktor on rakendunud.

                                Comment

                                Working...
                                X