Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Lihtsalt ääremärkusena:
Lihtsate triaki baasil "valgusti-dimmeri" ja "mootori-dimmeri" vahe seisneb enamasti vaid lülitiga pote tüübis ja ühendusviisis.
Mootori variandi puhul lubatakse sisselülitus vaid dimmeri max. asendis, valgusti puhul suvalisest asendist.
Mingist extra täpsusest selliste seadmete ( a`la kuni 100EUR/tk) küll rääkida ei saa.
...nagu öeldud ei ole pöörded väga täpselt paigas.
Kui juba muunduri ja 3f peale minna siis milleks enam ülekanne?
Esiteks pöörded- need on paigas arvutuslikult. Reaalsuses on vaja kindlasti reguleeria, kas või +/- paar protsenti. Seda on aga ülekande vahetamisega tülikas mängida. Seetõttu tundub sujuvreguleeringuks sagedusmuundur parem idee.
Ülekande idee tundub nagu loogiline- et ülekandega näiteks pöörded alla 3000->1020 ning siis edasi saab sagedusmuunduriga täpsemalt seadistada. Või on see mõttetu? Kas sagedusega mängimine võimsust ei mõjuta kui kiirus on sagedusega nt 50% alla keeratud?
Loogiline võib tunduda paberi peal, reaalse teostuse puhul mõjutab kõvasti hinda. Ratas ise ei tarbi halligi, ülekanne võtaks lõviosa mootori võimsusest. Võtad kõige lahjema ja odavama 3f mootori mis leiad, pöörded 1500 või alla, hooratas võlli otsa, kõige odavam inverter vahele ja ongi lollikindel süsteem valmis.
Võimsuse mõjutuste pärast pole mõtet põdeda, see kompott ei tarbigi midagi.
Kui sa just midagi rääkimata ei jäta mida see hooratas ringi ajab.
võtad 0,37kW 230/400V mootori 1500p/min (väga levinud) ja sagedusmuunduri 1 faas sisse 3 X230V välja (selliseid olen kohanud kuni 4kW-ni)
mootori ühendad kolmnurka. odavamatel muunduritel on sagedus 0-200Hz, seega saad pöördeid sujuvalt reguleerida 0-6000p/min.(kui mootor vastu peab)
muidugi pead arvestama momendi vähenemisega kui ületatakse nominaalsagedust ja lisajahutusega kui lähed 40Hz allapoole
Lihtsate triaki baasil "valgusti-dimmeri" ja "mootori-dimmeri" vahe seisneb enamasti vaid lülitiga pote tüübis ja ühendusviisis.
Mootori variandi puhul lubatakse sisselülitus vaid dimmeri max. asendis, valgusti puhul suvalisest asendist.
Mingist extra täpsusest selliste seadmete ( a`la kuni 100EUR/tk) küll rääkida ei saa.
Õige märkus, lisaks veel see asi, et mootor peab vastav olema, mida saab (tohib) dimmerdada. Neil on spetsiaalselt selleks muudetut magnetahelad ja see lubab rohkem ning läbi põlemata reguleerida.
Comment