Küsimuseks siis kas on võimalik ühendada ühe sagedusmuunduri (VACON; 4kW) järgi korraga 2 täpselt ühesugust asünkroonmootorit (3PH; 0,75kW) ? Sagedusmuunduri manualist vastust ei leidnud..
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit
Collapse
X
-
Vs: Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit.
Võimalik võib ju olla aga kas ka mõtekas?
Sagedussmuundur tuleb siis nii seadistada nagu tal oleks taga 1,5 kW, kui nüüd üks 0.75 jookseb tühijooksus ja teine on kahekordses ülekoormuses siis see tine võib rahulikult maha põleda ilma, et muundur teda ülekoormuse tõttu välja lülitaks.
Comment
-
Vs: Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit.
Taas vana teema-seekord tegemist ABB (ACS550-01) sagedusmuunduriga ja kahe identse mootoriga (0,75kW; 2,8A; 400V). Eesmärk on ühendada mootorid paralleelselt sagedusmuunduri järgi -tegemist kahe rull-lauaga mille otsarullidesse on mootorid sisse ehitatud. Kui nüüd sisestada sagedusmuundurisse ühe mootori andmed-tööpinge,-vool,-sagedus ja -pöörded on kõik OK ja asi töötab. Sama edukas oli ka ID katsekäivitus-sagedusmuundur leidis ise kõik vajalikud parameetrid ja töötas korralikult. Kui nüüd aga lisada paralleelselt teine mootor siis annab veateate-kontrolli mootori parameetreid--.ID katsekäivitus viskab samuti veateate-(ebaõnnestunud ID katselülitus). Kui aga kasutada kaht mootorit ühe mootori sisestatud parameetritega viskab varsti hoiatuse-mootori ülekuumenemine-. Küsimuseks siis kas pean need parameetrid liitma? kW puhul loogiline ja A puhul samuti aga mida teha pööretearvu ja voltidega-need jäävad ilmselt samaks. Ehk on kellelgi kokkupuude samalaadse probleemiga olnud ja oskab asjalikku nõu anda mismoodi mootori parameetreid sisestada 2 mootori puhul.viimati muutis kasutaja Simpel; 13 August 2012, 17:39.
Comment
-
Re: Vs: Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit.
Kui süsteemis puudub tagasiside mootori temperatuuri kohta, siis tuleb muuta parameetreid 3005 kuni 3009, mille järgi muundur otsustab, kas mootoril peaks olema ülekuumenemisoht või mitte. Sealt saab seda kontrolli ka täielikult välja lülitada. Kõik on manualis kirjas. Vastava veateate taga on targad õpetussõnad.
Comment
-
Vs: Re: Vs: Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit.
Esmalt postitatud Simpel poolt Vaata postitustasi töötab tsüklitena (3-6 sek tööd ja 1,5-6 min paus).
Teie siin kasutajad, Teie teate. Äkki räägite saladused välja.
Kui on paus, kas siis mingi jõud üritab ka mootorit paigal hoida?
Kui aeglaselt saab liikuda?
Kui täpselt saab liikuda?
Viletsa sammmootori min nurk on ca 1/200 pööret, aga sagedusmuunduriga?
Comment
-
Vs: Re: Vs: Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit.
Ka pausi ajal on võimalik rakendada teatavat pidurdusjõudu, olenevalt muidugi sagedusmuunduri funktsionaalsusest ja seadistustest. Toimimis põhimõte on umbes selline, et sagedusel umbes 4kHz tekitatakse rootorit magnetiseeriv vool, aga magnetväli staatoris pole pöörlev. See muidugi koormab nii mootorit, kui ka muundurit ennast päris kõvasti. Seepärast kasutatakse enamasti rakendustes, kus vaja püsivat pidurdusjõudu (tõstemehhanismid jms.) piduriga mootoreid. Mis on ka turvalisem, kuna näiteks voolukatkestuse korral mehaaniline pidur jääb ikka hoidma.
Minimaalse kiiruse kohta väga täpselt ei oska rääkida. Kooli ajal laboris sai Siemens'i sagedusmuunduri ja 350W mootoriga katsetatud laua peal ja pisut ka dünopingis. Kiirusel ca 30 RPM töötas sujuvalt ja palja käega kinni hoida ei jõudnud. Umbes 100 RPM juures leiab võibolla isegi tookord joonistatud dünograafikud.
Enamasti kui on täpsust vaja, siis lisatakse süsteemi juurde enkooder ja kontroller seda juhtima. Kui on vaja veelgi suuremat täpsust, siis on ainuke lahendus servomootor koos vastava kontrolleriga. Ilma enkoodri tagasisidet kasutamata on muunduri juhtimises raske teostada täpse nurga võrra pööramist, kuna need pole lihtsalt selleks enamasti ette nähtud. Iseenesest on pöörlemiskiirus ilma tagasisideta võimalik päris täpseks saada, kui kõik parameetrid on õiged ja mootorit üle ei koormata.
Comment
-
Vs: Re: Vs: Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit.
Teoreetiliselt asünkroonmootor peab tegema vähemalt ühe pöörde, et sagedusmuundur teda kontrollida suudaks, kuid praktikas on asi roosilisem.
Minimaalne kiirus sõltub ennekõike rakendusest (koormusest) ja sagedusmuunduri tüübist. Vektorkontrolliga kallima otsa sagedusmuundurid suudavad mootorist välja meelitada kuni 200% momenti juba 0...1Hz juures.
Kui on vaja väga täpset positsioneerimist, siis servosüsteemile mõistlikku alternatiivi üldjuhul ei ole.
Comment
-
Vs: Re: Vs: Sagedusmuundur ja 2 elektrimootorit.
Kui on vaja sagedusmuunduri ja asünkroonmootoriga väiksemaid pöördenurkasid liigutada, siis võid ju reduktorit kasutada.
Suurematel mootoritel (7,5 kW näiteks) tekkivad pidevalt sagedustel alla 35 Hz töötamisel jahutusprobleemid.
Kui reduktorit valid lase mootorile pigem 90 Hz peale - ja mootor on ainult kergelt leige.
Sai katsetatud sama etteveo mootoriga hammasrihma rattaid omavahel vahetades.
Asünkroonmootori ja reduktoriga muidugi servomootori kiiruse juures täpsust ei saavuta, aga eks ta selline säästulahendus ole -
sobib sinna kus palju liigutamist ei ole. st. Paned mõõdu paika ja töötad, mitte ei käi pidevalt ühest servast teise.MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !
Comment
Comment