Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Suured teoreetikud olete küll, tahaks näha mismoodi selle käivitusreostaadi valmistate või kuskohast hangite? 7,5kW - paras saunakeris?
Oh ei ole hullu. 7,5kW on ju siis kui mootor töötab täiskoormusel ja kolm faasi kokku liidetud. Aga käivitamine toimub sekunditega. Takisti peab vastu pidama max vooluimpulsi, seda võib olla mitukümmend amprit igas faasis ja enamgi, kindlasti rohkem kui nimivool. Mõne sek jooksul takistil eralduv energiahulk (ja temperatuuri tõus) on suht väike. Ma alustaksin improviseerimist elektripliidi 0,5 mm takistustraadi (kui keegi mäletab mis asi see on) 5...10 oomiste juppidega katsetamist. kui jääb nõrgaks, siis panen kahekordselt.
Ntx: 10x20A=200V pingelangu - see oleks siis kui mootor seisab, 10x0,5A=5V pingelangu siis kui mootor on tühikäigul.
Ärge küsige miks sellised amprid... ma ei tea, lihtsalt arvan et ehk sobivad.
Vs: 7.5 kW mootor kuid 20A B kaitse, kuidas tööle panna ilma kaitset vahetamata
Mul on olemas selline reostaat mis oli kasutusel mootori käivitamisel, et aga vajadust pole olnud, siis katsetanud ei ole. Saunakerise mõõtu on küll.
Kui huvi on, siis paluks PS.
Mootor tuleb nöörist käima tõmmata nagu muruniiduk ja ongi korras.
Sellist süsteemi olen isegi kunagi näinud, nöörist tõmmati mootor pöörlema ja siis alles lülitati sisse.
Lisaks oli mootori võlli järel veel sidur, millega ühendati rihmülekanne ketassaele alles siis kui mootor
üksi juba elektrijõul töötas. Noh, tol ajal olid ka pikad elektriliinid ja nõrgad kaitsmed, tuli kavaldada...
Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Vs: 7.5 kW mootor kuid 20A B kaitse, kuidas tööle panna ilma kaitset vahetamata
vb oleks sinna siis mõttekas juba mingi tsikli või rolleri starter külge monteerida? keerad aga võtit ja... asi läheb jaburaks, vaheta see kaitse pinge all ära ja on asi tehtud. Heal juhul saad sealt väikse ergutava impulsi. Muidugi kui on tahtmist leiutada, siis leiab ilmselt ka igasugu muid huvitavaid viise olukorra lahendamiseks...
Vs: 7.5 KW mootor kuid 20A B kaitse, kuidas tööle panna ilma kaitset vahetamata
Mida see 7 kW mootor ringi ajab? Pakutud lahendus, et tähe kokkuühendatavad otsad vesireostaati pista on täiesti võimalik lahendus. Vee juhtivust võib parandada tavalise soolaga aga tavaline kaevu ves peaks juhtima piisavalt. Käivituse moment on muidugi väike, aga kui koormus lubab väikes momendiga käivitamist, on toimiv lahendus. Muidugi võib vee asendada isegi raudtraadist keeratud takistitega. Monteerimisel tuleb ohutustehnikat arvestada. Teine võimalus on mingi abimootoriga algpöörded ette anda. Tean praktikas juhust kus ketassaagi tõmmati rihmast liikuma ja siis lülitati vool sisse ning sellest piisas kaitsme päästmiseks,
Pakutud lahendus, et tähe kokkuühendatavad otsad vesireostaati pista on täiesti võimalik lahendus
Ei ole võimalik lahendus "tavalise" st. lühisrootoriga mootori korral. Reostaat-käivitust kasutatakse ainult faasirootoriga mootorite puhul, mis üsna haruldased.
Vs: 7.5 KW mootor kuid 20A B kaitse, kuidas tööle panna ilma kaitset vahetamata
Juba vastatud, kuid lühisrootoriga asünkroonmootoril palju võimalusi käivitusvoolu piiramiseks pole. Parim on sageduskäivitid (siin on juba hoiatatud, et need võivad olla ka halbade algoritmidega ja mitte aidata), sageduskäivitus oma olemuselt võimaldab mootorit nullist nimivoolu mitte ületades maksimaalse käivitusmomendiga käima tõmmata (ehk see mida just vaja).
Võibolla õnnestub veel pinge alandamisega (drossel, trafo, türistor), kuid need vähendavad käivitusmomenti ja ikkagi võib mitte õnnestuda.
Veel võid kaitset ventilaatoriga jahutada või ikkagi saad selle vahetatud.
Comment