Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektriventilaatori mootor ei tööta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektriventilaatori mootor ei tööta

    Mure el.ventilaatori el.mootoriga
    Nimelt ei tööta ühelgi kiirusel peale nr3, ning sedagi hakkab pöörlema alles peale seda kui käega appi keerata.

    El.mootor töötab 220V v6rgust.

    Sisse tuleb 3 kaablit, maandus mis on ühendatud el.mootori korpusesse, ning faas ja neutraal?

    El.mootori kiirust on v6imalik reguleerida lüliti abil, millesse siseneb 1 juhe ning väljub 3 (igale kiirusele erinev mähis?)
    Olen teinud ka skeemi:



    Ehk kellegil ideid milles asi v6ib olla? Ning mida kontrollida.

    Kondensaatorit olen kontrollinud, m66tsin voltmeetriga väljuva kontakti ning lüliti väljuva kontakti, vool 230V.
    Kiirust vahetades lülitiga muutuvad samuti 3mes juhtmes voolud, kiirus 1 - pruunis juhtmes 230V, kiirus 2 - roosas juhtmes 230V, kiirus 3 - helesinises 230V

    #2
    Vs: El.Ventilaatori mootor ei tööta

    Kuidas seda kondensaatorit kontrollisid? Mõõtsid mahtuvust?
    Igale kiirusele nüüd eraldi mähist vaevalt on, pigem on tegu väljavõtetega ühest (töö)mähisest.
    Kondensaatoriga jadasse on ühendatud nö. käivitusmähis. Kondekas tekitab faasinihke, mis aitab mootorit käivitada. Seda tüüpi mootorite põhiviga ongi kondeka riknemine.
    Kondekal peaks peal olema kirjas tema mahtuvus mikrofaradites ja tööpinge voltides.
    Mahtuvus peaks olema ligilähedane kirjas olevale. +- paarkümmend %.
    Kõik mõõtmised tee pingevabas olekus. Kondekas lae enne mõõtmist tühjaks, nt hõõglambi abil.
    Kui mahtuvust mõõta ei saa, või muidu asjast sotti ei saa, proovi kondet asendada.Teadaolevalt korrasolevaga, kasvõi mõnest teisest seadmest. Prooviks võid panna ka erineva mahtuvusega isendi, tööpinge ei tohi väiksem olla.

    Comment


      #3
      Vs: El.Ventilaatori mootor ei tööta

      vaata seda:
      Конференция по ремонту электронной аппаратуры. Место встречи лучших русскоговорящих специалистов. Схемы, справочники, документация, советы мастеров.

      Comment


        #4
        Vs: El.Ventilaatori mootor ei tööta

        tänud, originaal kondekas on 1uf 250V, asendasin uue 9uf 250V kondekaga ning sama tulemus. Pöörleb ainult kiirusel nr3 ja sedagi kui käega käima lükata. Kiiruse reguleerimise lüliti on korras, kui vahetada kiiruseid siis väljuvatest 3st juhtmest 230V vahetub.

        Esmalt postitatud tcumen poolt Vaata postitust
        Kuidas seda kondensaatorit kontrollisid? Mõõtsid mahtuvust?
        Igale kiirusele nüüd eraldi mähist vaevalt on, pigem on tegu väljavõtetega ühest (töö)mähisest.
        Kondensaatoriga jadasse on ühendatud nö. käivitusmähis. Kondekas tekitab faasinihke, mis aitab mootorit käivitada. Seda tüüpi mootorite põhiviga ongi kondeka riknemine.
        Kondekal peaks peal olema kirjas tema mahtuvus mikrofaradites ja tööpinge voltides.
        Mahtuvus peaks olema ligilähedane kirjas olevale. +- paarkümmend %.
        Kõik mõõtmised tee pingevabas olekus. Kondekas lae enne mõõtmist tühjaks, nt hõõglambi abil.
        Kui mahtuvust mõõta ei saa, või muidu asjast sotti ei saa, proovi kondet asendada.Teadaolevalt korrasolevaga, kasvõi mõnest teisest seadmest. Prooviks võid panna ka erineva mahtuvusega isendi, tööpinge ei tohi väiksem olla.

        Comment


          #5
          Vs: El.Ventilaatori mootor ei tööta

          1. Kusagil on katkestus. Tee proovi nii, et võta kondeka ots lahti ja käivita käega aidates (nagu tavaliselt), kui siis ventilaatori töös eelnevaga mingeid muutusi ei ole, ongi tegemist katkestusega (muidugi eeldusel, et kondekas oli korras).
          2. Teine võimalus, kiiruste ümberlüliti on vigane.

          Comment


            #6
            Vs: El.Ventilaatori mootor ei tööta

            Esmalt postitatud funkyzone poolt Vaata postitust
            tänud, originaal kondekas on 1uf 250V, asendasin uue 9uf 250V kondekaga ning sama tulemus. Pöörleb ainult kiirusel nr3 ja sedagi kui käega käima lükata. Kiiruse reguleerimise lüliti on korras, kui vahetada kiiruseid siis väljuvatest 3st juhtmest 230V vahetub.
            ;
            Üldjuhul on kondensaatoril märgitud alalispinge max., millega antud kondensaator suudab normaalselt töötada. Elektrivõrgus ju see normaalselt rohkem kui 250[V]. Meil ju nüüd ka uus standard! Kodutarbijani jõuab ühefaasiliselt ~230[V]. Kolmefaasilises süsteemis 3x400[V]. Sai alles hiljuti otsitud kehtivad standardid võrgupingele. Kui mootor tavasliselt sellise pisikese pingesuurenemise kannatab välja, siis kondekatega on teine lugu. Eriti n.n. lääne omadega, millised on täpselt või isegi alla oma pingelt, märgitust! Edasi see korrutada 1,41 (ruutjuur kahest), saadki kondekale mõjuva max. pinge normaalolekus. Kui aga on seal kirjas kondekale lubatud vahelduvpinge ~275[V] või ~250[V], peaks sellega olema arvestatud ka induktiivkoormusest tekkiv pingetõuge. Selliseid kondekaid on vaja kasutada 50[Hz] vahelduvpinge ja induktiivkoormuse korral kasutada. Vanasti mina alla, =630[V], kondekaid ei kasutanud, sest ka =400[V], kondekad läksid õhtale.
            viimati muutis kasutaja rainadov; 12 m 2012, 11:06. Põhjus: täht

            Comment


              #7
              Vs: Elektriventilaatori mootor ei tööta

              Proovi nii, v6ta propeller ära ja pane laagrile tilk õli. Mitu tukki sarnaseid ette sattunud. Kolmandega jaksab kuna vunki rohkem taga, kasulikum lahti v6tta ja mõlemad laagrid õlitada

              Comment

              Working...
              X