Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Lühisrootoriga asünkroonmootorile liigvoolukaitse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Lühisrootoriga asünkroonmootorile liigvoolukaitse

    Tere!

    Sooviks teada seda nüüd mitte rusika reegliga vaid kuskilt usaldusväärsemast allikast.
    Nimelt toome näiteks elektri mootori, mille andmed on järgmised:
    Võimsus 5,5Kw
    Ping 400/690V kolmnurkühendus/tähtühendus
    Vool 11/6,4A
    Sagedus 50Hz
    Nimipöörded 1440 p/min
    cos fi 0,84
    Mootor ühendatud kolmnurka.

    Soov oleks teada milline mootori liigkoormuse kaitse valida ja kuidas?
    Ning kas minu teooria on õige kui võttes arvesse, et mootori käivitamisel tekib 4..8kordne nimivool siis õige liinikaitse lüliti oleks K16?
    Sest K tüübi kaitselüliti peab vastu 8, 10 või 12 kordset nimivoolu. Ning lülitub välja kiiremini 1,45 kordse voolu juures kui C tüübi oma.
    Või olen ma midagi valesti aru saanud?



    #2
    Vs: Lühisrootoriga asünkroon mootorile liigvoolukaitse

    Tähendab, sa ei taha mitte kaitsta elektromootorit ülekoormuse tõttu mahapõlemise eest?

    Comment


      #3
      Vs: Lühisrootoriga asünkroon mootorile liigvoolukaitse

      Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
      Tähendab, sa ei taha mitte kaitsta elektromootorit ülekoormuse tõttu mahapõlemise eest?
      Ehk sa seletaksid oma küsimuse põhimõtet?

      Comment


        #4
        Vs: Lühisrootoriga asünkroon mootorile liigvoolukaitse

        Et siis eesmärk on kaitsta kaablit ja maja maha põletamast kui keegi juhuslikult mootori üle koormab või siis mootori isolatsioon rikneb? Mootor ise las suitseb/põleb, pole oluline?
        Sellisel juhul valid tõesti kaitselüliti, mis talub mootori töövoolu (antud juhul 11A) ja ei lülitu välja ka mootori käivitamisel. K16 on selleks täiesti sobilik, kuigi C16 enamasti sobib samuti.

        Kui aga eesmärk on hoida mootori isolatsiooni liigse koormuse tõttu tekkinud kuumuse tõttu riknemast ja mootorit ennast maha põletamast, siis selle jaoks tuleb panna lisaks eraldi kaitse (mootorikaitselüliti), täpse nimivooluga vastavalt mootorile. Ehk siis valid mootorikaitselüliti, millel annab voolu keerata täpselt 11.0A peale.

        Kui see on mingi kooliülesanne, siis tee parem kindlaks, mida täpselt sinu käest teada taheti.
        viimati muutis kasutaja A.S.; 26 m 2013, 18:49.

        Comment


          #5
          Vs: Lühisrootoriga asünkroon mootorile liigvoolukaitse

          Just minule arusaamatuks jääb, see kuidas mootorit liigkoormuse eest kaitsta.
          Soov oleks teada milline mootori liigkoormuse kaitse valida ja kuidas?
          Ehk see mis peale kontaktorit tuleb, millel tõesti saad voolu keerata vastavalt. Kas seda valitakse põhimõtteliselt mootori sildil oleva voolu järgi, sest raamatust "elektriajamid" (tõnu lehtla) lk96 selgub, et mootori täiskoormusel testides on vool (testis 14,51A nimivool sildil 14,4A) sama, mis nimiandmetel. Ehk selle loogika järgi peab kaitse olema näite kohaselt 11A või 10,5A, et kaitsta mootorit liigkoormuse ja mähiste "kärssamise" eest.
          Tõesti tegu on kooli ülesandega, kuid olen otsinud ning täpset vastust oma küsimusele pole saanud.

          Comment


            #6
            Vs: Lühisrootoriga asünkroon mootorile liigvoolukaitse

            Mootorikaitse keeratakse tõesti mootoril olevate andmete järgi.

            Comment


              #7
              Vs: Lühisrootoriga asünkroon mootorile liigvoolukaitse

              Vene ajal tuli lisaks kasutada parandustegureid (keerati kaitseaparaadi voolu veidikene suuremaks või väiksemaks) kui elektrimootor ja/või mootorikaitse ei asunud etteantud temperatuuril. Kuidas tänapäeval on, ei oska arvata. Teoreetiliselt võib mootorikaitse ennast ju ka ise, vastavalt keskkonna temperatuurile, veidikene reguleerida/kompenseerida.

              Comment

              Working...
              X