Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mitu mootorit ühiselt tööd tegema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mitu mootorit ühiselt tööd tegema

    Tere.

    On plaanis üks projekt (milline mõnus moodne väljend? Tegelikult vihkan seda devalveerunud väljendit, aga paremat ka ei oska välja pakkuda.), mis vajab ca 8kW mootorit. Koormuseks on muutuva(jagajast eri asjade lülimine) koormusega hüdropump.
    Sellise võimsusega mootorit pole. On 2x4kW, on 5,5kW+3kW. Kõik ~1400p/min.
    Kui pista need kombinatsioonid nüüd võllipidi kokku, mis siis saab?
    Kui mootorid on pm. samatüübilised.
    Kas jaotub koormus mootorite vahel võrdeliselt?
    Kas saaks teha "rehepappi", kui peakaitse jääb nö. piiri peale, käivitades algul ühe mootori ja siis teise. Kas peab paika minu arvestus, et juba pöörlevale mootorile samas faasis toite lülimisel ei teki nii suurt voolutõuget, kui seisvale mootorile lülitades?
    Või veel "rehepapim", vastavalt koormusele teise mootori sisse-välja lülimine?
    Kas ja mis mul silme vahele veel jääb?
    Andke tuld!

    Edit:
    Täpsustuseks veel, et mootorid kolmefaasilised.

    #2
    Vs: Mitu mootorit ühiselt tööd tegema.

    Kui kõik täpselt sama kiirusega siis on täitsa mõttekas. Kui saab ilma koormuseta käivitada siis kõik võllid kokku ühendada ja kõige lahjemaga käima tõmmata, kui kiirus käes siis teistele vool taha. Liigse koormuse vastu oleks voolurelee millel hüstereesi saab muuta et plõksima ei hakkaks.
    Kui kiirused pisut erinevad siis aeglasema käest ei saa võimsust kätte.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #3
      Vs: Mitu mootorit ühiselt tööd tegema.

      Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
      Kui kiirused pisut erinevad siis aeglasema käest ei saa võimsust kätte.
      Kas ei ole mitte nii, et see aeglane hakkab elektrit tootma.

      Comment


        #4
        Vs: Mitu mootorit ühiselt tööd tegema.

        Pumpadele sobib hästi sujuvkäiviti - on teine odavam kui sagedusmuundur.
        Piirab käivitusvoolu ja seismajäämisel vähendab hüdraulilist lööki.
        Sujuvkäivitis on kahes faasis sümistorid, läbi millede muudetakse käivitamisel ja seiskamisel sujuvalt efektiivpinget.
        MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
        KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

        Comment


          #5
          Vs: Mitu mootorit ühiselt tööd tegema.

          eri kiirused ei tööta jah koos, sama kiirusega mootorid võib kokku panna.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #6
            Vs: Mitu mootorit ühiselt tööd tegema.

            Esmalt postitatud Pläsku poolt Vaata postitust
            Kas ei ole mitte nii, et see aeglane hakkab elektrit tootma.
            Kui ainult natuke erinevad siis ei hakka. Kui kõik on 14xx või 13xx rpm siis ükski ei hakka enne genereerima kui pöörded üle 1500 lähevad. Kõik alla selle on libisemine ja üle selle ergastamine.
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #7
              Vs: Mitu mootorit ühiselt tööd tegema.

              Esmalt postitatud Pläsku poolt Vaata postitust
              Kas ei ole mitte nii, et see aeglane hakkab elektrit tootma.
              Aga aeglasemale tuleb ju pinge peale, kui kiirused väga palju erineksid siis aeglasem hakkaks pidurdama ja koormaks kiiremat.
              http://hparchive.com/
              https://worldradiohistory.com/index.htm

              Comment


                #8
                Vs: Mitu mootorit ühiselt tööd tegema.

                Hakkabki aeglasem pidurdama, aga samas hakkab ka elektrit hõõruma, mida suurem on nominaalpöörete ja tegeliku pöörete vahe, seda rohkem toodab. Näiteks hakkad seda pingestatud mootorit veejõul kiiremini ringi ajama, kui ta tegelikud pöörded on. Ei leidnud seda vanemaaja raamatud kohe üles, aga seal olid erinevate generaatorite tüübid lühidalt kirjeldatud. Sellise generaatori puuduseks on see, et eelnevalt peab pinge olema teise generaatoriga tehtud.

                Comment

                Working...
                X