Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

    Kui see vana powerflex 4 kus vent kah sees siis need maru tundlikud pingekatkestuste suhtes uuemad 4M mudelid millel enam venti pole on märksa töökindlamad. On alust arvata et ta sul katki.

    Comment


      #17
      Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

      Vana powerflex on jah ja vendi häält teeb ka kui käima tõmbab ennast. Täna katsun sealt läbi astuda jälle ja mõned lihtsamad eksperimendid ära teha. Kui asjad ära ei söestu, eks ma saan siis selle väikese muunduri kilbist välja kruvida ja ta koju tassida, et siis proovida ossi maha põletada.

      Olid küll "elektroonika kursused" aga nagu näha, siis neist mingit tolku ei ole olnud. Oli isegi mingi praktiline pool kus tuli ka sagedusmuunduriga mingi mootor käima ajada, aga kuna kõik tehnika on nii kallis ja lapsed on kõik nii lollid, siis ega tegelikult seal midagi väga puuduta ei tohtinud. Igast liigutusest tuli teada anda, siis targemad vaatasid ja kui oli valesti, tehti õigeks. Nii et lõpuks kujunes see umbes selliseks, et lihtsam oli tervel rühmal lolli mängida ja vaadata kuidas seda peaks tegema ja siis targalt kaasa noogutada kui asi käima hakkas. Sellejaoks, et targaks saada, on teised kohad. Nagu näiteks nüüd. Väga huvitav on neid manuale vaadata ja saada tegelikult aru, et see asi käib võrdlemisi lihtsalt. Kui ta muidugi rikkis peaks olema, siis on juba teine teema.

      Ma ei tea, mis kooli oma see on, aga paistab, et kes seal on käinud, peaks antud muunduriga juba väga tuttav olema.
      Condemn the hive.

      Comment


        #18
        Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

        Esmalt postitatud ainpaasalu poolt Vaata postitust
        ma saan siis selle väikese muunduri kilbist välja kruvida ja
        ta koju tassida, et siis proovida ossi maha põletada.
        Mul üks tuttav on väga huvitatud mahapõlenud muunduritest ja ossidest.
        Kohe selline parandamise hobby.
        Edu põletamisel ja anna siis teada.

        Kui kuidagi saad jäta Narva elektrijaam esialgu siiski maha põletamata.
        Olid küll "elektroonika kursused" aga ... .
        Oli isegi mingi praktiline pool kus tuli ka sagedusmuunduriga
        mingi mootor käima ajada,
        Siis on ju tegu spetsialistiga.
        Ja mingitest tühistest kõrvalistest asjadest pole ju mõtet niisama rääkida.

        Comment


          #19
          Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

          Hommikut ei tasuks nii valusa irooniga, nagu "spetsialistiks" nimetamine, alustada. Muidu on terve päev rikutud.
          Condemn the hive.

          Comment


            #20
            Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

            [QUOTE=ainpaasalu;489096irooniga, nagu "spetsialistiks" nimetamine[/QUOTE]
            Sina oled seda kasti näinud! Mina pole kordagi näinud,
            Kes siis on spetsialist?
            Kes selle ära parandab?
            Sina! Järelikult oled spets ja list

            Kus on siin iroonia?

            Comment


              #21
              Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

              Nii. Mootor on jah 4kW 230/400V. Panin ta kolmnurgast tähte ja ajasin käima. Töötab, faasivoolud võrdsed. Ühendasin siis sagedusmuunduril kõik juhtimise osa juhtmed tagant ja panin menüüst ta käsijuhtimisele. Kõik nupud ja asjad justkui töötavad aga kui mootor järgi ühendada, siis see ikkagi ringi ei hakka käima. Mootori võll jääb lihtsalt nagu naelutatult paigale kinni. Panin 50Hz ja reguleerisin pinget. Ossi ei tassind kaasa aga mõtlesin, et võiks ju nii olla, et kolmefaasilisele mootorile oleks vaja, et need kolm faasi oleksid nihkes omavahel. Eriti hea kui oleks 0, 120 ja 240. Ja 50Hz on varem mu digitester toiminud nii, et kui on null ja faas 230V, siis kaks erinevat faasi on umbes 400V. Mõtlesin, et ka seal võiks ruutjuur kolmest abi olla. Kõik faasid neutraali suhtes sain ilma koormuseta 125V ja faasidevahel oli kenasti 230V. Kõik nagu loogiline. Kui aga koormus järgi panna, siis faasi ja neutraali vahele jääb kõigil 125V aga faaside ennaste vahel on 4-8V ainult. Proovisin ka ainult kahte faasi muundurile koormuseks ühendada. Siis mootor lonkas ringi ja pinged olid normaalsed aga niikui kõik kolm faasi ühendada, siis on jälle võll mootoril kinni ja faasid omavahel 4V.
              Condemn the hive.

              Comment


                #22
                Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                Tundub et nagu oleks pidur peal. Sagedusmuunditel on selline võimalus. Vaata uuesti manalli vb pead kuskilt selle maha võtma. Osadel on vaja reaalset juhtsignaali. St pidrud on madalaktiivne. Viimane seepärast et E-STOP nuppud kasutavad seda.
                Skoobiga on see asi et sagedusmuunduri väljundist ei tule siinus vaid PWM moduleeritud siinus. Suht pudru ja kapsad. Skoobiga pole seal halligi teha.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment


                  #23
                  Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                  Jah, mootori rootor on küll justkui nagu pidurdatud aga samas kas siis on reaalne, et kui ta niimoodi natukene tiksub, siis viskab errori, et motor stalled ja need soovitused, mida manual soovitab (kiirendus aja pikendamine ja voolutugevuse suurendamine) ei aita kuidagi kaasa. Piduri kohta esmapilgul ongi ainult see, et juhtimiseks peab seal alati see stopi ots 24V koos olema. Proovisin ilma, siis ei teinud üldse midagi.

                  Manualis on ainult, et 01 Stop (1) Vaba väljajooks Ajami käivitamiseks peab olema tehases paigaldatud sild või normaalselt suletud kontaktidega lüliti.
                  Condemn the hive.

                  Comment


                    #24
                    Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                    Esmalt postitatud ainpaasalu poolt Vaata postitust
                    Kui aga koormus järgi panna, siis faasi ja neutraali vahele jääb kõigil 125V aga faaside ennaste vahel on 4-8V ainult.
                    Aga kui panna sinna väike koormus, väiksem.
                    Näiteks 3 40W lampi tähes.
                    Ja siis 3x100.
                    Siis vast prooviks 3x500.

                    Äkki suurem koormus koormab midagi ära.
                    Sellise "poolkoormuse" ajal võiks midagi olla poolvigane.

                    Servo käitub nii kui takt takistub või loendaja ei loe.
                    Palju need loogika pinged koormamisel muutuvad?
                    viimati muutis kasutaja A.R.; 27 m 2013, 20:19.

                    Comment


                      #25
                      Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                      Esmalt postitatud ainpaasalu poolt Vaata postitust
                      Nii. Mootor on jah 4kW 230/400V. Panin ta kolmnurgast tähte ja ajasin käima. Töötab, faasivoolud võrdsed. Ühendasin siis sagedusmuunduril kõik juhtimise osa juhtmed tagant ja panin menüüst ta käsijuhtimisele. Kõik nupud ja asjad justkui töötavad aga kui mootor järgi ühendada, siis see ikkagi ringi ei hakka käima.
                      Siis on muundur surnud ja vaja vahetada.
                      Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

                      Comment


                        #26
                        Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                        Mis selle muundi kood on?
                        Kood peaks algama järgmiselt: 22A-A........
                        Štirlitsit tabab kuul pähe.
                        >Lõhkekuul<, mõtleb Štirlits.

                        Comment


                          #27
                          Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                          Tõin ära muunduri. Kood on 22A-A 8P0 N 1 0 4 Nati lahjem kui mootor aga kuna mootor teeb läbi reduktori ainult paari liigutust, siis vast selles probleem ei ole, lisaks ennem ju töötas.

                          Igatahes tõin muunduri ära ja ehitasin 3-mest 60W hõõglambist koormuse. Panin lambid kolmnurka ja õiges järjekorras muunudrile sappa. Timmisin muunduril max väljundpinge natukene madalamale ja ajasin käima. Tundub et selline koormus muundurile meeldib. Kui sagedus lasta alla (0.1Hz) siis on ka ilusti jälgitav, kuidas lambid järjest ükshaaval süttivad ja kustuvad, ning kui pidurdada ja lasta teistpidi käima, siis lambid vilguvad teisipidi järjekorras. Pinged kah mõõtes on nüüd normaalsed.

                          Siit saaks järeldada kaht. Kas muundur töötab ainult väikesel aktiivkoormusel ja suuremal koormusel lõpetab normaalse töö
                          VÕI
                          kusagil muunduri sätetes on midagi valesti mingil põhjusel läinud ja nüüd ta ei taha enam suurte parameetritega mootoreid järgi võtta.


                          Sätetest niipalju, et mida seal veel võiks muuta, et see start muundurile jõukohasem oleks? Selle kiirenduse ajaga mängisin, panin võrdlemisi pikaks. Voolutugevuse ajasin kah kõrgele. Proovisin isegi nii et panin alguses käega natukene mootori keerlema, et oleks leebem aga niikui muundur järgi läheb siis plaks võll paigal kinni. Võib jääda selle taha, et tahab mingit teistsugust käivitusrampi või midagi?

                          Inglisekeelne juhend kah uuesti http://literature.rockwellautomation...m001_-en-e.pdf ja lk. 38 hakkab see menüü jutt pihta.
                          viimati muutis kasutaja ainpaasalu; 28 m 2013, 15:03.
                          Condemn the hive.

                          Comment


                            #28
                            Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                            Antud muundi on ette nähtud 1,5 kW mootorile, 4 kW on talle overkill. Ühefaasilised muundid reeglina lõppesid 2,2kW juures ära.
                            Tõenäosesti muundi saab aru mähiste takistuse järgi, et midagi on valesti.
                            Sama tõenäosesti, et on mingi parameetri muutmisega võimalik muundit natuke petta ja ta ei lähe kohe avariirežiimi.
                            Proovi piirata käivitamisel maksimaalset voolu näituseks.
                            PS.
                            Tõmmates diagonaalis üle manuali, võiks ehk abi olla parameetri P033 piiramisest.
                            viimati muutis kasutaja Sidorov; 28 m 2013, 17:30.
                            Štirlitsit tabab kuul pähe.
                            >Lõhkekuul<, mõtleb Štirlits.

                            Comment


                              #29
                              Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                              Jah, see oli üks esimesi asju, mis silma hakkas, et mootor on võimsam kui muundur, aga enne on asi käinud aastaid, seega vaevalt alles nüüd muundur sai aru, et teda on koguaeg petetud ja et see on suurem mootor.
                              AGA
                              Piiramisest? Ma saan aru, et see on etteantud maksimaalne käivitusvool. Seega kui ma seda piiran, siis on ju kindel, et muundur leiab, et midagi on valesti? Ma saan aru, et selle peaks just maksimaalseks ajama. Aga ma pole spetsialist ka, nii et võin eksida.

                              P033 [Motor OL Current] Related Parameter(s): P043, A055, A089, A090, A098, A114


                              Set to the maximum allowable motor current.


                              The drive will fault on an F7 Motor Overload if the value of this parameter is exceeded by 150% for 60
                              seconds.


                              Values Default Based on Drive Rating
                              Min/Max: 0.0/(Drive Rated Amps × 2)
                              Display: 0.1 Amps
                              Condemn the hive.

                              Comment


                                #30
                                Vs: 3F mootor võdiseb ja ei hakka käima

                                No miskit moodi seda muundit on aastaid tillitatud. See voolu piiramine on lihtsalt uitmõte, asi selles, et kui sa väljundist tahad kole
                                palju saada siis sisendis tekkib pingelang sedavõrd suur, et muundi läheb lolliks. Piirates väljundit jääb sisendisse pinge alles.
                                Vaata manualist mis voolu sisend tarvitab ja millist väljundis võimaldab.
                                Mul oli lihtsalt üks rakendus kus 160kW mootoril on stardil antud piirang 260A et võrku/trafot kooma ei tõmbaks.
                                Štirlitsit tabab kuul pähe.
                                >Lõhkekuul<, mõtleb Štirlits.

                                Comment

                                Working...
                                X