Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Trafo väljundpinge vähendamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Trafo väljundpinge vähendamine

    Kuidas oleks võimalik ühefaasilise 220V sisendpingega trafo 67V väljundpinget võimalikult lihtsalt alla saada?
    Esimene mõte oli sekundaarkeerdude arvuga mängimine. Aga see langeb ära, kuna trafol 5 erinava pingega väljavõtet.
    Probleem seisneb muidu selles, et see trafo asub ühes vene keevituses. Keevitusele läheb juurde aga tänapäevane traadi etteandemehhanism-
    WF-4. Siin andmed ka: http://www.cedo.ee/index.php?page=130
    Tarbib siis 48V vahelduvoolu ja mootori võimsuseks 100W.
    Teist trafot ei tahaks kompaktsuse mõttes lisaks olemasolevale süsteemile enam lisada.
    Ainus mõte siiani on olnud kasutada takisteid. Aga kas üldse saab nendega, sest voolutarve on ju kõikuv. Kas etteveomootor töötab või on lihtsalt elektroonikaplaat taga. Võibolla see vale mõtlemine.
    Ühesõnaga targemate ettepanekud oodatud.

    #2
    Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

    Kas see 67V pole mitte tühijooksupinge, keevitamise momendil jääks see ju märgatavalt väiksemaks? Või milline trafo see on? Ja seda tühijooksupinget vähendada eriti tark tegu pole, keevitamise ajal annaks see valusasti tunda.

    Comment


      #3
      Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

      Väljendasin vist nüüd valesti. Aga ei mõtle niiöelda keevitamise enda trafot. Vaid keevituse sees on vot selline toitetrafo.
      Click image for larger version

Name:	066991709f2b76.JPG
Views:	1
Size:	281,0 KB
ID:	867875

      Siit saavad oma toite erinevate pingete näol keevitusvoolu pingereguleerimis elektroonikaplaat (magnetvõimendi), 36V pistik, siis mingi 24 V millegi jaoks veel, samuti 5V veel millegi jaoks. 67V väljavõte oligi vana etteandemehhanismi jaoks. Uus aga tarbib 48V ja ongi nüüd probleem. Vaja pinge laias laastus 20V väiksemaks kuidagi saada.

      Comment


        #4
        Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

        Kui see 67V mähis nüüd midagi muud ei toida, siis annaks maha kerida natuke keerde saamaks 48V, seda eeldusel et see mähis pole teiste all(muidu peaks palju lammutama).
        Emal oli kolm poega, kaks olid normaalsed ja kolmas oli elektroonik.

        Comment


          #5
          Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

          Teine võimalus oleks keerde lisada, nii umbes 19V jagu, saakski 67-19=48V.

          Comment


            #6
            Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

            See 67V midagi muud ei toida. Maha minu arusaamist mööda lihtsasti kerida ei saa, kuna on nagu teiste all. Kui ma nüüd oma väheste teadmistega peale vaadates õigesti aru saan.
            Mõõtsin veel trafo väljundeid. On olemas sellised väljundid: 5V, 12V, 24V, 36V ja 67V. Väike mõte käis nüüd peast läbi, et 12 ja 36 kokku olekski ju vajalik 48. Kas üldse tohiks mähise otsi kokku sillata niimoodi?
            36V pistikut nagunii ei kasuta. Aga 12V on magnetvõimendi elektroonikaplaadi toide. Seda ju ära kaotada ei saa ja jällegi jokk minu mõistuses.
            Sellest juurde kerimise asjast nagu eriti aru ei saa. Ja minust vist selle arvutajat ja tegijat pole ka.
            Kas mingit väiksemat tikutoosi suurust komponenti pole, mis selle pinge maha võtaks. Miskine transistor kuidagi ära kasutada vms.
            Kas Lõuna Eesti kandis on ka mingit mootorimähkimistöökoda vms, mis oleks võimeline selle trafo ringi tegema? Selle lahenduse küll jätaks samas viimaseks võimaluseks.

            Comment


              #7
              Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

              Väike mõte käis nüüd peast läbi, et 12 ja 36 kokku olekski ju vajalik 48. Kas üldse tohiks mähise otsi kokku sillata niimoodi?
              Vabalt ja nii peabki. Kui järjestikku paned, siis on iga multimeetriga näha palju pinget tuleb: kui 24V ,siis vahetad ühe mähise otsad ringi.


              Kas mingit väiksemat tikutoosi suurust komponenti pole, mis selle pinge maha võtaks. Miskine transistor kuidagi ära kasutada vms.
              Ära nüüd NII loll ka ole!
              viimati muutis kasutaja Scott; 13 m 2014, 22:18. Põhjus: taastatud korrektsed QUOTE märgendid

              Comment


                #8
                Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                Esmalt postitatud meli666 poolt Vaata postitust
                Kas üldse tohiks mähise otsi kokku sillata niimoodi?
                Kui on tegemist eraldi mähistega, siis küll. Kui on tegemist ühe mähise väljavõtetega, siis mitte.

                Esmalt postitatud meli666 poolt Vaata postitust
                Kas mingit väiksemat tikutoosi suurust komponenti pole, mis selle pinge maha võtaks.
                Alalispinge jaoks ikka oleks, vahelduvpinge jaoks on trafo.

                Comment


                  #9
                  Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                  Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
                  .
                  Ära nüüd NII loll ka ole!
                  Vaat elektrotehnika, elektroonika on mul suhteliselt kehvake. Seetõttu saigi targemate poole pöördutud. Ja kes vastanud, siis Aitäh neile!
                  Kuidas ma nüüd saaksin tuvastada, kas tegu eraldi mähistega või ühe mähise väljavõtetega?
                  Kui nüüd peaks olema esimene hea variant ja ma saaksin niimoodi oma 48V kätte. Siis kuidas 12V jälle saada, sest see peab ju säilima.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                    Vabandust, ei tahtnud solvata. Kui on käepärast mingigi multimeeter, siis saab selgeks, kas mähised on koos või mitte. Kui on, siis on karvane, kui ei siis saad ühendada nii üht, kui teistpidi. Kuna ise ei näe, ei oska kahjuks rohkem aidata.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                      Testrist oled midagi kuulnud?
                      On võimalik mõõta 12V ja 36V mähiste vahelist takistust, kas need on trafo sees koos või mitte.
                      On võimalik mõõta 12V ja 36V mähiste otste vahelist pinget, kas pinge on olemas või puudub.
                      Kui 12V mähisel vooluvaru on (vene ajal sageli ikka varu oli), võib ju magnetvõimendi endise koha peale jääda.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                        Vanast ajast oleks nagu pilt mällu jäänud, et pildi pealt trafo vana VGD tüüpi keevitusest. Neil keevitustel töötas traadivedu samuti 48 voldil, vahel oli muidugi alaldi. Ergutusmähise pnge on alaldatud trafopinge, harjadele juhitavad impulsid läbi türistoride KY-201. Mälu võib muidugi ka tempe teha ja kõik räägitu pole 100% tõde.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                          Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                          Teine võimalus oleks keerde lisada, nii umbes 19V jagu, saakski 67-19=48V.
                          On 5V, 12V, 24V, 36V ja 67V.

                          Kui nüüd panna järjest 67, 24 ja 5 siis võiks saada kas 96, 38 või 48 V
                          Kui 96 siis tuleb 24 V otsad ringi keerata
                          Kui 38 siis tuleb 5V otsad ringi keerata.

                          Tartus, Vasara tänavas on kena töökoda.
                          Mähivad trafosid ja mootoreid.

                          Aga sellel pildi trafol paistab olevat piisavalt ruumi ka täiendavale mähisele.

                          Üks väike abivahend arvutamiseks: http://voibla.ee/trafo/
                          viimati muutis kasutaja A.R.; 14 m 2014, 09:11.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                            Ei oska arvata trafo gabariite, kas tema võimsusest piisab 100W WF-4 toiteks. Trafo samba ristlõige ja gabariidid oleks siin abiks.

                            Vaadates trafo pilti, on näha et mähise aknas on vaba ruumi. Mina võtaks trafo lahti ja keriks sinna õige läbimõõduga traadist uue 48 V mähise. Mina kaaluks sellist varianti, sest nagu ma aru saan pole täpselt teada olemasolevate mähiste otstarve, nende koormus ja traadi ristlõiked.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Trafo väljundpinge vähendamine.

                              Kui alalisvoolu vaja siis võtad 36V ja läbi alaldi tulebki 48.
                              Kui vahelduvat vaja siis võtad 67 ja 24 vahelt või kui väheks jääb siis 67 ja 12 vahelt. Midagi ümber mähkima ei pea, peab ainult vaatama et läbi mootori lühist ei teki.
                              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                              Comment

                              Working...
                              X