Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

    Pakuks õppimisele vahelduseks praktilise töö, pane led põlema, aitab oomi seadust mõista. Kui see tehtud siis pane mitu ledi jada-paralleel segaühenduses ja saad visuaalselt kirchoffi seadust omandada.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #17
      Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

      See praktiline töö, võib järgneda olukorrale, kus inimene on aru saanud põhitõdedest, et lihtsalt teha asjad praktikas läbi, kui see on vajalik ja miskipärast tahad endale midagi tõestada, mis on niigi selge. Inimene ju oomi seadust teab ja kirchhoffi ning ka muud pliuh-pläuhkami seadused ei pruugi aidata teda siiski edasi... nagu eelnevalt oli näha.

      Aga, kuidas ühendada valgusdioode.. valgusdioode on erinevaid, nagu kirjuid koeri.
      Kõigepealt tuleb teha selgeks, mis on valgusdiood ja kuidas see töötab. Siis saab otsida üles internetist andmelehe, konkreetse valgusdioodi tarvis, kus kirjas detaili andmed. Ja alles seejärel võib hakata hindama, et kas antud valgusdioodi saab soovitud ahelasse ühendada ning mida on tarvis selleks teha. Ja siis tulevad mängu takistid, siis tuleb toitealliks jne; kõigest on vaja olulist teada, mida võib mida mitte, mida kuidas arvutatakse, mõõdetakse ja kontrollitakse.
      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

      Comment


        #18
        Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

        Ledid ja takid on piisavalt odavad ja ohutud et neid võib peoga võtta ja kui annabki otsad siis on kooliraha sentides. Hullemal juhul võib ehk midagi põlema panna, aga siis saabki selgust miks on vaja võimsusi arvestada ja kuidas see käib.
        Nii et poodi ja kotitäis eri värvi lede ja takisteid ja mõned potekad, mingi suvaline toiteplokk, olgu siis vana telefonilaadija või arvuti toitekas ja katsetama, kuidas sõltub ledi pinge läbivast voolust ja värvusest, kui palju saab neid ritta laduda et nad veel põlema läheks, kuidas on lahe määrata vooluallika polaarsust kui panna eri värvi ledid omavahel kokku vastassuunas jne. Ja pärast võid muidugi datasheete ka otsida ja kui juba praktiline kogemus käes siis oskad seal leiduva infoga midagi peale ka hakata.
        Aga kui kõik see ei huvita siis koht küsida, miks üldse seda asja õppida.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #19
          Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

          Mul on akadeemilise saksa keele eksam 19.aprill ja ma olen ainuke tudeng kes seal õppejõuga istub, seega hetkel tegelen vaid keelega ja hetk hiljem jätkan elektroonikaga jälle, ma lausa ootan seda elektroonika tohuvapohu jälle

          Comment


            #20
            Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

            Esmalt postitatud adsl poolt Vaata postitust
            Miks ei tööta minu loogika G=1/R järelikult 100mS=0,01mOhm=0,00001Ohm Seega 1V/0,00001Ohm=100 000A=100mA OIH ja tuligi

            Teiste sarnaste skeemide puhul on mul vastus järjest palju kordi õige ehk siis siss samapalju kui välja ja takistid ei mõjuta. Miks siin selline jama?

            [ATTACH=CONFIG]9550[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9551[/ATTACH]
            ampermeeter I2

            Selliste ülesannete lahendamiseks oleks tihti otstarbekas neid skeeme ümber joonistada, teisendada, et "knihvid" rohkem silma torkaksid.
            Teisendame nendel joonistel keskmist 4 ühendusega sõlme nii oleks selgelt näha takistite R2 ja R3 paralleelsus ja et R2, R3 + Ampermeeter I2 moodustavad omaette ainult kahe otsaga ploki. Märkame siis kergemini , et kuna R2=R3 siis I2 on täpselt pool seda plokki läbivast voolust ehk "tegelik vool" on 2 x suurem kui I2.
            ja i3 jääb esimese ülesande puhul nulliks.
            Kas minu selgitusest on abi või ajab veel segasemaks?
            Enda arvates tean elektroonikast, matemaatikast ühte ja teist aga kaasaegset õpetamist ja probleemide sõnastust jälgides tunnen ennast väga võhikuna .
            Kas õpetajad õpetavad meelega nii keeruliselt, et õpilastel on raske aru saada?
            Kui õppejõudu kritiseerida ei tohi siis see raskendab samuti ülesannete mõistmist. Õppejõud on samuti inimene ja võib eksida ja järelikult usalda kuid kontrolli!.

            Comment


              #21
              Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

              Kritiseerige õppejõudu kui tahate, aga ikka tegu mitte inimest.Need "ampermeetri" ülesanded on aastast 2002 ja vigu tõenäoliselt enam pole. Muide vea avastamise korral on viisakas otse ülesande autori poole pöörduda, mitte delfi laadis kisada kogu maailmale.
              Need ülesanded ei ole mitte kiusamiseks vaid kõrgemal tasemel tulevadki raskemad ülesanded.
              Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

              Comment


                #22
                Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

                Kus on vahe või erinevus ülesandega kiusamine ja lihtsalt kõrgendaud nõudmise vahel?
                Kunagi ajakirjas "Matemaatika ja kaasaeg" oli humoorikas vihje oma autoriteedi tõstmiseks.
                Rebi tõestusest paar lehte välja, kirjuta järgmisele lehele alustuseks "järelikult" ja las lugeja murrab pead ning tunneb ennast lollina, et kuidas sellisele järeldusele jõuda.

                Ka algoolides on õpetajaid kes lapsele täiendava asjaliku seletuse asemel mis võib aega võtta minuti hakkavad tegema vihjeid abikoollile, vastavad poole tunnise epistliga mille sisuks on : "Tunnis tuleb paremini kuulata!"
                Õpilane on sunnitud otsima tuttavate onude seast kedagi aitajat. See on minu arvates kiusamine.
                Ma ei usu , et siin on otseselt süüdi õpetajad sest liiga palju esineb sellist suhtumit.
                Hea õpetaja teeb enne selgitamist kindlaks millest õpilane aru ei saa ja oskab igat probleemi selgitada vajaduse korral erinevate sõnadega.
                Halb õpetaja hakkab kohe seletama täpselt samade "kõige õigemate" sõnadega mis on õpilasele juba ammu pähe kulunud aga mingil põhjusel arusaamatuks jäänud.

                Comment


                  #23
                  Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

                  to mats13 ja teised.Mitu korda olete te otse oma ôpetaja käest küsinud ? Kui palju olete ise pingutanud ???.
                  Oih, raske on...ega siis midagi, dekaanile kaebama.
                  Kuidas siis nii, et tuleb ka midagi reaalselt teha, ei piisa vaid ära rääkimisest või netist leitud suvalise laboriaruande välaprintimisest.
                  Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                  Comment


                    #24
                    Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

                    Vastus martinj-le:Tunnistan ausalt. Vist 7 klassis küsisin midagi grammatika kohta. Oli heasoovlik vana teeneline õpetaja. Vastuseks oli täpselt samad ja kasutud sõnad nagu enne tunnis! Mõtlesin, et miks kuradi pärast ei või õpetajate palka kokku hoida ja neid granmmfonidega asendada. Arvuteid siis veel ei olnud. Praegu mõtlen, et arvuti oleks isegi grammafonist ja raamatust parem õpetaja.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

                      Kuulge v.a. kasutaja mats13 Ma saan aru et sa soovid aidata aga ma ju palusin et mitte keegi ei räägiks õppejõust, ainult teemakohast juttu, see on minu postitus ja kes ei taha aidata ilma norimiseta siis ma lihtsalt palun teie posti kustutada. Mul on vaja õppida mitte targutajate pärast mulli suureks puhuda. Tehke omale eraldi teema kus kritiseerite õppejõude - Kui ma seda ainet, ülesehitust ja materjali hindan siis ilmselt on see selle raha eest mida õppejõud saavad palju rohkem kui hästi. Kui te näeks mõne teise aine materjale ja kuuleks õppejõu juttu siis te kukuks lihtsalt pikali. Ma oleks peaaegu nutma hakanud sest lihtsalt mitte keegi ei suutnud mind aidata ja lahti seletada. Kõik

                      Comment


                        #26
                        Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

                        Lepi sellega, siin muutub iga teine teema mingiks heietamiseks mis sujuvalt teemast mööda jookseb. Suhtluskeskkond nagu iga teinegi foorum. Kahjuks.
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Elektrotehnika küsimused kaugõppe tudengilt

                          Mina olen nõus Sind aitama. Kahjuks (?) on kõik siin ilmas seotud. Võimalik, et on vaja siiski ka õppejõudsid kritiseerida. Vahel saab just kriitikat kuulates aru mis õpilasel segaseks jäi. Aga teine abi saamise tingimus on, et pead oskama õieti küsida. Ma pean enne abi andmist mõistma, kus on see känd millest õpilane üle ei saa. Kui ma seda ei mõista siis läheb minu õpetus samuti kui hane selga vesi ja tulemuseks olen siis halb õpetaja.
                          Kas need ülesanded millest jutt oli, said selgeks? Kas minu õpetusest oli midagi kasu ? Kui ei olnud siis kritiseeri julgelt! Püüan ennast parandada.
                          Proovin anda kontrolliks ka 4 lihtsat ülesannet. ehtsat joonist ei viitsi teha, ehk piisab tekstist.

                          O on sisend ja väljundklemm, ----- horisontaalne juhe, | vertikaalne juhe, x ühendus punkt. ................. punktid on sama mis tühik, ilma pilt moondub.
                          ==== on takisti, Kõik takistid on 3 oomi.

                          Ülesanne 1.
                          O---====-----====------====---O Kui suur on takistus klemmide vahel?


                          Ülesanne 2.
                          Lisati ainult kaks juhtmest ühendust
                          ......x----------------------------x
                          .......|............................... |
                          O---x----====--x---====--x----====---x----O Kui suur on nüüd takistus ?
                          ......................|........................... ...... |
                          ........................x----------------------------x

                          Ülesanne 3.
                          Kui suur on vool kui paralleelselt on ühendatud takisti 3 oomi ja induktiivsus mille induktiivtakistus toitesagedusel on 4 oomi? Toitepinge om 12 V?

                          Ülesanne 4.
                          Järjestikku on ühendatud kondesaator, (ideaalne, ilma aktiivtakistuseta) induktiivsus ja toide.
                          Pinge kondensaatori klemmidel on 4V, induktiivsuse otstel 3 V . Kui suur on toite allika pinge?

                          Comment

                          Working...
                          X