Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220V ja 380V?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220V ja 380V?

    Tere! Soovin targemate käest infot, et kuidas on korrektne ühendada:
    Click image for larger version

Name:	20140416_192250.jpg
Views:	1
Size:	235,2 KB
ID:	877088Click image for larger version

Name:	20140416_192313.jpg
Views:	1
Size:	383,4 KB
ID:	877089

    Kui miskit abiks, siis juhtmetega pildil: sinine C1, kolla-roheline C2 ja valge C3
    Praeguse ühendusskeemi järgi vooluvõrku (220V) ühendades hakkas ainult urisema. Tahab saada niiöelda käima tõmbamist? Miks?

    Päikest!
    viimati muutis kasutaja jannozz50; 17 m 2014, 08:33.


    #2
    Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

    Kui on 3-faasiline mootor, siis vajab see ka 3 faasi. Kolla-roheline läheb igal juhul korpuse külge, mitte mähise klemmi alla.
    Või paned 1 faasi puhul kondensaatori faasinihke tekitamiseks. Suvaline ei sobi, pead teadma väärtust. Või teab keegi targem.

    Comment


      #3
      Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

      See on tavaline kolmefaasiline elektrimootor.
      Pildilt on näha, et mootori klemmidel on juba
      tähtlülitus loodud, seega ta juba sobiks meie
      tavalisse kolmefaasilisse võrku. Kui on vaja
      aga tavalisse 230V ühefaasilisse ühendada,
      kasutatakse lisaks faasinihke kondensaatorit,
      muidu ta ei käivitugi, saadav võimsus muidugi
      langeb tugevasti.
      Jutust ei selgunud, kas proovimine oli ühe-
      või kolmefaasilisest võrgust. Viimasel juhul
      on kas ühes mähises või juhtmes katkestus.
      Niisugune juhtmesoonte värvide kasutamine
      on ka juba kurjast, kollarohelist ei tohi ikka
      pingestada. Üks teeneline foorumikasutaja
      ei lühenda enam volti v, vaid ikka V. Meil on
      siin ikka tehnikafoorum.
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #4
        Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

        Sildi järgi kolmefaasiline mootor ja klemmkarbis on näha, et on tähtühendus, seega vaja kolm faasi 380V. Ühefaasilisse võrku kondesaatoritega ühendades kaotad kohe võimsuses.

        Comment


          #5
          Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

          Mootori käivitamiseks ühefaasilises võrgus ~230 V sobivad joonised on juuresoleva lingi pildil, soovitaks kolmandat, sest nii kaotad mootori võimsuses kõige vähem. Kondensaatori arvutus ka toodud.

          See on ümbermähitud mootor, mähiste teised otsad on välja toodud klemmile C6, nii et täitsa võimalik see skeem.

          viimati muutis kasutaja etsv56; 17 m 2014, 06:00.

          Comment


            #6
            Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

            See on mingi suure ventilaatori mootor, võimsuse kadu ei tahaks küll. Ütleme, et kui nüüd ühefaasilise teema ära unustada ja teha korralikult kolmefaasiline ühendus, siis millised need õiged klemmid peaks olema?

            Comment


              #7
              Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

              Nagu sul praegu juba ühendatud on, kasuta 3x400 V.

              Kui ta on seisnud mootor, siis tee talle enne reviis, s.t. kontrolli laagrid, megerda läbi, töötamisel mõõda faasi voolud jne. , väljanägemiselt paistab väsinud mootor.
              viimati muutis kasutaja etsv56; 17 m 2014, 12:28. Põhjus: koma

              Comment


                #8
                Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

                Kas on korrektne kui ühendan faasid c1,2,3 numbrite alla ja null läheb siis c6?

                Comment


                  #9
                  Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

                  Ei, "nulli" ei ühenda mähiste külge. See, õieti küll kaitsemaandus, ühendatakse mootori korpusega.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

                    Et selle klemmi jätan rahule kuhu mähiste küljest 3 traati kokku jooksevad ja ühendan 380v sinna kus kolm tk üksikult on?

                    Comment


                      #11
                      Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

                      Jah.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220v ja 380v

                        See oli vanasti ("pisut" peale seda, kui mammutid olid), siis võis selliseid mootoreid kondensaatorite jms käima ajada, ühefaasilise 220V võrgu korral; sai vaadata kuidas ringi käib ja tööd teha ei jaksa..
                        Nüüd on Sagedusmuundurid ( https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa...edusemuundurid ), mida saab edukalt kasutada 230V ühefaasilise toite korral ja kuni 3,3kW (soovitavalt kuni 2,2kW) kolmefaasiliste mootorite käitamiseks.

                        Aga, sa võid seda mootorit edukalt käitada ka kolme faasilise 400V võrgu korral. Sinna, kus hetkel juhtmed küljes, lähevad siis faasid 1, 2 ja 3.
                        Siis see ots, kuhu lähevad need kolm juhet kokku, võid ühendada neutraali/nulljuhtme (sinise värviga soon); kuigi võid ka mitte ühendada, tungivat vajadust pole.
                        Ja keskmine klemm, kas see suur polt läheb mootori korpusesse? Kui jah, siis sinna külge ühendadki maandusjuhtme (mis peab värvilt olema kollaroheline) ja see juhe peab jõudma kokku elektrikilbi maanduse ja korpusega.

                        Elektrikilbis peab sellel mootori toiteliinil ees olema ka õige kolmefaasiline kaitse (ei loe välja võimsust sellelt mootori-pirkalt), samuti on sinu ja su lähedaste tervisele tähtis, kui sellel samal liinil on ka ees lisaks lekkevoolu-/rikkevoolukaitse,
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment


                          #13
                          Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220V ja 380V?

                          Vastuseks esialgsele küsimusele - konkreetsel juhul on mootor ühendatud tähte ja võrreldes sildil olevate andmetega tuleb mähiste otstele anda 3x380V; kui aga tahta mootor ühendada 3x220V võrguga tuleb mähised ühendada kolmnurka.

                          OT: kõikidele kondensaatori/sagedusmuunduri/muud sobitus skeemid pakkujatele: tähis 220V ei tähenda automaatselt ainult 1 faasilist (faas + neutraal) ühendust/võrku, eksisteerib ka 220V 3 faasiline ühendus/võrk

                          Comment


                            #14
                            Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220V ja 380V?

                            Esmalt postitatud mtx poolt Vaata postitust
                            eksisteerib ka 220V 3 faasiline ühendus/võrk
                            Seda küll ainult Tallinna mõnes piirkonnas - Kalamajas, Kassisabas, vanalinnas jvm.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 1986a elektrimootor - kuidas ühendada 220V ja 380V?

                              Tänan vastajatele. Lahendus oligi, et ühendasin kolm faasi kenasti sinna kus ta minema pidi, hakks tööle. Nüüd läheb propeller ja korpus liivapritsi pluss pulbervärvi ja asemele tuleb ehk mõne tolmuimeja mootor. Saab igalpool kasutada

                              Comment

                              Working...
                              X