Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto akulaadija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto akulaadija

    Töökaaslane tuli kord oma auto akulaadijaga minule muret kurtma. Olen eriala tundev inimene kuid siiski ei osanud kohe, midagi peale hakkata ning vajaks natukene abi teilt.

    Lihtsalt öeldes laadija ei lae. Kui laadija on võrgus siis traffo ja alaldi toimivad ja alaldi väljundist saab mõõtes ca 11-12 V. Ma eeldan, et skeemis on türistor ning selle väljundis on standby režiimis 8 VDC.
    12 V aku ühendamisel pinge ei tõuse ning korpuses olev ampermeeter samuti ei näita selle suunalist tarbimist. Kui aga panin laadimisahelasse aktiivtakistuse siis toimus türistori avamine ning takistit läbis 3 A vool 12 V juures.

    Türistori avamiseks on laadijas ka väike elektroonika plaat. Kas keegi oskab juba aimata viga või on vaja veel andmeid koguda?

    Laadijad on küll odavad ja seegi on korra traktori alla jäänud kuid inimesele armsaks saanud

    #2
    Vs: Auto akulaadija

    Natukene järelemõtlemist, et kuna elektroonika võrdleb akusisetakistust ja vastavalt sellele reguleerib laadimist. Siis see aktiivtakistuse katsetusest võib järeldada ainult, et skeem on füüsiliselt terve.
    Kas 11-12 VDC pole mitte vähe selle laadimiseks?

    Parimat,

    Comment


      #3
      Vs: Auto akulaadija

      Mitme oomise takisti ühendasid laadijale koormuseks?
      Kui see 11V-12V DC väljundis on pulseeriv alalisvool (silukondekat ahelas pole), siis on kõik õige.

      Comment


        #4
        Vs: Auto akulaadija

        Ega juhuslikult kusagil laadija marki pole kirjas? Kui see on Eestis tehtud "Start", sii sellel kontrollis elektroonika ka aku polaarsust. Viimane eeldas ka seda, et akul pidi olema piisava nivooga jääkpinge. Kui see puudus, siis laadima ei läinud.

        Comment


          #5
          Vs: Auto akulaadija

          See oli vist Start2, kui aku täis oli, siis laadis, kui tühi oli, siis ei laadinud. Aga see vist ei andnud üldse pinget laadimise otstelt välja ka siis, kui lihtsalt lamp sai ühendatud.

          Comment


            #6
            Vs: Auto akulaadija

            Start-2 on ilmselt üks trans, vt3 läbi. See asub vist teisest kahest eraldi. Sinna tuleks panna veidi võimsam transs
            40 aastat elektroonikaga tegelenud

            Comment


              #7
              Vs: Auto akulaadija

              Nii, panin ka ossi sappa ja pärast trafot ja alaldit oli 20V aplituudi ja 100HZ pinge. Takisti, mis oli katsetusena laadimisahelas on suurusega 2,7 oomi.

              Paar pilit ka laadijast
              Click image for larger version

Name:	DSC_0155.jpg
Views:	1
Size:	118,9 KB
ID:	867953Click image for larger version

Name:	DSC_0156.jpg
Views:	1
Size:	133,4 KB
ID:	867954

              Comment


                #8
                Vs: Auto akulaadija

                "Start" seeria laadijast on see isend väga kaugel! Paistab, kusagil kollaste naiste käe alt on tulnud! Kui tollel isendil mingit voolu reguleerimist ka tehakse, siis Minu arvates võetakse türistori juhtimine pingelanguna mingilt takistilt. Skeem on ju nii lihtne ja odav, et on soovitav ta lihtsalt omanikul tuleviku huvides lihtsalt maha joonistada. Silda ma fotol ei näe. seega võib arvata, et akut laetakse 1/2 perioodiga ja aladajaks on seesama türistor!

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto akulaadija

                  Esmalt postitatud rainadov poolt Vaata postitust
                  Silda ma fotol ei näe.
                  Ikka näeb, parempoolsel pildil päris üleval, kergelt paremal, läikiva plekilätaka küljes.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto akulaadija

                    Kui see riist ikka kunagi ka akut laadinud on, siis tuleb uurida seda olematut elektroonikat, miks see aku pingest kõrgemat pinget pole enam võimeline välja andma.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto akulaadija

                      Vaatasin natukene pingeid ossiga ning mind jäi häirima see, et alaldist jookseb välja siinus 20V, mitte poolperiood. Samuti jookseb siinus laadimisahelas 14V ( küll kerge moonutusega).

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto akulaadija

                        Jooda siis alaldisilla küljest (miks seal üldse joodetud on, tunduks ju justkui veerandtolliste pistikutega sild olevat?) juhtmed lahti ja kontrolli üle.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto akulaadija

                          Alaldi opn see atribuut tõesti. Algul ei oannud tähele! Kui sealt siinus tuleb on sinnani korras. Järgmine on türistori korrasolek? Türistori juhtimine. Viimane toimib ilmselt faasininihkel, türistor lahti ja sulgub võrgu siinuse "0"l äbimisel. Tavaline ja lihtne. Ajategur määratakse mingi kondeka, transi või taka ühise koostööna. RC ahel. Nii et skeemi joonistama! Kogemusi tuleb kuhjaga!

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto akulaadija

                            Alaldi oli korras ja avastasin et oss oli AC reziimis, DC reziimil oli näha, et alaldi töötab korrektselt

                            Parimat,

                            Comment

                            Working...
                            X