Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori koormuse mõõtmine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootori koormuse mõõtmine?

    Kas on võimalik elektrimootori koormust mõõta?

    Mootoriks 3 faasiline 7.5 Kw 2885 rpm mootor.
    Mootor ajab ringi kompressori pumpa ja grammike väheks jääb õhust, mida pump toodab.
    Kompot on kodukootud ja tegemise ajal sai juba mootorile ostetud 2 cm suurema läbimõõduga rihmaratas.

    Mis temperatuuril võib olla ültse elektrimootori temperatuur, praegust saab 1-2 tundi töötanud mootoril kätt peal hoida ca. 5 sekondit.(pole siidinäpp)

    #2
    Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

    Mootori andmesildilt loed lubatud voolu ja siis käepäraste vahenditega (ampertangid või võimsusmõõtetangid oleks vast kõige mugavamad kasutada) mõõdad tegeliku voolu.
    Elektrimootoritele antakse lubatud mähise temperatuur, olenevalt isolatsiooni klassist, välimise kesta temperatuuri keegi ei normeeri.

    Aga kuni kätt jõuab peal hoida, pole asi tavaliselt veel kõige hullem.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

      Kui soovi mähise temperatuuri teada saada, saab selle arvutada, teades mähise takistust R1 külmalt, kuumalt R2 ja ümbruse temperatuuri.

      Valem siis: (250(R2-R1))/R1+(ümbruse temperatuur)

      Nii on isegi parem õiget temperatuuri teada saada, kui käega.
      Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

        Mähise ümber on ju veel mootori korpus, mis isoleerib mingil määral mähist välisõhust.
        Seest on mootor kuumem kui väljast käega katsudes.
        Mähise sisemistest keerdudest, mis üldse jahutust ei saa, rääkimata.
        viimati muutis kasutaja Kkert; 25 m 2014, 23:42.

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

          Mõned elektriseadmed võivad olla pinge suhtes aladimensiooneeritud.
          Materjali kokkuhoiu huvides.
          Vanasti oli võrgupinge 220/380 V nüüd on 230/400 V kui seade piiri peal võibki üle kuumeneda.
          Sai kunagi ühe 220V toitetrafo tunnusjoon üles võetud 220 V ja 250 V tühijooksu voolude vahe oli pea kümnekordne!
          Kui seinast tuleb 253 V on kõik veel OK, ja lühiajaliselt võib pinge veelgi kõrgem olla.
          MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
          KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

            Mootori pinna temperatuuri saab mõõta ka IR temperatuurimõõtjaga (mul on selline, eksib 1,5 C kraadi). Vajalik riist nii kodus kui elektritöödel.
            60 C kraadi juures sa kätt peal ei hoia. mõõda sellisega, mis ta temperatuur täpsemalt on. Ma arvan, et muretsemiseks pole siiski põhjust.
            Aga jah täpsema vastuse annavad siiski elektrilised mõõtmised ja mootori tehase andmete uurimine ( töövool. mähiste isolatsiooniklass jne.)
            viimati muutis kasutaja etsv56; 26 m 2014, 10:53.

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

              Välimist temperatuuri saab vast mõõta ka hariliku elektrilise sise-välis termomeetriga.
              Kui õhu liikumist parandada siis peaks jahedam olema.

              Aga mida mõista koormuse mõõtmise all?
              Kas see võiks olla mootori tühijooksu ja täiskoormusel kasutatavate võimsuste (?) vahe?
              Või lihtsalt võimsus täiskoormusel?
              See peaks siis olema väiksem mootori max võimsusest.

              Ja kui on väiksem võiks kompressorit rohkem-kiiremini tööle panna. Või...

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

                Esmalt postitatud turbohoolik poolt Vaata postitust
                Kas on võimalik elektrimootori koormust mõõta?

                Mootoriks 3 faasiline 7.5 Kw 2885 rpm mootor.
                Mootor ajab ringi kompressori pumpa ja grammike väheks jääb õhust, mida pump toodab.
                Kompot on kodukootud ja tegemise ajal sai juba mootorile ostetud 2 cm suurema läbimõõduga rihmaratas.

                Mis temperatuuril võib olla ültse elektrimootori temperatuur, praegust saab 1-2 tundi töötanud mootoril kätt peal hoida ca. 5 sekondit.(pole siidinäpp)
                Mis firma mootoriga tegu on? Töövoolusid oled mõõtnud ja võrrelnud neid mootori peal olevate andmetega?

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootori koormuse mõõtmine?

                  Mootor on vene toodang, mingi ventilaatori mootor.

                  Mõõtsin mähise takistuse külmalt ja lasin mootoril töötada 20 minutit maaksimaal võimsuse lähadeal(kompressor tootis 10 bar rõhku)

                  R1- 1.4
                  R2- 1.7
                  Välistemperatuur- 28
                  (250(R2-R1))/R1+(ümbruse temperatuur)
                  (250(1.7-1.4))/1.4+28= 81,57 C.

                  Vahetasin mootori otsas oleva rihmaratta ära, uueks käivituseks oli eelmisest aega möödunud ca. 2tundi. Lasin mootoril seekord töötada 15 minutit maksimaal koormuse, lootes, et eelmisest käivitusest oli mootor veel soe.

                  R2- 1.9
                  (250(1.9-1.4))/1.4+28= 117,29 C.

                  Mootori (kompressori) ümbruses olev temperatuur on kindlasti soojem, kui 28, mida valemis kasutasin, kuna kompressor asetseb nurgas, kus värske õhu ligipääs puudub ja pool kompressori silindrite jahutusõhust puhutakse mootorile. Seega võib vabalt mootori temperatuur olla kuni 10C. kõrge.

                  Minu järeldus peale loomkatseid EI VAHETA MOOTORI OTSAS OLEVAT RIHMARATAST SUUREMA VASTU!

                  Comment

                  Working...
                  X