Olles mitte väga kursis elektrimootorite hingeelu, siis otsustasin teadmisi värskendada ja sattusin lugema TTÜ ühe aine loengukonspekti (http://www.ene.ttu.ee/elektriajamid/..._kursusele.pdf ). Seal on lõik: "Mootori ühendamisel tuleb tähelepanu pöörata mootori sildiandmetele ja mootori ühendamise viisile. Kui mootori sildiandmetel on kirjas Δ/Y 230 / 400 V, siis tohib Euroopa elektrivõrgus liinipingega 400 V mootorit ühendada ainult tähte. Tähte ühendamisel langeb igale mähisele pinge 230 V, kolmnurka ühendamise puhul aga 400 V, mis põhjustab suuri voolusid ning võib viia mootori ülekuumenemise ja riknemiseni. Sellist mootorit tohib ühendada kolmnurka ainult kolmefaasilisse võrku liinipingega 230 V, mis võib olla saavutatud näiteks trafo abiga. "
Mul on just parajasti üks mootor ees, millel on peal silt Δ/Y 230 / 400 V. Ja vastavad voolud 1,7 ja 1A. Mootori ees on sagedusmuundur. See mootor on ühendatud kolmnurka. Selle lõigu järgi oleks see mootor nagu valesti ühendatud.
Ise olen ma ilma pikemalt süvenemata mõelnud, et kolmnurka ühendamisel langeb mootori mähisele just 230V. Seda seetõttu, et kolmnurka ühendamisel on liinipinge võrdne faasipingega ja faasipinge on 230V. Seda järeldasin ka sildile vaadates- kolmnurka ühendades 230V. Ja kuna võimsus on sama, siis peabki suurem vool olema kolmnurga puhul.
Ehk keegi selgitab. Kas see mootor tohib kolmnurka ühendatud olla?
Mul on just parajasti üks mootor ees, millel on peal silt Δ/Y 230 / 400 V. Ja vastavad voolud 1,7 ja 1A. Mootori ees on sagedusmuundur. See mootor on ühendatud kolmnurka. Selle lõigu järgi oleks see mootor nagu valesti ühendatud.
Ise olen ma ilma pikemalt süvenemata mõelnud, et kolmnurka ühendamisel langeb mootori mähisele just 230V. Seda seetõttu, et kolmnurka ühendamisel on liinipinge võrdne faasipingega ja faasipinge on 230V. Seda järeldasin ka sildile vaadates- kolmnurka ühendades 230V. Ja kuna võimsus on sama, siis peabki suurem vool olema kolmnurga puhul.
Ehk keegi selgitab. Kas see mootor tohib kolmnurka ühendatud olla?
Comment