Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori kolmnurka ühendamine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootori kolmnurka ühendamine?

    Olles mitte väga kursis elektrimootorite hingeelu, siis otsustasin teadmisi värskendada ja sattusin lugema TTÜ ühe aine loengukonspekti (http://www.ene.ttu.ee/elektriajamid/..._kursusele.pdf ). Seal on lõik: "Mootori ühendamisel tuleb tähelepanu pöörata mootori sildiandmetele ja mootori ühendamise viisile. Kui mootori sildiandmetel on kirjas Δ/Y 230 / 400 V, siis tohib Euroopa elektrivõrgus liinipingega 400 V mootorit ühendada ainult tähte. Tähte ühendamisel langeb igale mähisele pinge 230 V, kolmnurka ühendamise puhul aga 400 V, mis põhjustab suuri voolusid ning võib viia mootori ülekuumenemise ja riknemiseni. Sellist mootorit tohib ühendada kolmnurka ainult kolmefaasilisse võrku liinipingega 230 V, mis võib olla saavutatud näiteks trafo abiga. "

    Mul on just parajasti üks mootor ees, millel on peal silt Δ/Y 230 / 400 V. Ja vastavad voolud 1,7 ja 1A. Mootori ees on sagedusmuundur. See mootor on ühendatud kolmnurka. Selle lõigu järgi oleks see mootor nagu valesti ühendatud.
    Ise olen ma ilma pikemalt süvenemata mõelnud, et kolmnurka ühendamisel langeb mootori mähisele just 230V. Seda seetõttu, et kolmnurka ühendamisel on liinipinge võrdne faasipingega ja faasipinge on 230V. Seda järeldasin ka sildile vaadates- kolmnurka ühendades 230V. Ja kuna võimsus on sama, siis peabki suurem vool olema kolmnurga puhul.

    Ehk keegi selgitab. Kas see mootor tohib kolmnurka ühendatud olla?

    #2
    Vs: Elektrimootori kolmnurka ühendamine?

    Äkki on siis säherdune sagedusmuundur, et selle taga peabki mootor kolmnurgas olema?

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootori kolmnurka ühendamine?

      Sagedusmuundur on ABB ACS140 2K7-3 http://www05.abb.com/global/scot/sco..._us_04_web.pdf . Sobib 1,5 kW mootorile, minul on 0,37 kW mootor. Tõenäoliselt on kõik juhtmed õigesti, aga lihtsalt tekitas küsimusi, et kas tõesti ei tohi olla "Δ/Y 230 / 400 V" tähistusega mootorid olla ühendatud kolmnurka.

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootori kolmnurka ühendamine?

        Esmalt postitatud tempo poolt Vaata postitust
        kas tõesti ei tohi olla "Δ/Y 230 / 400 V" tähistusega mootorid olla ühendatud kolmnurka.
        Praktikas on tehtud ka seda, et SM poolt toidetav mootor on ringi ühendatud täht>>kolmnurk ja ka vastupidi. Oluline on jälgida, et mootori mähiste vool ei ületaks lubatud väärtusi ja pöörlemiskiirus oleks piisav jahutuse tagamiseks. ASC140 on vaja konfigureerida vastavalt mootorile ja ühenduse skeemile.
        Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootori kolmnurka ühendamine?

          Oi oi kui piinlik. Enda paberil oli kirjas, et on kolmnurgas. Nüüd vaatasin üle ja selgus, et mähise otsad ikka koos ehk tähes. See siis selgitab, miks maha ei põlenud.
          Seoses sellega tekib uus küsimus. Sagedusmuundur näitab vooluks 1,8A. Panen mootori sildist pildi ka Click image for larger version

Name:	siemens.JPG
Views:	1
Size:	80,7 KB
ID:	868023.
          Kuidas seda voolude 1,78 A/ 1,0 A mõista? Mina taaskord mõtleks, et kolmnurgas 1,78A.

          Comment

          Working...
          X