Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootori/generaatori kohta väike küsimus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mootori/generaatori kohta väike küsimus

    Tere, on mul siin üks RC mootor, rootoril on magnetid, seega kannatab edukalt generaatorina kasutada. Mootor on kolmefaasiline, sees on 12 niiöelda mähiste poolust, 4 poolust faasi kohta. Mootor ise on tähte ühendatud. Küsimus seesugune, et mitmega ma jagama peaksin sageduse, et täpseid mootori pöördeid teada saaks? Labaselt 3-ga vist ei klapi.
    otsija

    #2
    Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

    Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
    mootor, rootoril on magnetid, kolmefaasiline, tähte ühendatud.
    Ilmselt on olemas teooria toitesageduse ja pöörete vahel.

    Aga võib ju ka katsetada.
    1. Võtta kaks alalist toiteallikat.
    2. Arvutada välja kolme 120 kraadise faasinihkega pinge väärtused.
    Üks pingetest võiks olla Null. seega nurgad 0, 120, 240.
    3. Ühendada need pinged mootori kolme faasiga. Rootor võtab mingi asendi.
    4. Võtta pinge maha ja ühendada uuesti ühe oha võrra nihkes.
    5. Rootor pöördub mingi nurga võrra. See nurk on 1/3 ühe perioodile vastavast nurgast.
    6. Võib teha ka 4 mõõtmist ja saada nii ühele perioodile vastav pöördenurk.

    Tobe, nõus - aga nii saab.

    Kui neid pingesid sujuvamalt muuta saab sellist mootorit nullist max-ini suvalise kiirusega pöörata.
    Peaks saama.
    Hetkel mängin sellise keerutamise lahendusega.
    Kui huvitab ......

    Comment


      #3
      Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

      12 pooluse puhul on vaja sagedus jagada 0,1-ga.


      Kui plaanis sellest mootorist generaator teha, siis on vaja pisut palju pöördeid kuna tegu on impuls alalisvoolu mootoriga ja elu ei ole päris niisama lihtne kui suvalisel induktsioon mootoril.

      Võimalus on ümber mähkida.

      link kus on tabel pooluste pöörete ja sageduse suhte kohta natuke.
      viimati muutis kasutaja ermats; 28 m 2014, 01:06.

      Comment


        #4
        Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

        Tegelikult ongi see mootor ümber keritud. Originaalis oli see mootor 1700rpm voldi kohta(võiks väiksemapöördelisem olla tegelikult) ja kuni 1700W võimsust pidi arendama. Ma käitan teda kusagil 5000rpm ligi. Nüüd mõõtsin sagedust ja näitas 0,42 kHz, seega 4200 pööret minutis? Tegelikult peaks eelduste kohaselt 6000rpm kandis olema, seega ma ei tea kas see 0,1-ga jagamine ikkagi klapib. Niipalju ka veel, et mähiste takistus faaside vahel on 0,56 oomi nüüd. See mootor on nagu ta on selline pisike tsirka 5cm pikkust 3,5cm läbimõõtu. Huvitaks see ka veel, et umbkaudu mitme ampriga oleks mõistlik koormata, et mähised üle ei kuumeneks.Mingit eraldi jahutust mul sinna lisatud ei ole. Hetkel testisin mingi aja 12V 60W esilaternaga(3-faasiline dioodisild vahel) ja pinge jäigi sinna 12V tuuri, seega 5A oli koormuseks mnootoril ja paari minutiga läks asi meeldivalt soojaks. Mootor ise selline tegelikult.
        otsija

        Comment


          #5
          Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

          Eeldusel, et tegu on tavapärase lahendusega ja tal on 16 magnetpoolust, siis korruta 0,134.

          Nii suur takistus sellisel mootoril on muidugi üüratu. Tavaliselt on 0,0... ja siis tuleb number. Aga kui ümber keritus, siis teine teema.

          10A juures läheb selleiste andmete puhul kütteks kusagil 56W(pooltule pirni). Kuna tal südamik pisike jne, siis ilmselt seda kaua ei kanata.
          Kui sul võimalus mõõta kesta tempi, siis tavalised neod väga üle 80C*(vaevalt, et sinna väga kvaliteetseid magneteid on pandud) ei taha ja seegi võib juba hilja olla, sest seespool on temp kõrgem.

          Comment


            #6
            Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

            Originaalis jah takistus oli tunduvalt madalam ja kolmnurka oli ka ühendatud. Algselt oli 3 tiiru pooluse kohta, ma kerisin 12 ja ühendasin hiljem tähte, et pinge kõrgemaks saaks. Rohkem sinna eriti keerde põlve otsas nagu ei kannatanud kerida. Kui mootor juba lahti oli kistud, siis alles nägin kuidas see ühendatud on, st kolmnurka, eelnevalt ei olnud ülevaadet. Nüüd mõtlen, et originaalmähis oli keritud 15 kordsest peenikese soonega mähisest ja kui oleks otsad lahti arutanud ja mootoriväliselt testriga välja ajanud iga soone eraldi ja jadasse ühendanud, oleks ilmselt madalama takistuse saanud, kuna originaalis oli see mähis seal siiski tihedamalt keritud. Ja kas kolmnurk/tähtühenduse valikul mul seal mingi eelis ka oleks ühel neist? Tähes on takistus suurem, aga see-eest pinge kõrgem, kolmnurgas pinge madalam, samuti ka takistus, aga üldjoontes võimsuse koha pealt ei ole vist ju vahet, kokkuvõttes läheks ka kolmnurgas sama palju soojuseks võimsuse järgi vaadates?

            E: Ja seda ka veel, et originaalis oli takistus tsirka 0,02 oomi faasi kohta, seega lubatud max 80A korral oleks soojusena 128W hajunud seal. Eks muidugi pöörded on ka päris metsikud siis ja see pisike ventilaatori moodi moodustis seal mootori sabas oleks siis ehk juba oma eesmärki ka täitma hakanud rohkem
            viimati muutis kasutaja otsija; 28 m 2014, 22:08.
            otsija

            Comment


              #7
              Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

              80A alalisvoolu puhul oleks pinge pidanud olema 1,6V.
              12V otse järgi oleks selle takistuse juures olnud vool 600A.
              See mootor kannab/kandis 25V
              Impulstoite maailm on imeline.
              Seega võib see 128W olla tegelikuses väiksem, sest impulsi pikkus lühike ja soojenemiseks ei ole niipalju aega kui generaatorina kasutades.

              Kolmnurgast tuleks siis kasu kui pöördeid tõsta.
              Tühijooksu pinge muutus oli täht/delta ühenduse vahel 1,73 korda kui ma õigesti mäletan.

              Comment


                #8
                Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

                Aktiivtakistuse kohapealt pole ju vahet mis pingel/sagedusel see 80A sealt läbi jookseb, soojuseks hajuks ikkagi 1,6V x 80A ehk siis 128W. Muidu räägitakse, et kõrgemal sagedusel liiguvad voolud pinnapealselt mähistel, aga kas selle mootori suhteliselt madalal sagedusel midagi sellist juba toimuma hakkab ei tea. Seega tähtühenduse korral pinge 1,73 korda suurem ja kolmnurkühenduse korral takistus 1,73 korda väiksem?
                otsija

                Comment


                  #9
                  Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

                  128W läheb soojuseks ikka, aga kuna vool ei ole peal koguaeg vaid impulsidena, siis aeg soenemiseks on lühem ja sooja eraldub vähem.

                  See 1,73 pinge muutus on faasinihke tõttu. Kui tähtühenduses üks faas on piikis, teine hakkab jõudma ja kolmas ei tee midagi.
                  Sellest siis see, et kui delta on 10V siis täht on 17,3.

                  Siin on sellest vähe pikemalt juttu.
                  viimati muutis kasutaja ermats; 29 m 2014, 01:29.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Mootori/generaatori kohta väike küsimus

                    Esmalt postitatud ermats poolt Vaata postitust
                    128W läheb soojuseks ikka, aga kuna vool ei ole peal koguaeg vaid impulsidena, siis aeg soenemiseks on lühem ja sooja eraldub vähem.
                    Vast see "võimsus" sõltub pulsside sagedusest ja täitetegurist.
                    Induktiivsus ka veel lisaks.

                    Mida selle voolu kohta räägib osutmõõteriist? See peaks keskmistama.
                    Või mõni targem riistapuu.

                    Comment

                    Working...
                    X