Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu

    Tere.

    Mureks oleks järgnev asi. Ostsin garaasi sõituauto tõstuki, kuid see tõstuk töötab kolmefaasilise mootori peale märgitud et kolmnurka ühendades peaks toimima ka ühefaasiga kondensaatori abiga , kuid nii jäi jõudu väheseks . ei suutnud autot üles tõsta, sai ka mootori otsas rihma seibi poole väiksemaks teha, siis väikseimaid autosi suutis üles venitada. seega sai otsustatud et ostan siis sama võimsa mootori kuid ühefaasilise siis. mootor mis originaalis peal oli on 2.2 kw 920 pööret minutis 220/380 v . ja uus mootor on mõeldud ühefaasi peale 220v 2.2kw 1400 pööret minutis. kuna rihma seib väike siis pöördeid pingil endal on nagu originaalis oli. kuid see mootor ka ei jõua autot üles tõsta. mida olen valesti teind kas need mootorid ei peaks olema sama väärsed olenemata siis mite faasi pealt töötavad.

    Oskab keegi tarka nõu anda.

    Ette tänades.

    #2
    Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

    Õigekiri ja ühikute korrektsus oleks esimene soovitus. Kirjaoskamatu käes võib elektrimootor muutuda surmarelvaks.

    Comment


      #3
      Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

      Kindel, et tõstukil endal midagi viga pole?

      Comment


        #4
        Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

        Need mootorid originaalis tõstukitel, on valitud sinna piiridesse, et nende tõstejõud ei ületa oluliselt tõstukitele märgitud lubatud tõstejõudu.
        Tõstejõu suurendamine rihmaseibide diameetrite muutmise teel, ei ole aksepteeritav lahend.
        Ajami kulumine või muud defektid, mõjutavad/vähendavad ka oluliselt tõstejõudu; mis on ka mõistetav ohu astme suurenemise tõttu.
        3 faasi 2,2kW 920 min-1 ja 1 faas 2,2kW 1400 min-1 mootorid on totaalselt erinevad oma jõu/väändemomendi poolest.

        Õige lahend oleks olnud olemasolevale mootorile ühefaasilise toitega sagedusmuunduri lisamine (sisse 1 faas 230VAC ja väljuv 3 faasi, sageduseks määratud 55Hz või 60Hz; mootor ühendatud kolmnurka).
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #5
          Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

          Katsu mootori otsa olev rihma seib teha vee väiksemaks. Või siis see seib mida rihm veab, vastavalt suuremaks. Silma hakkas, et mootor, mille asemele ostsid, oli 1400 p(min, aga vana 960. Järelikult sama võimsuse puhul on pöördemoment vastavalt väiksem.
          Kas uus mootor oli tõstukite jaoks ette nähtud? Tõstuki mootoril mis kohe käivitamisel peab suurt pöördemonti arendama, on rootor pisut erinev, Enamus tavalistest asünkroon mootoritest on käivtamisel mitu korda väiksema pöördemomendiga kui juba hoo sisse saanuna. Kuidas tõstuki mootori jõud tõstetava autoni jõuab? Kas mootor peab kohe käivitamisel tõstma akkama või saab enne hoogu võtta? On vahel mingi sidur või hüdrauline ülekanne

          Comment


            #6
            Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

            Tere, jah mootor peab kohe käivitamisel tõstma hakkama. väike eelis on see et ta tõstab tühjasid käppasid mingi maa enne kui käpad autot liigutama hakkavad.

            Comment


              #7
              Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

              Esmalt postitatud Aikc20 poolt Vaata postitust
              väike eelis on see et ta tõstab tühjasid käppasid mingi maa enne kui käpad autot liigutama hakkavad.
              Kui auto on tõstukil ja tõstuk poole kõrguse peale seisma jäätud, siis ju ei liigu käpad tühjalt?
              Kui tahad poole pealt autot ülespoole tõsta, siis sa ei hakka ju tõstukit alla laskma et siis "hooga" tõsta?

              Mina isiklikult ei läheks sellise aretise alla kus teab mis mootor pandud on ja ülekandeid ise treitud. Olgugi et pidur läheb peale kui midagi juhtuma peaks, aga ikkagi...
              Soovitan nii teha nagu kodanik erku soovitas.
              Aga kui teed, siis tee korralikult. Mitte kiirustades, nagu sinu esimene postitus, millest midagi aru ei saa.

              Comment


                #8
                Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

                Enamusel, nendel liht-tõstukitel, on veel kahel pool tõstetalade küljes mehaanilised turvapidurid/klapid.
                See tähendab, et tõsteraamid võivad olla mingil kõrgusel turvaklappide taga kinni, ehk toetuvad turvaklappidele ja sellises asendis ei saagi kohe mootor tõstekäppasi alla lasta.
                Alla-poole käsu andes pannakse mootor kõigepealt tõste/üles poole tööle (tõstab tavaliselt 1-2cm), tõmbab turvaklapid sisse ja alles siis laseb tõstekäpad alla.
                See omakorda tähendab, et kui remondi käigus lisatakse tõstuki peal üleval olevale autole kola (rattad, käigukast, mootor, vms), siis pidune/ajami rikkega tõstuk pole suutelinegi seda autot üldse alla laskma.

                Need turvaklapid, on oluline detail, mille seisukorda tuleb kontrollida iga päev.
                Telfrite tõstemootorid, on erimootorid ja neid ei saagi asendada samaväärsete tavamootoritega 1/1, nagu eespool on ka kirjeldatud.
                Tõstemehanism on jäik ehitusega. Odavamatel on ainus nõrk koht seesama rihmülekanne (mis võib katkeda ja katkemise korral on ainukeseks pääseteeks turvaklapid), kallimatel on üleval reduktorülekanne. Osadel/erimudelitel/suurematel on igal tõstetalal päris oma tõstemootor koos reduktoriga.
                Teine nõrk koht on talade vaheline kettsidestus ülekanne. Kallimatel on seal vahel ka reduktorülekanded pika võlliga. Eritõstukid on varustatud igal tala ajamil oma tõstemootoriga ja anduritega, mis on talade asendi sidestuseseks ajami kontrollegiga ühendatud ja osasi neid saab ka pisut kallutada.
                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                Comment


                  #9
                  Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

                  Kui on keermelattidega tõstuk siis seal pole turvapidureid. (On olemas lisa keermepuks, mis liigub vabalt kaasa kogu aeg. Põhi keermepuksi kulumise tõttu üleviskamisel jääb lisapuksile kandma)

                  Comment


                    #10
                    Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

                    Esmalt postitatud martinr112 poolt Vaata postitust
                    Kui on keermelattidega tõstuk siis seal pole turvapidureid...
                    Olen ise aidanud paigaldada sellist, tavaline keermelattidega kahepostiline ja millel on kahel pool elektrimagnetitega avatavad suured rauakolakad/klapid.
                    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                    Comment


                      #11
                      Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

                      Kui majapidamises on elektrit ainult 1 faas nagu enamikus korterites ja on vaja hädasti tööle saada 3 faasilist mootorit nagu auto tüstukit siis on üks lihtne viis puuduvate faaside juurde saamiseks. Tuleb otsida suurema võimsysega vaba 3 faasiline mootor, see käovitada 2 faasi pealt ( null ja üks faas on kah nagu 2 kolmnurga faasi (:-)) ), heal juhul piisab käega algul hoo andmiseks. ja puuduva kolmanda faasi saabki selle suure mootori vabalt otsalt. Kokkuvõttes tuleb odavam kui mingi keeruline elektrooniline muundaja. Võimalik, et kui kaismed vastu ei pea siis tuleks lisada ka mõni suure mahtuvusega kondensaatir
                      koosinuse fii parandamiseks. See suur abimootor pöörleb enamuse ajast vähese koormusega ja tarbib siis ka põhiliselt reaktiivvõimsust mida mõõtja loodetavasti ei näita aga kaitsmed võib ikka välja lüüa..

                      Comment


                        #12
                        Vs: kolmefaasiline mootor ühefaasilise mootori vastu.

                        Esmalt postitatud erku poolt Vaata postitust
                        Olen ise aidanud paigaldada sellist, tavaline keermelattidega kahepostiline ja millel on kahel pool elektrimagnetitega avatavad suured rauakolakad/klapid.
                        Küllap siis on erinevaid. Endal on 2,5tonnine Autec keermelattidega ja seal pole midagi. Üleval on mootor rihmülekandega mis keerab keermelatti ja põrandal kettülekanne teise posti jaoks.

                        Comment

                        Working...
                        X