Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Türistorjuhtimisega traatkeevitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Türistorjuhtimisega traadikeevitus

    Mõõda türistoride päripingelangu. Testrile diood vahele et negatiivset siinuspoolt ei mõõdaks.

    Võib proovida tüürotste toitmist eraldi välise toiteplokiga. Kui kõiki kolme korraga siis kah dioodid vahele et lühist ei tekiks.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #17
      Vs: Türistorjuhtimisega traatkeevitus

      Einoh, heatahtlikkuses ma ei kahtlegi...
      Mähiste eraldatust pole küll millegagi mõõtnud, aga seni pole sealt särakat veel kuskilt saanud, korpus on veel lisaks maandatud. Rikke korral oleks kuskilt suits välja tulnud, või kaitsme läbi löönud.
      Koormuse ja ossiga jälgimise püüan lähipäevil ellu viia, kui aega antakse.
      Co2 keevitus on tõesti ksf! Svago mainitud pingete piires, peenema traadi ja õhema materjali puhul isegi alla 20 v.
      Kas oskab keegi skeemilt välja lugeda, kas antud skeemiga on üldse mingi teoreetiline võimalus olemas, et türistorid täielikult avanevad? Nagu ülalpool mainisin, ei ole ma mitte kuskil analoogset või sinnapoolegi türistoride avamise skeemi kohanud.
      Välise toiteallikaga võiks proovida ka. Niipalju, kui mina aru olen saanud, peab tüürelektrood positiivsemaks muutma, kui katoodi.
      viimati muutis kasutaja Wiki432; 10 m 2016, 15:35.

      Comment


        #18
        Vs: Türistorjuhtimisega traatkeevitus

        Türistori avamiseks vajalik positiivne pinge (tüürelektroodil peab olema positiivne pinge katoodi suhtes) läheb trafo mähise otstelt läbi ülemiste dioodide, läbi RL1 klemmi, läbi gaasiklapi L2, läbi alumiste pisikeste dioodide türistori tüürelektroodile. Kuna nüüd on tüürelektroodil katoodi suhtes positiivne pinge, siis tekib vool läbi türistori selle katoodile ning ongi asi ringiga jälle trafo mähiste otste juures tagasi. Läks piisav vool sealtkaudu läbi, türistor avanebki. Ja on avatud senikaua, kuni kas türistorist (keevitus)vool läbi käib (voolusiinus mingil momendil kukub ju nulli) või juhtahelast avamiseks vajalik vool läbi käib.

        Aga nagu juba mainiti, mõõda türistori päripingelangu. Mõnel asjalikumal testril on ka MAX DC pinge (või isegi impulsspinge) näit täiesti olemas, pole dioodi vahele vajagi, vaja lihtsalt must juhe (miinus) türistori katoodile ja punane juhe (pluss) anoodile ühendada.

        Kui vanasti sai vene türistore proovitud, siis sai antud türistorile lihtsalt 1.5V patareist (no heakene küll - elemendist) tüürahelale (+ tüürelektroodile, - katoodile) peale ja avanes ilusasti.

        Comment


          #19
          Vs: Türistorjuhtimisega traatkeevitus

          Siis on ju veel lihtsam! Saabki inimene suhteliselt ohutult katsetada-arendada, kui koormus on piisavalt suure, mitte piisavalt väikese takistusega!

          Comment


            #20
            Vs: Türistorjuhtimisega traatkeevitus

            Seda lülitust tuntakse rahvusvaheliselt - three phase semi controlled rectifier. Kuna türistoridega reguleerimist ei toimu (nad on vaid lülititeks) siis ongi selline lihtne skeem.
            Antud skeem on koostatud väga kokkuhoidlikult
            Tavaliselt muutub türistori tüürvool ja - pinge töötemperatuuride vahemikus.
            Külmas on vajalik tüürvool ja -pinge 2X suuremad. Ma oleks iga türistori tüürahelasse arvutanud vastavad takistid. Seal on aga kõikide ühiseks takistiks induktiivne 14V Lada gaasiklapi mähis, mis avab türistore väikese viivitusega (teoreetiliselt siis Pmax ei saagi). Ilmselt on arvutatud kõva varuga, et kassid söönud ja hiired terved Muidugi max 30V puhul võib pikemal keevitusel klapimähis päris kuumaks minna ja vanemad türistorid õnneks ei kartnud (vajasidki) suuremat tüürvoolu. Türistoride puhul võib tekkida avamise probleem madalamal pingel ja talvel külmas keevitamisel (keevitusvool väheneb veelgi, valearvestusel ei lülitugi sisse). Lisaks kasutatakse normaalsetes keevitustes gaasiklapi viivitust (1..2sec) väljalülitusel.

            1A…2A koormusel peaks ossiga 300Hz pulsatsiooni pildi saama. Koormuseks kõlbab ka auto H4 lamp, kus kasutades 2-3 klemmi järjestiklülituses max 29V (jättes mängust välja ühise maa otsa 1).

            Весь вечер ковырял лампу. Фара вроде светит. Но ночью заметил, что пр включеном ближнем на панеле приборов блёкло горит лампа, сигнализирующая включенный дальный свет. Методом проб и ошибок допер д…

            Comment


              #21
              Vs: Türistorjuhtimisega traatkeevitus

              Ilus ja piisavalt põhjalik vastus! Minu praktika ütleb, et vene sama marki türistoritel-sümistoritel mõnikord tüürvool erines isegi 3 korda! Need sai paika eeltakistitega tüürelektroodide ahelates. Praegu mõne faasi türistor ei avane üldse või jääb ebamäärasesse kinni-lahti seisu, sest töötab avamise piiril. Ka võib olla, et mõni türistor või diood on küps. Muidugi ka eelnevates postitustes öeldud ... kehvad ühendused. Sealt võivadki antud juhtumil keevitusvoolu muutused alguse saada.
              viimati muutis kasutaja Scott; 12 m 2016, 23:03. Põhjus: eelmist postitust ei pea täiega tsiteerima

              Comment


                #22
                Vs: Türistorjuhtimisega traatkeevitus

                Vastus oli tõesti asjalik, tänud!
                Seda, et mõni diood või türistor on küps, ei saa olla, need on üle kontrollitud. Umbes sellise skeemi järgi: http://www.hot.ee/evo14/tyrkontr.jpg
                Selle vahega, et minul olid hõõglampide eeltakistid ära jäetud. Mõte selles, et türistore kasvõi veidikenegi rohkem koormata. Vooluallikaks 12 v kandelambitrafo (hetkel kohe garaažist võtta) ja lampideks 12v, 100w.
                Antud hetkeni ei ole mitte mingeid edusamme olnud, kui välja arvata see, et kultuurikihti prooviaugu kaevamine sobivat koormustakistit otsides lõppes sellega, et prügikast täitus veerandi võrra ja vanametalli hunnikusse lisandus kümekond kilo juurde. Aga asi seegi.
                viimati muutis kasutaja Wiki432; 12 m 2016, 23:32. Põhjus: Lisasin mõned read

                Comment

                Working...
                X