Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Põhjus ja tagajärg on segi aetud. Need mitte ei saa kokku, vaid LAHUTATAKSE maja kilbis. Alajaamas ja jaotusvõrgus on nad koos nime all PEN.
Seda ju tänapäeval tehaksegi ja on kohustuslik - potentsiaaliühtlustus, nimelt.
; Kahe juhtme kokkuühendamine on asi, mida saab ka erisuundadest vaadata: tarbija poolt või müüa poolt. Kui skeemis, siis punt on punkt. Kas tulevad või lähevad, see on juba täpsustus. Kõrgsageduses annab eriti tunda!
Kahe juhtme kokkuühendamine on asi, mida saab ka erisuundadest vaadata: tarbija poolt või müüa poolt
Seda muidugi, kui võtta Maa taustsüsteemiks, siis liiguvad Päike ja tähed. Antud juhul ei ole asi mitte tarbijas ja müüjas, vaid TN-C-S juhistikusüsteemis.
Nimelt ühine PEN-juht lahutatakse iga tarbija liitumispunktis neutraaliks ja kaitsejuhiks (kas see kaitsejuht ka maandatakse ei oma tähtsust).
Mitte ei ühendata null ja maandus kokku, nagu siis pidevalt väidetakse.
Mina tarbimiskoha omanikuna olen tarbimise pool! Oma elu päästmiseks tulevikus ühendan kordusmaanduse nulliga kilbis ja edasi minu majapidamises jooksevad "0" ja maa eraldi. On ka seda küll kuuldud ja nähtud, eriti õhujuhtmetega, kus "armsad" röövlinnud kured ehitavad liinide hargnemise kohta elektriküttel pesa! Kuhu liigub tarbija neutraal sellisel juhul ja milline pinge tuleb tema seinakontaktist, kui liini automaatkaitse on kaugel ja ...ei rakendu? See on reaalne elu! Kannatajaks on kes? Kes maksab ja kes istub ohu juures? Ma edasi ei hakka seletama!
Mis asi on "0"?
liitumispunktist tuleva PEN juhi ja oma maanduspaigaldise ühendad PE latiga-nii olen mina asjast siiamaani aru saanud.
[ATTACH=CONFIG]12762[/ATTACH]
;
Niinimetatud "0" on neutraal. Võib ka juhtuda, et ta maaga ei tohigi kokku saada. Selle põhimõttega töötab ohutuse suhtes ka eraldustrafo! Kasutaja on maast eraldatud magnetvälja kaudu! Ma ei tea, kas enam on üldse Eestis kasutusel süsteeme, kus tähte ühendatud trafo mähiste keskpunt pole maandatud. Seega seal jooksis tarbijale liinipingega 220-230V faaside vahel! Tootmises on palju kasutuses seadmeid, mille 3faasiline mootor saab 3x220V faaside vahel ja nendele seadmetele on toiteks kolmefaasiline eraldustrafo! Kuidas sellisel juhul on kõige ohutum? Tähtlühenditega või ilma, see pole tähtis. Tähtis on inimeste ohutus!
viimati muutis kasutaja rainadov; 30 m 2016, 13:55.
Põhjus: koma
;
Niinimetatud "0" on neutraal. Võib ka juhtuda, et ta maaga ei tohigi kokku saada. Selle põhimõttega töötab ohutuse suhtes ka eraldustrafo! Kasutaja on maast eraldatud magnetvälja kaudu! Ma ei tea, kas enam on üldse Eestis kasutusel süsteeme, kus tähte ühendatud trafo mähiste keskpunt pole maandatud. Seega seal jooksis tarbijale liinipingega 220-230V faaside vahel! Tootmises on palju kasutuses seadmeid, mille 3faasiline mootor saab 3x220V faaside vahel ja nendele seadmetele on toiteks kolmefaasiline eraldustrafo! Kuidas sellisel juhul on kõige ohutum? Tähtlühenditega või ilma, see pole tähtis. Tähtis on inimeste ohutus!
Ehh, Pelgulinnas (Tallinn) on praegugi kohti kus on kasutuses 3X220V kolmnurgas, (sellisest tähtühendusest pole kuulnud), 3X220V mootorite (pole kohanud kus ainult 220V tavaliselt ikka 220/380 v.a. USA) jaoks on mõistlikum/soodsam kasutada sagedusmuundurit.
Niinimetatud "0" on neutraal. Võib ka juhtuda, et ta maaga ei tohigi kokku saada ... Kasutaja on maast eraldatud magnetvälja kaudu ... Kuidas sellisel juhul on kõige ohutum ... Tähtlühenditega või ilma, see pole tähtis
Ei ole võimalik midagi arutada, kui puudub täielikult arusaamine tänapäeval kasutuses olevatest juhistikusüsteemidest ja kaitseviisidest. Alguseks vaata kasvõi neid materjale:
Wikipedia on nagu ta on, aga teised kaks on väga asjalikud:
Tere! Selleks, et midagi arutada on vaja arutlejate soovi! See eeldab: a) ühiselt arusaadavate mõistete süsteemi, 2) teise poole ärakuulamist(lugemist) ja enda asetamist vestluskaaslase olukorda. Kui seda pole, ei tule arutamisest midagi välja! Me keegi ei tea kõike ja see ei tähenda, et vestluskaaslane on loll, kes midagi asjast ei jaga-ei tea! Mõnda asja ei tea, aga teistes valdkondades võivad tema kogemused ja teadmised olla vägagi suured! Seega, mitte lahmimist, vaid arusaamist probleemide lahenuste otsimisel-selgitamisel, seda jääb foorumis vajaka! Ma tean isiklikult paljusid endisi foorumlasi, kes on mõnede foorumlaste lahmiva suhtumise pärast, kahjuks foorumi hüljanud! Kas me oleme sellest võitnud? Ei ole! Kui asi pole selge, siis on alati võimalik selgitada ja teha arusaamatule asi "puust ja punaselt"arusaadavas sõnastuses selgeks! Ka sai alati arutluse tulemusena muuta projekte nii elektriinspektoriga kui ka kõrgepingevõrkudega. Seda nii ühes kui ka teises suunas! Küsimusele, miks nii võib või miks nii ei saa leiti mõlemaid pooli rahuldav vastus. Alati valiti mõislik tulemus, mis tagas asja (taristu) toimimise kui ka rahuldas ehitust tähtaegadelt! See ongi kompromiss ja õnge ulatamine, mille eest ma olen siin märkusi juba saanud! Vene ajal isegi kohus ei karistanud ühe kaasuse eest 2 korda! Kas ma ütlesin praegu midagi solvavat ja valesti?
Ei ole võimalik midagi arutada, kui puudub täielikult arusaamine tänapäeval kasutuses olevatest juhistikusüsteemidest ja kaitseviisidest. Alguseks vaata kasvõi neid materjale:
Wikipedia on nagu ta on, aga teised kaks on väga asjalikud:
Ma ootan Teie seisukohta minu poolt toodud reaalses elus eksisteerivale kaasusele, kus kurepesa lühistab mingil määral ühe faasidest maaga, majja tuleval õhuliinil! Mis saab-sai sellisel juhul edasi erinevate ühenduse mooduste juures. Kas kordusmaandus päästab elamise kahjustamisest? Eriti juhul, kui alajaam on kaugel! Tänan!
viimati muutis kasutaja Scott; 31 m 2016, 05:24.
Põhjus: järjestikpostitused kokku
Kurepesa kohta ei ole mul mingit seisukohta. Kui tekitas lühise, siis pidi fiidrikaitse rakenduma. Ja kui ei rakendunud siis ei olnud ilmselt lühist.
Lingid juhistikusüsteemidele andsingi sellepärast, et selgitada ja teha arusaamatule asi "puust ja punaselt" arusaadavas sõnastuses selgeks. Ei olnud sugugi lahmiva suhtumisena ega karistusena mõeldud.
hakka jalutama mööda liini alajaama poole peaksid nägema nii mõnelgi mastil maandureid, seega PEN on mitmetes punktides maandatud, ka liitumispunktis.
kurepesa ei mõjuta kuidagi majasisest el. varustust, küll keegi (energia müüja) midagi ette võtab, kui liinil mingid tavalisest suuremad kaod hakkavad ilmnema.
Kolmefaasilises süsteemides on sümmeetrilise koormuse erijuhul elektritarvititel ühesuurused faasipinged, isegi kui neutraaljuhe puudub. Kui tegemist on mittesümmeetrilise koormusega, siis neutraali katkemisel võib elektritarviti sattuda faasipingest kõrgema alla. See on sageli elektriseadmete riknemise põhjuseks. Ohu vähendamiseks ehitatakse tarbija lähedale (liitumispunkti juurde) kordusmaandus.
Ja kui ei rakendunud siis ei olnud ilmselt lühist.
Kahjuks reaalne elu on natuke teine, ise sellise juhuse mõned aastad tagasi üle elanud. Elektrilevi plekkis kahju kinni ilma igasuguse kobisemiseta. Tormiga kukkus isolaatori küljest faasijuhe traaversi peale, oli seal nii kaua, kuni pooleks põles ja pinge all maha kukkus. Alajaamani peaaegu poolteist kilomeetrit. Ja see pingeall mahakukkunud juhe põhjustas arvestatava materjaalse ja moraalse kahju, kuna peale teistkordsetki helistamist ei suvatsenud keegi kohale ilmuda, et kas juhe läbi lõigata või alajaamast välja lülitada, kuna remondibrigaadid olid hõivatud. Ja siis ühel hetkel oligi õnnetus käes.
peaksid nägema nii mõnelgi mastil maandureid, seega PEN on mitmetes punktides maandatud
Ei olnud nendest maandustest nii väga abi, neutraali peal oli pinge, teise faasi peal olev valgustus põles heledamalt. Lühis oli paar postivahet pärast minu liitumispunkti.
Lisaks vist aasta hiljem alajaamast väljuval kaablil neutraal andis otsad, valgustus hakkas kergelt vilkuma. Päeval hakkasin kontrollima, et ega oma süsteem pole järgi andnud, kilbist mõõtes testriga neutraali ja faaside vahel pinge kõikus 10-15volti. Võib öelda, et endise korra ajal ehitatud liin ja kehvalt teostatud, aga kahjuks on see hetke reaalsus.
Ei olnud nendest maandustest nii väga abi, neutraali peal oli pinge, teise faasi peal olev valgustus põles heledamalt. Lühis oli paar postivahet pärast minu liitumispunkti.
Kes viitsib(raatsib) paigaldab liigpingepiiriku ja faasikontrollirelee koos automaatse sisendfiidrilülitiga-nii lihtne see ongi!
viimati muutis kasutaja Scott; 31 m 2016, 05:27.
Põhjus: ei pea kogu postitust tsiteerima !!!
Sellise püsiva pinge tõusu vastu liigpingepiirik muidugi ei aita. Piirik lahendab suuremaid liigpingeimpulsse.
; See on tõsi, sest radarile oli paigaldatud ligpingepiirikud, aga võrgutoiteplokk põles maha ja 50 000.-€ riigi raha oli kiiresti vaja, et uut toitplokki osta Rootsist! Aga kui asjale läheneda trigonomeetriaga 3 faasilises võrgus, siis ühe faasi lühistumisel maaga, tekkib neutraali juhtmele teise faasi pinge! Seda niikauaks, kuni alajaama automaat rakendub! See rakendumine võib reaalses elus mitte juhtuda, kui liin on piisavalt pikk! Mis on maamajapidamiste tingimustes tavaline olukord! Ehk kahekontaktilise pistikupesas on faasidevaheline pinge! Edasine jääb ainult fantaasia ja tuletõrjujate hoolde! Ka see on elu!
Kergetööstuses kasutatakse laialdaselt selliseid 3x220V käsitööriistu!
viimati muutis kasutaja Scott; 31 m 2016, 05:29.
Põhjus: järjestikpostitused kokku
Comment