Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

    Plaanis hüdropressile elektrimootoriga aetav hüdropump paigaldada.
    Kuid selleks, et oleks tagatud normaalne liikumiskiirus ning võimsustarve max surve puhul jääks mootori nimivõimsuse juurde läheks vaja vähemalt 2,2kW mootorit.
    Mõõtmetelt saaksin paigaldada max 1,5kW mootori, veel parem kui oleks 1,1kW.

    Töötsüklid on pressil lühikesed ning mootori mähise ülekuumenemise pärast ei muretse. Küsimus on pigem selles, millist ülekoormust mootor kannatab enne kui ta seisma jääb? Olen kuskilt lugenud, et 1,8x ülekoormust?
    Oskab keegi kaasa rääkida? Kui suur on vahe 3x400V ning 230V (kondekaga) sama võimsusega mootoril väändemomendi osas?
    Jutt käib siis muidu asünkroonmootorist, kuna see on vist ainuke mida kasutatult palju mõistliku hinnaga liigub.

    #2
    Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

    Kas see ülekoormamine algab seisva rootoriga ?

    Ühe faasi mootori peale ei maksa panustada.
    http://hparchive.com/
    https://worldradiohistory.com/index.htm

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

      Ülekoormus tekiks ning suureneks järkjärgult nimipööretel töötades.

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

        Siin saaks ehk eelnevalt ära mõõta olemas oleva mootori pinna temperatuur või veel parem mähiste oma ja vaadata, kui ruttu ta oma maksimaalse temperatuuri saavutab nimikoormusel töötades. Sama asja mööda ka jahtudes, minimaalse koormusega või kas seistes. Nendest kahest saad teada, mitu minutit võtab aega kraadine tõus ja langus. Töötaval ja seistes mootoril on ka mingi vahe, kui kiiresti suudab jahtuda. Edasi aga saad olemas olevatest numbritest, kaua võiks mootor täiskoorsmusel töötada või kui mitu korda lühikestel töötsüklitel, ilma, et välistaks mähiste isolatsiooni riknemise. Muidugi soojeneb 2,2 kW koormuse juures ka ka kiiremini, ehk mööta ära ka selle koormuse juures soojenemise kiirus? Kui seal muidugi kõrgemat matemaatikat vaja ei ole?
        viimati muutis kasutaja Scott; 07 m 2016, 02:26. Põhjus: ei pea kõike eelnevat täies ulatuses tsiteerima
        Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

          Tuleb meelde, et kunagi ammu tipikoolis oli selle kohta terve teadus: asünkroonmootori erinevad tööreziimid. Kahjuks täpselt enam ei mäleta täpselt, aga lühiajaline ülekoormus ei tohiks hukutav olla. oma olemuselt on asünkroonmootor käivituse hetkel kõvasti ülekoormatud. Ilmselt tuleb piiri pidada, sest on võimalik, et mootor seisma jääb ja siis on jama majas: nii soojuse, kui elektri koha pealt.

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

            Küsimus ei ole tegelikult üldse selles, et kas asi üle kuumeneb vaid selles kas 1,1KW mootor on füüsiliselt võimeline näiteks 2KW välja andma ilma, et seiskuks. Kui ei ole, siis palju on võimeline?

            Või on 1,1KW elektrimootori puhul selle absoluutne maksimum?

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

              Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
              Või on 1,1KW elektrimootori puhul selle absoluutne maksimum?
              Ei ole maksimum, ikka võib veidikene üle koormata. Eeldus on, et koormamisel toitepinge ei vähene. Kas just 2 korda, sõltub konkreetsest mootorist: võib seiskuda, võib üritada madalamatel pööretel edasi töötada. Rohkem selline katsetamise või mootori andmelehe lugemise värk. Proovi alustuseks guugeldada sellist asja, nagu vääratusmoment (breakdown torque).

              Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
              ...ning 230V (kondekaga) sama võimsusega mootoril väändemomendi osas?
              Momendi kohta ei oska arvata. Aga seal võib tekkida selline probleem, et kondensaator on valitud lähtuvalt mootori nimivõimsusest, seega ülekoormamisel läheb arvutus aia taha ning voolud-pinged paigast ära.

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                Ühefaasilise mootoriga selline kogemus kunagi kompressoriga, et kui surve paagis oli sees ja surverelee surve alumisel piiril mootori käima lülitas, ei jaksanud mootor käima minna.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                  Üsna palju sõltub sellest, mis tüüpi on see hüdropump, mida mootor ringi hakkab ajama. Võib ka nii olla, et mingit ülekoormust mootorile ei tulegil, lihtsalt pump ei hakka väiksema mootoriga piisavalt rõhku ja vooluhulka andma. Ehk uuri hüdropumba andmeid.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                    Kas lühikest koormuspiiki hoorattaga ei saaks ületada?

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                      See 1,8 mida mainisid, on tõenäoliselt see:

                      "Mootori lubatav ülekoormus momendi järgi on 1,6...1,8 korda suurem nimimomendist. Suurema koormusmomendi puhul võib mootor nö vääratuda (vääratusmoment). Sel juhul kiirus väheneb järsult ning mootori mähised hakkavad väga kiiresti kuumenema."

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                        Arvan, et tuleb katsetada, mootoreid on väga erinevate omadustega, Vene mootorite kohta räägiti, et neil on "igaks juhuks" suurem võimsuse varu aga saksa mootor põles ära kui töötas tund aega 20 % ülekoormusea. Kui töö on selline, et ülekoorrnus on lühikest aega ja siis saab jälle jahtuda --- võimatu midagi kindlat ennustada või arvutada.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                          Esmalt postitatud abp poolt Vaata postitust
                          Mootori lubatav ülekoormus momendi järgi on 1,6...1,8 korda suurem nimimomendist.
                          Kui kataloogi andmeid uskuda, siis on mootoreid, millel on see näitaja suurem. Ja netis kusagil mainiti, et isegi 3x on võimalik.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                            Ehk siis: kui on 1,1KW mootor on sealt võimalik kätte saada 2KW (1,1x1,8) nii, et mootori pöörded oluliselt (langus 10% piires?) ei lange.
                            Kui nii, siis on asi korras.

                            Kas mootori pöörded mängivad ka rolli selles osas palju üle nimivõimsuse sealt mootorist välja on võimalik pigistada?
                            Näiteks 1400 Vs 2800 pööret mootor.
                            viimati muutis kasutaja qwerty; 08 m 2016, 10:19.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrimootori lühiajaline ülekoormamine

                              Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
                              Kas mootori pöörded mängivad ka rolli selles osas palju üle nimivõimsuse sealt mootorist välja on võimalik pigistada?
                              Üsna minimaalselt. Võtsin suvalise 1.1kW 4A mootori ja olulist vahet pole, mõlemal on momendi järgi 2.2x max. Erinevus on vaid selles, et maksimaalse momendi korral 3000p mootoril vähenevad pöörded 39%, 1500p mootoril 34%. Aga kui maksimaalselt ei koorma, siis ka pöörded kukuvad vähem.

                              Aga ära lase ennast sellest heidutada, sina ei võta suvalist mootorit, sina võtad ikka konkreetse mootori.

                              Comment

                              Working...
                              X