Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Sõudeergomeeter on lihtne. Kui soovid voolumõõtjat tagurpidi hakata ringi ajama, vajad asünkroonmootorit. Selleks on sul vaja jalgratta vabakäigu ülekannet, muudetava ülekande arvuga reduktorit, mille ülekande arvu on võimalik sportlasele normaal koormuse saamiseks 3000-pöördeni minutis seada ja natuke peale. Mootor hakkabki toimima koormajana ja ühtlasi ka generaatorina, kui püüda ajada teda kiiremini ringi kui nimipöörded seda ette näevad. Kusjuures naistega ei maksa trenni ajal vestlema jääda, sest vooluvõrku ühendatud asünkroonmootor jääbki tööle ja tarbib ise hoopis energiat. Selleks aga vaja automaatikat, mis puhates mootori lahti ühendab. Akude laadimisel suurt midagi ei erine, kui vaid generaatori poolest.
Sama asja olen ise ka pikemalt mõelnud, eriti kui ergomeetril treeningsaalis näiteks display patarei tühi on. Selle ergutamiseks on ikka tühist generaatorit tarvis. Ergomeetril muudetakse koormust õhu voolu takistamisega läbi labade. Samas peab hooratas säilitama pöörleva inertsi. Sellepärast ei saa täielikult generaatoriga pöörlevat massi koormata, vaid osaliselt. Kõike seda ideed saaks kasutada väga erinevatel trenazööridel.
Comment