Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

    Esmalt postitatud Starfish poolt Vaata postitust
    RVK1 lülitub isegi siis välja kui F1 ja F2 on lahti lülitatud.
    Kas pole nii ?
    Ei
    Kui F2 välja lülitada, siis läheb rvk1 läbiv vool nulli.
    Siis on ka sisenava ja väljuva voolu summa null.
    Kui neutraaliis on vool, aga mingi osa (mis on suurem kui rikkevoolu säte) liigub rikkevoolu kaitsmest mööda siis rikkevool rakendub.
    MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
    KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

    Comment


      #92
      Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

      Mina olen küll sellist nähtust kohanud, kui panna kaitsejuht ja neutraal kokku, rakendub RVK, vahet pole kas faasil kaitse sees või mitte.
      http://hparchive.com/
      https://worldradiohistory.com/index.htm

      Comment


        #93
        Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

        Mina olen küll sellist nähtust kohanud, kui panna kaitsejuht ja neutraal kokku, rakendub RVK
        Jah,on küll nii.
        Vana helitehnika remont Pärnus

        Comment


          #94
          Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

          RVK on ju lihtsalt kahe vastandfaasis primaarmähisega trafo, millel sekundaarmähisel on vabastussolenoid. RVK ei vaja töötamiseks võrgupinget.
          RVK ei kaitse ülevoolu ja lühisvoolu eest, juhul kui pole kombikaitse. (Sisaldab nii RVK kui ka kaitseautomaati ühes korpuses).

          Netist varastatud pilt. Lahkamisel on umbestäpselt selline skeem. Vabastussolenoidi ees on mingi elektriskeem, tundub, et alaldi. Aga primaar ei puutu küll rohkem kuhugi kui skeemil.
          Click image for larger version

Name:	rcbo.jpg
Views:	1
Size:	16,7 KB
ID:	871417

          Muidu kas sedasi saaks RVK rakendada tavakaitsmena ?
          Manus 16674
          Ei saa. Antud juhul on trafo primaarmähiste vool võrdne ja RVK on täiesti passiivne.
          RVK peale märgitud vool on maksimaalne, millega saab seda kasutada, ehk nõuab selle väärtusega või väiksemat kaitseautomaati endaga jadamisi.
          Aga on levima hakanud ka samas suuruses kombikaitsmed. Selles, kas tegemist on kombikaitsmega, peab olema täielikult veendunud enne kui jada kaitseautomaat ära jätta.
          viimati muutis kasutaja martinr112; 06 m 2018, 04:31.

          Comment


            #95
            Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

            Mitte RVK vaid tavakaitsmena, see mis pildil, oli 20A, see funktsioon peaks jääma, seda 20A voolu ületamist ei mõõdeta sama mähisega mis rikkevoolu.
            http://hparchive.com/
            https://worldradiohistory.com/index.htm

            Comment


              #96
              Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

              Esmalt postitatud Starfish poolt Vaata postitust
              Mitte RVK vaid tavakaitsmena, see mis pildil, oli 20A
              Mis asi on tavakaitse? Kui pildil olev on kombikaitse, st sisaldab lisaks 30 mA rikkevoolukaitsele ka 20 A liigvoolukaitset, siis peaks isegi saama.

              Comment


                #97
                Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                Kombikaitse ongi täiesti sõltumatult ehitatud magnetvabasti, bimetallkaitse ning RVK ühte korpusesse, jagavad need vaid lülituskontakte.
                Peenmehaanika on heal järjel.

                Comment


                  #98
                  Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                  Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
                  Eks vist rohkem ikka raha teenimise tõttu. Ma olen päris lähedalt näinud mõne seaduse arutelu mõnes tsunftis. Muidugi, kui meil puudub koolides 80 matemaatikaõpetajat, siis paljud enam ringi valemit ei tea ja saab kaabli veelgi väiksema ristlõikega teha

                  Toon meie näite autode valdkonnast. Sõiduautol peavad all olema talverehvid. See on isegi 1 inimese ohutuse tõttu väga vajalik. Samas bussil, kus on 50 reisijat, pole see oluline. Sest bussirehvid maksavad kole palju ja paljude busside puhul on see omanikule väga kulukas. Siis ei maksa ainimelu võrreldes rehvihinnaga mitte midagi. Et sõiduautode rehve rohkem müüa, tehti juba ettepanek, et tohib kasutada 5 aastat. Saksamaal on kasutusajaks 10 aastat ja ka aeg, kui kaua võib laos enne müüki seista. Mõni meie pensionär sõidab mööda külateid poodi ja vahel arsti juurde aastas 3000km ja see vaene mees ei sõida kunagi oma rehve lõpuni. Peaasi, et äri õitseb Eesti moodi... Mis teha liiga väike turg, et miljonäriks saada.

                  Kuna teema juba laia valgub, siis lisan su rehvi jutule, et tuleb vaadata rehvi tootmiskuupäeva.
                  Kahjuks pole veel seadust, aga oleks igati ok, et suverehvi tootmiskuupäev ei tohi olla vanem, kui 10a ja talverehvil vanem, kui 7a.
                  Vabalt võiks talverehvi miinimum mustrinõude ka 4mm peale viia.
                  Tegemist on ikkagi ohutusega, mitte raha teenimisega.
                  Seadus tuleks teha, rehvi tootmiskuupäeva põhine.

                  Comment


                    #99
                    Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                    Seadus tuleks teha, rehvi tootmiskuupäeva põhine.
                    Mõned aastad tagasi seda isegi arutati,aga asi jäi soiku.Mis põhjusel,seda enam ei mäleta.
                    Vana helitehnika remont Pärnus

                    Comment


                      Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                      Esmalt postitatud Starfish poolt Vaata postitust
                      Mina olen küll sellist nähtust kohanud, kui panna kaitsejuht ja neutraal kokku, rakendub RVK, vahet pole kas faasil kaitse sees või mitte.
                      No jah, kui tegelikult järgi mõelda, siis sõltuvalt Peajaotuskilbi (selle kilbi, kuhu sisse tuleb PEN, millel on kordus maandus ja välja lähevad PE ja N) kaugusest võib nii olla küll.
                      Igatahes on peale rikkevoolu kaitset ilma neutraali katkestavata kaitseta ning lahknevate liinide korral rikke otsimine keeruline.
                      Samas selliseid kilpe kus on üks rikkevoolu kaitse ja selle järgi rodu ühepooluselisi automaate ning kuhugile ääre taha on peidetud eraldi neutraali latt kohtab ikka päris tihti.
                      viimati muutis kasutaja klm; 06 m 2018, 18:18.
                      MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                      KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                      Comment


                        Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                        Vea otsimine pole keeruline vaid tüütu. Võtadki neutraalid lahti. Kui "veab" on keskuse koostanud meistrimees kes tellija "huvides" on võtnud võimalikult väikse ja odava kilbikese ja siis toreda ka kompaktse harakapesa sinna kokku keeranud. Sel puhul tuleb lihtsalt uus kilp panna. Selliseid tuleb ikka kümmekond aastas ette.
                        viimati muutis kasutaja Scott; 06 m 2018, 23:37. Põhjus: eelnevat postitust ei pea täielikult tsiteerima
                        -

                        Comment


                          Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                          Esmalt postitatud klemmikas poolt Vaata postitust
                          Kuna teema juba laia valgub, siis lisan su rehvi jutule... Tegemist on ikkagi ohutusega, mitte raha teenimisega.
                          Eks otsusta ise:
                          Nii Soomes kui Saksamaal võib rehve kasutada seaduse järgi 10 aastat. Saksamaal võivad enne müüki seista laos max 3 aastat ja Soomes 5 aastat. Heaks tavaks peetakse sealgi kuni 3 aastat. Kumb on suurem oht, kui kraavi läheb sõiduauto 1 inimesega või buss 50 inimesega või suur veoauto raske koormaga?

                          Meil samal teemal:
                          Rohkem kui viis aastat vanu rehve ei tohiks kasutada..
                          Uuring: talverehvid on suvel ohtlikud
                          Talverehvide suvine „lõpetamine“ on ohtlik ja majanduslikult mõttetu …
                          Põhjamaine talverehv ei ole mõeldud märjal teel sõitmiseks !!!

                          Saksa ADAC ütleb üheselt, et tänapäevased uued lamellrehvid on pidamiselt veidi kehvemad vaid väga kuuma ilmaga kuival teekattel. Olenevalt margist ja tüübist on uute talverehvide pidurdusmaa pikem suverehvidest 5%..15%. Uutega ei soovitata suvel sõitu alustada. Kui talverehv on vanem, kulunud, siis see on jäigem ja olukord paraneb. Vihmaga ja jaheda ilmaga suurt vahet pole.
                          Ega meie inimesed ei kasutagi uusi lamellrehve suvel, ikka selliseid, mis enam talvel ei kõlba (üle 5 aasta vanused).

                          Die Untersuchungen zeigten keine großen Unterschiede der Bremsleistungen auf Nässe bei verschiedenen Außentemperaturen. Winterreifen mit guten Nassbremseigenschaften liegen im Bereich der Sommerreifen, ebenso der Ganzjahresreifen. Auf nasser Fahrbahn zeigen Winterreifen auch im Sommer nur geringe Nachteile gegenüber Sommerreifen. Da sich die teilweise abgefahrenen Profilblöcke beim Bremsen nicht mehr so stark verformen, sind Handling und Bremsweg eher besser als im Neuzustand.

                          Saksamaal on arvel 61,5milj. autot, millel on kasutusluba ja eks nende ADAC vist valetab oma uuringute ja statistika kohta?

                          Winterreifenpflicht LKW und Busse

                          (Talverehvide kohustus bussidele ja veoautodele).

                          Erfahren Sie, was die neue Winterreifenpflicht für Busse und Lkw in Deutschland nach der StVO bedeutet und welche Strafen bei Nichtbeachtung drohen.

                          Comment


                            Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                            Enda kogemusest, 10a vanad talverehvid on täielikud kõvad rondid ja ei pea üldse talvel. Isegi kvaliteet firma omad ja mustrit veel küll.
                            Samas jälle talverehvidega suvel ja suverehvidega on vahe tuntav. Kasvõi juba veeretakistuses, müras ja kütusekulus.
                            See, et veoautodele ja bussidele pole kohustuslikuks tehtud ei tee vanu sõiduauto rehve kuidagi paremini pidavaks.
                            Võibolla kutselised juhid oskavad paremini arvestada ka ilmastikuoludega ja rehvide pidamisega kui "iga mats". Sest kui esimest korda lumi maha tuleb siis linna vahel käib kõva autode mõlkimine.
                            Saksamaal ei kasutata ka väga põhjamaa oludesse vastavaid rehve vaid pool-universaalseid, mis on M+S tähisega. Meil soovitatakse millel on lisaks mäestiku logo mille keskel lumehelves.

                            M+S logoga, mis meil kohustuslik, müüakse ikka igasuguseid "tahmarõngaid".

                            Meil samal teemal:
                            Rohkem kui viis aastat vanu rehve ei tohiks kasutada..
                            Aga meil on ka suur EU ees pugemine. Kui seal on normiks 10a, siis meie oleme tublid ja teeme 5.

                            Comment


                              Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                              Eks ma püüan uskuda, et Saksamaa on põhjariik ja meie asume Lõuna-Euroopas. Sellepärast pole meil bussidel ja veoautodel vaja talverehve kasutada.
                              Samas ei ole meil kõik teed asfalteeritud ja paljud talverehvid on suvel kruusateel palju parema pidamisega. Saksalaste uurimuse kohaselt on ka temperatuuridel, mis on alla +10C talverehvide pidamine parem, eriti märgatavalt paremad alla +5C. Eks suurt rolli mängi ka rehvitootja firma, kasutatud materjalid, tehnoloogia ja muster. Vaadake kasvõi F1 või rallisporti. F1 on ringiajad ikka paremad pehmema segu kasutamisel. Ja rallis ei kasutata sileda mustriga sõiduautorehve isegi mitte suvel. Need pidurdusmaa erinevused kuuma ilmaga olid paljuski kinni firmades – ei tasu osta kõige odavamaid rehve. Need ei vasta nõuetele isegi talvel, rääkimata siis suvest. Eraldi teema on protekteeritud rehvid ja vanade kasutatud rehvide müük, kus päris tihti on kasutatud rehvid pärit avariiliste autode alt romulatest.

                              Samas reklaamivad rehvitootjad uutest materjalidest, tehnoloogiatest, mis pikendavad rehvide eluiga, läbisõitu, sõiduomadusi jne. näiteks tehnoloogia, kus suverehvidest tehakse talverehvid:
                              Michelin plant die Revolution des Autoreifens: Der Reifen der Zukunft muss weder mit Luft befüllt noch gewechselt werden. Der Reifen entsteht mittels 3D-Drucker. Abgefahrene Reifen lassen sich wieder auf Vordermann bringen oder Sommer- in Winterreifen verwandeln. Und dann soll der neue Reifen auch noch biologisch abbaubar sein. 


                              Võrdlus tekkis ju sellest, et miks Saksamaal ja veel mitmetes EL riikides ja väljaspool seda võib kasutada 0,75mm² kaablit kohtkindlalt, aga meil alates 1.5mm2 ? Samas ju toodetakse ka 0,5A moodulkaitselüliteid, mis on arvestatud isegi 0,5mm² kaabliga. Automaatikas kasutatakse ka väikese vooluga sulavkaitsmeid, mis kinnituvad alusega DIN liistule. Ju me siis oleme nii rumalad ja igaks juhuks, nagu …

                              Comment


                                Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                                Rehviteemasse kah, käsi püsti, kas sellelgi on sõigu ajal rehv lõhkenud ja mis juhtus?
                                Ah et ei juhtunud eriti muud midagi, ainuke probleem oli et tuli rehvi vahetada, meil selliseid autobahne pole kus peatuda ei tohiks.
                                Minul on korra isegi tagaratas ära tulnud. (Auto oli tööandja oma ja margiks oli Datsun Nissan Cherry, aasta oli siis 90 millekiga)
                                Samuti ei oma meie pinnatud teedel rehvi muster nii suurt tähtsust kui mujal valdavalt levinud siledal asfaldil sõites.
                                MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                                KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                                Comment

                                Working...
                                X