Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

    Jah, eriti olukorras kus mina isiklikult ei usalda seda arvesti kaudu väljalülitamist - olen näinud kus arvesti läks lolliks kui taheti nupust välja lülitada. Ei lülitunud välja, kuigi mingit klõpsu tegi, samas ruumis oleks pidanud valgus kustuma aga ei kustunud. Kuna kilp oli pärit veel vene ajast, sisaldas pealülitit, siis lülitasin sealt välja ja isekeskis mõtlesime et kuidas võimalikul helistajal kõrv umbe sõimata , aga ei kisanud keegi. Pärast pingestamist oli ka arvesti kenasti oma tööd tegemas, probleeme ei täheldanud.
    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
    Konfutsius

    Comment


      Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

      Kogu see jutt on üsna segane, kelle kaabel siis ikka särises? Selge see, et enne arvestit mingeid ühendusi ega lüliteid ei lubata. Aga liitumiskilpides on ju peale arvestit peakaitse(lüliti) ja uuemates lisaks ka kaitselahutuse lüliti.

      Comment


        Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

        Arvestitel peaks sees olema reservtoide. See tagab tema töö. Aga pika kaabli väljalülimine on ka minul praegu päevakorraliselt lahendamiseks. Aga lahendus puudub! Muuseas see ka seal Audru lähikonnas, Lius! EE on meil riik riigis, nagu vene ajal oli raudtee! Ka seadusetest ei leia antud küsimusele lahendust! Alajaama automaadile on tarbija kaabli põleng lihtsalt lubatavasse piiridesse jääv koormus. Seega praeguses riigis on juba asjad seal, et igaühele ohutus on tema enda asi rahaliselt, mitte ohutustehnikaga reeglitega tagatud ohutus! Kui vene ajal kehtis veel, et inimesed, loomad, omand (ILO) on püha kolmainsus elektris ja kõik eeskirjad toetasid seda, siis praegu on eeskirjadega tagatud ainult EE enda ohutus hagide vastu. JOKK!
        viimati muutis kasutaja Scott; 13 m 2018, 00:50. Põhjus: ei pea kõike täielikult tsiteerima

        Comment


          Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

          Esmalt postitatud OSX poolt Vaata postitust
          ... Kuna kilp oli pärit veel vene ajast, sisaldas pealülitit, siis lülitasin sealt välja ja isekeskis mõtlesime et kuidas võimalikul helistajal kõrv umbe sõimata , aga ei kisanud keegi. Pärast pingestamist oli ka arvesti kenasti oma tööd tegemas, probleeme ei täheldanud.
          Tänapäevastel õues olevatel liitumiskilpidel enne arvestit peakaitse, ja kiri juures ka "elektritöödeks vajalik kaitselahutus tagada kaitsme väljalülitamisega" vms.

          Ei juhtu midagi kui arvesti pimedaks teha, tavapärane praktika.
          viimati muutis kasutaja Scott; 13 m 2018, 00:51. Põhjus: ei pea kõike täielikult tsiteerima

          Comment


            Kui sisend kaabel tuleb liitumiskilpi peale "pullimunadega" edasiviimist EE fiidri kandepostilt, kas siis maa all või õhukaabliga pööningu kaudu, siis liitumispunktiks loetaksegi-tehaksegi need ühendusklemmid (pullimunad) posti otsas! Neid saab hallata ainult EE, sest nad on pingeall ja vahelülitit, lahklülitit posti juurde keeldutakse panemast!

            Esmalt postitatud Henry poolt Vaata postitust
            Tänapäevastel õues olevatel liitumiskilpidel enne arvestit peakaitse, ja kiri juures ka "elektritöödeks vajalik kaitselahutus tagada kaitsme väljalülitamisega" vms.

            Ei juhtu midagi kui arvesti pimedaks teha, tavapärane praktika.
            Seda soovisin ka mina, aga EE keeldub seda tegemast! Olgugi, et kogu eelnev "supp" on tema korraldatud!
            viimati muutis kasutaja Scott; 13 m 2018, 01:31. Põhjus: järjestikpostitused kokku

            Comment


              Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

              Esmalt postitatud Henry poolt Vaata postitust
              Tänapäevastel õues olevatel liitumiskilpidel enne arvestit peakaitse, ja kiri juures ka "elektritöödeks vajalik kaitselahutus tagada kaitsme väljalülitamisega" vms.
              Tänapäevastel ehk on kui on, aga kauglugemisarvestiga kaasa pandud lehekesel oli kiri et "pealülitit mitte välja lülitada, lülitada ainult arvesti vastava nupu abil". Arusaadav, et pingestamata arvesti tähendab võrgukaardil rikke punast täpi - katkestust teadmata põhjusel. Sõltuvalt valves oleva isiku pohhuismi tasemest, kas hakatakse või ei hakata "rikke" põhjust uurima. On olnud ka nii et helistataksegi, et miks arvesti maas on... Kui asi selgitatud, ega midagi ei öeldagi, võetakse teadmiseks ja kõik.
              Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
              Konfutsius

              Comment


                Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                Nüüd siis mustvalge vastus sellise olukorra likvideerimisel, kus inimene ei saa käsutada ega hallata oma vara! Olukorra on tekitanud EE! Omanik ei ole ise midagi paigaldanud ega ühendandanud. Majja tulev sisend fiider ~40-50m(!) 3F, saab alguse "pullimunadega" ühendatult EE õhukaabli külge nimetatud kandemastis maantee ääres, seega arvatavalt riigi maal, jookseb sealt pikki masti, praktiliselt mehaanilise vigastuste eest kaitsmata, maa sisse, edasi eramaale ja tuleb maja kõrvalt maa pinnale ja pikki maja seina räästa alust, läheb vajalikus kohas läbi seina, majas olevasse jaotuskilpi, kus on peaautomaat, arvesti (mõlemad plommitud) ja jaotusautomaadid. Allpool järgnev, on standard vastus, maja omaniku soovile asendada mitteusaldusväärne ühendus õhukaabliga kuni maja sisendini, pagaldades enne majja sisenemist kaablile ka lahklüliti! Kes siin ajab siis vett sogaseks? See mida mida ja kuidas inimeste teadmatust tegelikuses ära kasutatakse ja siis ka elluviiakse ning tehakse, on ikka hirmus! Olen igasuguste olukordadega palju kokku puutunud.

                .................................................. .................................................. .................................................. .........................
                Täname Teid pöördumise eest.

                Lisaks telefonivestlusele teatame, et liitumispunkt asub, vastavalt sõlmitud võrgulepingule, õhuliini mastis.
                Sisevõrgu korrastamist on võimalik tellida mõnelt litsentseeritud elektritöödega tegelevalt ettevõttelt. Eesti Elektritööde Ettevõtjate Liidu koduleheküljelt
                http://www.eetel.ee/ leiate nimekirja ettevõtete kohta, kellele on omistatud Tunnustatud Elektritööde Ettevõte tiitel.
                Kui tööde tegemiseks on vajalik plommide eemaldamine, tuleb see tellida Elektrilevist. Elektrilevi võrguettevõtjana vastutab elektrivõrgu korrasoleku eest kuni liitumispunktini.

                Soovisite telefonivestluses kinnitust küsimusele, et alajaam ei lenda õhku liinil tekkinud lühisest. Kinnitame, et alajaamast väljuvad liinid on varustatud kaitselülititega ja need rakenduvad ülekoormuse või lühise korral.


                Meeldivat koostööd soovides

                Kalev Helemets
                Kliendipöördumiste halduse spetsialist

                Elektrilevi

                -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                Pärnu Postimehes toodud artiklis, need alajaama automaadid ei rakendunud nagu ka Mustvees, kus elumajja põles laste ema, kes eelnevalt jõudis lapsed õue ajada!
                viimati muutis kasutaja rainadov; 13 m 2018, 01:54. Põhjus: täiendus

                Comment


                  Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                  Vastus on täiesti tavaline suurfirma vastus Alajaama kohta ei valeta ju. Mitte ühetgi numbrit ka ei ütle. Aga kui seal on mingi 200A liinikaitse siis lühis kuskil kaugemas otsas võibki tekitada mingi 150A ja mitte rohkem. Samas on peale liitumispunkti sinu enda asi. Kuna nüüd on olemas kirjalik tõend liitumispunkti kohta siis võib seal üsna vabalt lammutada.

                  Comment


                    Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                    See Eesti Energia võrgumajandus on aegade algusest üks paras pudru ja kapsad.
                    20 aastat tagasi, kui Fortum Viimsi ja Läänemaa elektrivõrgud ära ostis, alustati liinivõrgu korrastamise ja alajaamade väljavahetamisega. Projekteerijatega, kes kohapeal olusid üle vaatamas ja ka soove kirja panemas käisid, sai vesteldud päris pikalt.
                    Nende sõnul oli üks eesmärkidest selliste jaburate asjade likvideerimine, kus liitumispunkt on kuskil posti otsas, siis tuleb kunde kaabel (millega ei tohi ta ise midagi ette võta) ja kuskil seal edasi on võrguettevõtte peakaitse ja arvesti ning edasi jälle kunde võrk.
                    Meil on nüüd nii, et on liin ja post, mille küljes liitumiskilp peakaitsme, arvesti ja selle järel lülitiga, mille klemmidel ongi liitumispunkt.
                    Eesti Energia hädades on minu meelest süüdi munadeta juhtoinad ja poliitikud, kes süüdimatult raha välismaal laristavad ja riigieelarvesse pumpavad, selmet oma võrgud kiires korras korda teha.
                    Eks nad on viimastel aegadel liigutama hakanud, aga nõukaaja lõpus ja vabariigi alguses ei investeeritud midagi, ainult lapiti olemasolevat. Sellest ka tohutu mahajäämus ja nii kui natuke tuul puhub, on nendel jälle üks suur üleriiklik kriis.

                    Comment


                      Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                      Nii see ongi! Antud juhul on kõige lollim olukord see, et õhukaabel läheb edasi maaalla. Sidekaablitega nähtud küllalt samu olukordi. Äike lööb liini ja nüüd see laeng lahendatakse kusagil maha. Kõige kergem on seda teha kusagil märja pinnase sees, kus isolatsioon kõige nõrgem. Äikesel ja aurul (hulludel ka, kusjuures hullus levib mõnikord ka nakkuslikul teel, asutuste pidi), pidi polema suur jõud! Nüüd sammuke tagasi. P...ses sidekaablil, milline oli õhuliiniga kokku viidud, läks peale postiküljes olevaid kaitsmeid maa sisse, sidekanalisatsiooni. Asendamisel, peale sidekanalisatsioonist välja tõmbamist, olid selles kaablis näha näpusuurused augud iga paari-paarikümne meetri järel. Need olid kohad, kus äike oli leidnud kiirema tee laengu maandamiseks. Ei aidanud ka liinikaitsmed. Kaabel on ju suur, laialivenitatud kondekas ja viivisliin. Egas ohutustehnika nõuetes ilmaasjata ole kirjas laengu tühjendamise nõue, kaabli mõlemas otsas! Selle tegemata jätjaid on ka surma saanud! Statistika! Maa pinnas on piisavalt niiske, et sellist laengut maandada. Oleks see tarbijale viidud fiider olnud täielikult õhukaablina, poleks arvatavalt jama tekkinud. Praegu aga elektrivõrgu ettevõtete lammutamisega, määritigi tarbijale minev fiidriosa tarbijale kaela. Põhimõttel autorehvid on sinu, veljed minu! ??? Tulemuseks suured jamad, segadused ja laibad, aga põhjuse tekitajat justkui pole. Kui lähete lennuki peale, te ju ei tea, kes lennukit kontrollis, hooldas, kui vana ta on j.n.e.! Vastutab lennufirma! Siin aga, ütleme mingi 80 aastane mammi peab teadma, et see kunagi elektrivõrgu poolt paigaldatud traadijupp mööda poste, mida mammi pole lähedalt näinudki, on aastaid juba tema oma! Samad juriidilised probleemid tulevad vahendusfirma poolt sisseostetud sõiduteenuste tegijatega. Kannatab tarbija! Jällegi JOKK! Keegi tugevam on ennast kuratlikult hästi juriidiliselt kaitsnud ostetud seadustega!

                      Comment


                        Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                        Leheküljel 6-7 küsiti, kas võib väiksema juhtme pindalale panna suurema väärtusega takisti. Aga loomulikult võib

                        Juhtum elust enesest: tuttav autoelektrik sai ülesandeks ühe LC-150 järelhaagise pistiku vahetuse. Vahetuse põhjus: pistik põles maha.

                        Kuna kunde oli päris füüri täis, siis aeti lõpuks mingid pistikutootja esindajad poolast kohale. See poolakate pistik oli selline tore elukas, kus kõik elektroonika oli ehitatud selle plastikkopsiku sisse, kuhu käru pistik käib (igasugu parkimissensorite ja muu moodsa elektroonika jaoks). Selle kopsiku kaitseks oli 12V püsivoolu ette pandud 10A kaitse ja sellest täitsa piisab EU seadustega paika pandud lambikomninatsiooni toitmiseks.

                        Poolakad uurisid ja avastasid, et keegi olla selle 10A kaitse asemele 16A pannud. Kunde kutsuti kohale ja väikese "diskussiooni" tulemusel tuli välja et Länkari taga olla üks hästi edevalt tuunitud haagis suvila. Tulukesi rohkem, kui Coca-Cola talvereklaami rekkatel. Või nii sõnastas see elektrik. Koormus oli nõnda suur, et lõi alatasa selle 10A kaitsme välja. Kes iganes sellel mehel asja algselt "korda" ajas... võib kogenud kolleegium ise nimesid anda.

                        Paraleel siinkohal siis algsele küsimusele: 1.5mm2 juhtmele on ette nähtud 10A kaitse seetõttu, et kaitsme ülesanne on läbi põleda enne juhet.
                        Fools and fanatics are always certain of themselves, but wiser people are full of doubts

                        Comment


                          Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                          Esmalt postitatud dumb_user poolt Vaata postitust
                          Alajaama kohta ei valeta ju.
                          Vahetatakse. Ainult selle vahega, et alajaama ostad ja paigaldad ise endale sobivasse kohta. EE vennad tulevad vaid ühendama.

                          59°29'45.64"N 24°51'19.96"E oli kunagi kanuutöösturi eraalajaam ja asus töösturi maja juures. Kanuutööstur müüs alajaama elektrimajandile, kui kanuude ja paatide kodus tootmise lõpetas ja alajaam viidi tänava otsa ja on seal vähemalt ca 20 aastat olnud.

                          59°29'18.07"N 24°50'40.58"E olla praegugi eraalajaam, uusrikas vihastas ebakvaliteetse ja pidevalt ära käiva elektri peale ning tõi rootsist isikliku alajaama.

                          Mõlemil juhul osteti kõrgepinge elektrit.

                          Comment


                            Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                            Esmalt postitatud olavsu1 poolt Vaata postitust
                            Vahetatakse. Ainult selle vahega, et alajaama ostad ja paigaldad ise endale sobivasse kohta. EE vennad tulevad vaid ühendama.
                            Seejuures tuleb osta koos lepinguga ka alajaama pidev hooldusteenus.
                            viimati muutis kasutaja Scott; 17 m 2018, 03:16. Põhjus: ei pea kõike täielikult tsiteerima

                            Comment


                              Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                              Esmalt postitatud rainadov poolt Vaata postitust
                              ; Seejuures tuleb osta koos lepinguga ka alajaama pidev hooldusteenus.
                              See on puukimine, seda pole kellegil olnud. kui siis ainult sündmuse põhine.

                              Comment


                                Vs: Re: Vs: Elektri lülitamise nõuded ja ohutus

                                Esmalt postitatud olavsu1 poolt Vaata postitust
                                See on puukimine, seda pole kellegil olnud. kui siis ainult sündmuse põhine.
                                ; Selleks, et alajaama käidelda, peab olema teenindust tagav pädevus. Sama niikui autojuhtimine. Auto võib sul olla, aga juhtimiseks on vaja autojuhi luba! Kasutada saad autot ainult koos selle inimesega, kellel on juhiluba seda tüüpi autole. Lihtne ju. Alajaam nõuab regulaarset profülaktikat, trafo(de) taatlemist pingele, õlide kontrolli, kaitsevahendite automaatide taatlemist, jne. Nendele asjadele kehtib ajaline kordus. Kõiges selles on palju punkte, et saaksid alajaama üldse käigus hoida. Vanasti oli lihtsam anda alajaam lepinguga käest ära. Praegu on lihtsam sellised teenused sisse osta nendelt, kes on tunnistatud (sertifitseeritud) pädevaks, alajaama kasutamises! Ilma sellise isiku olemasoluta, ilma kõigi nende paberimajanduse (projektid jne.) punktide täitmata, mida on mitu A4 lehekülg, sa ei saa alajaama pingestamise lubagi. Iluasjana võib ju olla, aga kuhugi ühendada ei saa. Ohutuse järelevalve tuleb kaela! See ei ole koju elektripliidi ostmine! Sama on ka lennunduses. Lennuk võib olla, aga ... lennuluba ei saa, kui mõnigi punkt on täitmata hoolduses või on lennuki kasutamise aeg täis.

                                Comment

                                Working...
                                X