Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

    Tere,

    Seis selline, et enne saagi on kaitse 3x20A mis vahetevahel saagi käivitades ka rakendub.
    Tavaliselt kui rakendub siis just esmasel käivitusel, töö käigus sisse-välja lülitades enamasti on ok.
    Töötamise ajal kõik toimib.
    Sael on 3 eraldi 5 kw mootorit, korraga need ei tööta.

    Kas saab midagi teha, et saag kuidagi pehmemalt käivituks?
    Kas leidub keegi oskaja kes tahaks selle töö ära teha?


    Parimat

    _______

    kW
    viimati muutis kasutaja Scott; 03 m 2020, 22:24. Põhjus: Vati tähis kirjutatakse suure W tähega!

    #2
    Vs: Formaatsae 5kw mootori käivitamine

    Selleks on soft start e. sujuvkäiviti.

    Näiteks: https://www.ve.ee/toostuselektroonik...vitid-siemens/
    viimati muutis kasutaja Svago; 03 m 2020, 20:10.

    Comment


      #3
      Vs: Formaatsae 5kw mootori käivitamine

      Kas sujuvkäiviti paigaldatakse elektrikilpi peale kaitset ja enne saagi või kuhugi sae sisse vahetult enne mootorit?

      Comment


        #4
        Vs: Formaatsae 5kw mootori käivitamine

        Üldiselt ikkagi igale mootorile oma käiviti ja kaitseseadmed. Mootori ja põhikäiviti vahel võiks olla ühenduskoht.
        Kui mootorid ühekaupa töötavad ja parameetrid sarnased on, saaks teoorias ka ühe softstardiga hakkama aga seda ei saa soovitada, skeem muutub väga keeruliseks ja tõenäoliselt ka rikkealtimaks.

        Comment


          #5
          Vs: Formaatsae 5kw mootori käivitamine

          20A ei tohiks välja visata kui mootor korras. Peab ainult õige tähega olema, B ei sobi, C või D vaja.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            Vs: Formaatsae 5kw mootori käivitamine

            Esmalt postitatud tcumen poolt Vaata postitust
            Üldiselt ikkagi igale mootorile oma käiviti ja kaitseseadmed. Mootori ja põhikäiviti vahel võiks olla ühenduskoht.
            Kui mootorid ühekaupa töötavad ja parameetrid sarnased on, saaks teoorias ka ühe softstardiga hakkama aga seda ei saa soovitada, skeem muutub väga keeruliseks ja tõenäoliselt ka rikkealtimaks.
            5kw mootorid on kõik identsed, masin välistab kahe mootori samaaegse töö, st kui üks mootoritest pöörleb, siis teist käivitada ei saa.
            Mootorid on piduritega, kas sujuvkäiviti valikul peaks sellega arvestama? Pidureid saab juhtpaneelist sisse lülitada, muidu on automaatne.



            Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
            20A ei tohiks välja visata kui mootor korras. Peab ainult õige tähega olema, B ei sobi, C või D vaja.
            Jah olemas olev 3x20A kaitse on B. Siinkohal meenub, et aastaid tagasi sai kompressori kaitse ka samal põhjusel D vastu vahetatud.
            See oleks rahaliselt kindlasti soodsam, kui soetada 3 eraldi sujuvkäivitit ja palgata keegi neid paigaldama


            Kaitsme vahetamisega minu elektriku oskused kahjuks ka piirduvad. Kas ma peaks proovima D kaitset olemas oleva B asemel?
            Kui läheb sujuvkäivitite valimiseks ja paigaldamiseks, siis ikkagi palkaks oskaja inimese seda tegema.

            Comment


              #7
              Vs: Formaatsae 5kw mootori käivitamine

              D16 ja unustatud.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Vs: Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

                Kui kõik mootorid on ühesugused ja töötavad kordamööda - siis saab ühe soft stardiga hakkama. Kutsu pädevusega elektrik ja see teeb juhtskeemi ringi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Formaatsae 5kw mootori käivitamine

                  Esmalt postitatud Norbert poolt Vaata postitust
                  Jah olemas olev 3x20A kaitse on B.
                  B on halb valik. Mootori jaoks sobib paremini C-karakteristikuga kaitse.
                  Või siis tõesti D.
                  Ma arvan, et siis polegi sujuvkäivituse installimine enam vajalik.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

                    Esmalt postitatud Norbert poolt Vaata postitust
                    Kas saab midagi teha, et saag kuidagi pehmemalt käivituks?
                    Sujuvkäivitusega mootorite tööiga on pikem, kui nn. otsekäivitusega mootoritel. Sujuv käivitamine ja pidurdamine võimaldab säästa hooldekulusid ja elektrit ning vähendada mootorite mehaanilist kulumist.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

                      Palju väiteid aga ei oska väga nõus nendega olla.

                      Tööiga, mis siis äkkstardiga kulub? Kui mootor on suremise äärel siis ehk saaks läbi põlemist hetkeks edasi lükata. Kui rihmaratas loksub siis kiil ka vbolla kulub veits rohkem. Laagrid, muu osa, no pole midagi kuluda. Kontaktori klemmid, kui õige vooluga siis võtavad aja jooksul oma kuju ja ei sula rohkem.

                      Hooldekulusid, rihm ehk annab pisut varem järgi aga pigem annab kiuksuga märku et pingutada on vaja et koormuse all venitama ei hakkaks nii et pigem mitte. Rihmad ka suht igavesed tegelt.

                      Elektrikulu, tahad mingi arvutuskäigu tuua? Pigem kulub rohkem. Või pannakse pidurdamisel regeneratsiooni rezhiimi? Igatpidi kui isegi plussis siis on see helbeke mooduli hinna juures.

                      Kõrvale on muidugi meeldivam, ei vaidle üldse. Aga seda patta ei pane. Mõtet on ainult siis kui pinge märkimisväärselt kukub. See ka pigem ainult nii palju et ebameeldiv kui valgus korra maha käib. Või kui juhtmestik aladimensioneeritud või kruviühendused logisevad.
                      viimati muutis kasutaja elukaz; 05 m 2020, 00:42.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

                        Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust

                        Kõrvale on muidugi meeldivam, ei vaidle üldse. Aga seda patta ei pane. Mõtet on ainult siis kui pinge märkimisväärselt kukub. See ka pigem ainult nii palju et ebameeldiv kui valgus korra maha käib. Või kui juhtmestik aladimensioneeritud või kruviühendused logisevad.
                        Kusjuures kui ma öösel saen, siis kaitse ei jama peaaegu kunagi. See eest päeval on küllaltki 50/50.


                        Sain tänu nõuannetele/arvamustele tublisti targemaks. Kaitselüliti vahetan välja, see on midagi mida ma kohe ja ise teha saan.
                        Sujuvkäiviti tuleb ka paigaldada, ikka päris rajult käivitub. Kui see saag üle 2 tonni ei kaaluks, siis ilmselt oleks toa teises otsas peale käivitamist.

                        Tegin ühest sae mootorist pilti vahepeal, kas selle järgi saaks orienteeruvalt sujuvkäivitit soovitada?
                        Ülejäänud kahele mootorile pole nii lihtne ligi pääseda, dokumentide järgi on kõik 3 ühesugused mootorid.
                        Olemas on kogu sae elektriskeemid, aga see on terve vihik, ei hakka seda üles laadima.
                        Click image for larger version

Name:	20200104_235822.jpg
Views:	1
Size:	151,5 KB
ID:	872414Click image for larger version

Name:	20200104_235723.jpg
Views:	1
Size:	386,3 KB
ID:	872415

                        Soovin ikka palgata pädevat inimest.
                        Üks teine projekt on ka pakkuda, kui juba ehitamiseks läheb. Puruimeja võiks automaatselt käivituda umbes 3...5 sekundit peale seda kui sael mõni mootor käima panna.
                        Puruimeja on 3 faasilise mootoriga, S1 on 1,5kw ja S6 on 2,1 kw.
                        Kas see oleks väga keeruline ehitada?
                        Et näiteks juhtimisloogika võiks sae sees olla ja sae seinale paigaldaks 16A 3 faasilise pistiku, kuhu siis ühendaks puruimeja.
                        Samas puruimejale peaks jääma ka käsitsi käivitamise võimalus.

                        Parimat,

                        Comment


                          #13
                          Vs: Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

                          Esmalt postitatud Norbert poolt Vaata postitust
                          Tegin ühest sae mootorist pilti vahepeal, kas selle järgi saaks orienteeruvalt sujuvkäivitit soovitada?
                          Sujuvkäiviti (SK) valik sõltub mootori ühenduse skeemist: tähtühenduse korral on töövool 11A, aga kolmnurkühenduse korral on 19A. Käivitusvoolu tippväärtus võib lühiajaliselt olla >>5 korda suurem.
                          Kas mootori toiteahelas (elektrikilbis) on sees ka termokaitse?

                          Esmalt postitatud Norbert poolt Vaata postitust
                          Soovin ikka palgata pädevat inimest.
                          Üks teine projekt on ka pakkuda, kui juba ehitamiseks läheb.
                          Asukoht? Töövahenduse jaoks on töövahenduse foorum.

                          Esmalt postitatud Norbert poolt Vaata postitust
                          sae seinale paigaldaks 16A 3 faasilise pistiku
                          kas pistiku või pistikupesa?
                          Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

                            Esmalt postitatud Norbert poolt Vaata postitust
                            Soovin ikka palgata pädevat inimest.
                            Üks teine projekt on ka pakkuda, kui juba ehitamiseks läheb. Puruimeja võiks automaatselt käivituda umbes 3...5 sekundit peale seda kui sael mõni mootor käima panna.
                            Puruimeja on 3 faasilise mootoriga, S1 on 1,5kw ja S6 on 2,1 kw.
                            Kas see oleks väga keeruline ehitada?
                            Et näiteks juhtimisloogika võiks sae sees olla ja sae seinale paigaldaks 16A 3 faasilise pistiku, kuhu siis ühendaks puruimeja.
                            Samas puruimejale peaks jääma ka käsitsi käivitamise võimalus.
                            Täpselt sellise asja panin nädal tagasi kokku, viivitus, 16A pesa, käsitsi lülitamine
                            Kui huvi on, võin valmis kilbi teha, sae sisse pole midagi ühendada vaja. Toide sisse, sae toide välja, imuri toide välja.
                            Palgale ei viitsi kuskile tulla.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Formaatsae 5 kW mootori käivitamine

                              Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                              Palju väiteid aga ei oska väga nõus nendega olla.
                              Eks neid soft starte ole mitmesuguseid -igaühel oma eelised.

                              Soft starters are used on motors for the following advantageous features:
                              Smooth starting by torque control for gradual acceleration of the drive system thus preventing jerks and extending the life of mechanical components.
                              Reduction in starting current to achieve break-away, and to hold back the current during acceleration, to prevent mechanical, electrical, thermal weakening of the electrical equipment such as motors, cables, switch gear.
                              Enhancement of motor starting duty by reducing the temperature rise in stator windings.
                              The microprocessor version of the Soft starter has a soft ware controlled response at full speed which economizes energy, what ever may be the load. Because of the tendency to over specify the motor rated power, this feature has benefits for most installations- not only those where load is variable.
                              The power factor improvement is a self monitoring in built feature. When the motor is running at less than full load, the comparative reactive component of current drawn by the motor is unnecessarily high due to magnetizing and associated losses. Hence the voltage dependent losses are minimized with the load proportional active current component and as a result the power factor also improves simultaneously.

                              Probleemi lahenduseks vajalikud komponendid leiab ja ostab pigem pädevusega elektrik.
                              Eespool olnud viide pole just kõige odavamate killast - vähemalt eraisikule.

                              Comment

                              Working...
                              X