Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Toyota Priusega off-grid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Toyota Priusega off-grid

    Kas kellegil on häid mõtteid, kuidas Priuse akust võrgupinge 230VAC kätte saada? Priuse aku tüüpiline pinge on 220VDC, alla 210V üldiselt ei kuku.
    Mikidemaal on mingisugused külmkapi suuruses kitid olemas, mis maksavad pool auto hinda ja annavad enamasti "valet" pinget.
    Kas sellised inverterid võiksid sobida?
    The inverters on this page work with a DC voltage of 220 Volt and provide 230V AC output voltage with a pure sine wave.

    Kui ma olen õigesti aru saanud, siis väljund peab Priuse puhul isoleeritud olema, sest auto kontrollib pidevalt leket ja probleemi puhul lülitab süsteemi välja.
    Kuskilt kunagi lugesin, kuidas üks mees kasutas mingisugust suurt serveri UPSi koos akudega (ca 250VDC) ja lasi autost sinna läbi dioodi toite peale- UPSil sai seadistada miinimum pinget.
    Kust selliseid kasutatud UPSe Eestis leida? Eeldan, et akusid mul vaja polekski?

    #2
    Kui läbi BMS-i ei käi see asi, siis suur oht mõni akuelement pekki keerata, kuna kõige nõrgem akuelement võib liiga tühjaks saada ja kui mingit blokeeringut ei tule kusagilt, et tarbimine katkestada, siis võidki kehvemal juhul aku nahka keerata sedasi.
    otsija

    Comment


      #3
      Ma ei pretendeeri selles osas teadmistele, aga on jäänud mulje et BMS just laadimise ajal asju korraldab - kuidas ta aga tarbimise jaotusega tegeleb...?
      Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
      Konfutsius

      Comment


        #4
        Kaitse akupaki liigse tühjendamise vastu peaks üks BMS-i funktsioone olema. Kas tühjendamise ajal ka balansseerimine toimub, ei julge öelda. Kahtlustan, et pigem mitte.

        Comment


          #5
          Liitiumakudest rääkides..
          Täpselt aru ei saagi, mis moodi asi toimib. Kui võtta vanem kallim lihtne akupakk lahti, siis kiibist jooksis igale elemendikomplektile eraldi juhe. Ja juba siis oli küsimus, et kui kahest paraleelis olevast elemendist üks pekki läheb, mis siis peaks juhtuma.
          Nüüd uuema lahti võttes, mõõdetakse laadimisel ainult ühte paraleelikomplekti ja teisi ei mõõdeta üldse (nagu nikkelaku). Kas siis on igal elemendil miski vidin veel lisaks sees?

          Muutunud on ka laadimise kord. Vanadel elementidel oli laadimiste arv märgitud tehase poolt 2000-3000 korda ja uutel on märgitud 500-2000 korda.
          Ka mul on vanad solarlambid õues, mis töötavad jätkuvalt juba aastaid ja nüüd ostetud uutel on juba akud läbi, ca 1,5 aastaga on kutud (18650 akud).
          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

          Comment


            #6
            Päikesepaneelide inverter võtab tavaliselt 40-450VDC sisse ja muundab 230VAC-ks, muidugi silma tasub hoida akude laetustasemel et liiga alla ei tühjendaks._
            -Artificial_Intelligent-

            Comment


              #7
              [
              Makita 18V tööriista aku esimene versioon BL1830 kontrollis ka ainult nö esimest pulka lisaks kogupingele- igatahes sai ühe sellise aku elemendid ning kontrollskeem ära vahetatud (BL1830 on nö paks aku ja koosneb 10 elemendist, viis kahest paralleelis elementi). Kuna keevitus varianti polnud sai elemendid kokku joodetud, üks joode jäi vähe kehv ning tuli lahti raske koormuse all (aku relakas). Igatahes akulaadija andis seepeale laadides aku viga, kuigi see oli elementide grupis mida eraldi ei jälgitud. Mismoodi akulaadija sellest "aru sai" ei oska öelda. Kui viga leitud ja üle joodetud siis laadija enam viga ei näidanud.
              viimati muutis kasutaja Scott; 17 m 2022, 08:43. Põhjus: ei pea kõike tsiteerima
              Maailm oleks puhas ja süüta
              kui poleks õllejogurtit
              - Õ.Õ.

              Comment


                #8
                Kui akupakk koosneb 18650 elementisest, siis iga rööbiti ühendatud ahelat BMS mõõdab. Kohe kui mingi ahela pinge vajub ära siis terve akupakk viskab end lukku.

                Comment


                  #9
                  Priusel ei ole liitiumakud vaid nikkel-metall akud. Akude tühjenemist pole vaja ka karta- auto oleks start asendis. Sõiduki enda BMS tegeleb akude kontrolliga ja start-stop süsteem käivitaks mootori ise ning hakkaks laadima.
                  Päikesepaneelide inverterid söövad jah üsna kõrget alalispinget, aga mulle on mulje jäänud, et erilisi ampreid need sisendid ei kannata või ma eksin?
                  Inverter võiks anda vähemalt 3kW ja korralikku siinust.
                  Päikesepaneelide inverterid tegelevad ka akude laadimisega/mahalaadimisega, see osa oleks nagu üleliigne.
                  viimati muutis kasutaja saarlane87; 18 m 2022, 13:30.

                  Comment


                    #10
                    Igasuguste siinuseprobleemidega võitlemiseks oleks lihtsam kui seda ~230V ei peaks üldse kasutama, lisaks asjaolu, et MILLEKS seda kasutada tahetakse? Kui see ~230V läheb edasi impulsstoitega asjale siis oleks kõige mõistlikum see 220V DC akupinge teha kohe 320V DC-ks ja sellega toita tarbijate alaldifiltreid otse.
                    Päikesepaneelide inverterid võtavad sisse suurtes vahemikes pinget, näiteks üks 600W (muundurivõimsus otsetarbijale) /1kW laadimisvõimsus 12 või 24V akudele, hiinakas siin, 15-18V DC sisendpinge paneelilt kuid samas klausel - maksimaalne sisendpinge võib sel olla kuni 55V DC (see pinge sisendis muutubki sõltuvalt paneeli valgustatusest), vool mida need tarbivad sõltub väljundis olevast koormusest. Sinna juurde saab lisaks ühendada ka aku mille 12V puhul on akust tarbitav maksimaalne vool umbes 95A. Kui tahta nüüd kasutada neid inverter/muundureid mingite seadmete jaoks mis oma töös käitavad elektrimootoreid (näiteks igasugu kodumasinad, külmkapid jne) siis peab päikeseinverteri puhul valima niisuguse mille lubatud koormusvõimsus ületab seadme oma mõne kordselt, vastaseljuhul remondid üsna tihti muundurit ennast, väljundi mõistes on neil üsna korralik siinuspinge, isegi neil mõnesajaeurostel 1kW hiinakatel.

                    Näide: https://www.aliexpress.com/item/4000093106622.html (allpool on tabelid tehnilistest näitajatest)

                    1kW näeb seest välja niisugune, keskel pikem on muundurijahuti mis tegeleb võrgupingeks muundamise poolega, karmi tarbega koormuse puhul on ka see osa tavaliselt kõige remondinäljasem. Iseenesest on need inverterid üsna lihtsa konstruiga, komponendid on üsna korralikud aga kõige enam vatti saav osa on arvestatud just täpselt sellele koormusele, reaalselt annab üsna lihtsalt modifitseerida ka suurema koormusega toime tulema.
                    Lisatud failid
                    viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 20 m 2022, 00:29.
                    -superradical-

                    Comment


                      #11
                      Kasutatakse seda kompotti hädajuhtudel. Siin saarel puhul tuul tihti elektri ära ja oleks vaja nö varugeneraatorit. Toitma peaks see nii pumpa, et kaevust vesi kätte saada, kui ka kodutehnikat, sh külmikut.

                      Comment


                        #12

                        Töötab ka ilma akudeta, st PV sisendist. Vahel ta avastab et akusid polegi, kilkab küll aga vooluvarustust ei katkesta. Asja pluss on et tema ümber saab rajada korraliku back-upi igaks juhtumiks, ta saab ka generaatori käivitamise käsuga hakkama kui prioriteet nii määrata. PV sisend töötab vahemikus 120-500V ja suudab pakkuda 80A, seinast võttes 60A (laadimiseks). 3kW puhas siinusväljund.
                        Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                        Konfutsius

                        Comment


                          #13
                          Vahepeal on palju aega mõõda läinud ja olen paar sammu eesmärgile lähemal. Tassisin koju ühe Delli 5,6kW UPS'i. Sellel olid sees 18x12V akud (216V, 14V akupinge puhul 252V)- need viskasin välja. Loomkatsed näitasid, saab hübriidi aku külge selle ühendada küll ja auto ei hakkagi röökima (ühendasin UPSi jõurelee ja inverteri/veomootori kontrolleri vahele), et aku pinge kukub liiga kiiresti vms. Kätte sain stabiilselt 5kW, rohkem ei tahtnud tavalise pikendusjuhtmega tarbijaid sinna ühendada.
                          Aga asjal on väike konks- see UPS on võimeline käivituma otse akudelt, kui ta on vähemalt korra näinud seinatoidet. Kui aga kõrgpinge aku korra lahti ühendada, siis käivitub ainult hetkeks, annab veateate ja lülitub välja- annad korra 230VAC sisse, jälle korras.
                          UPSil on 2 suur trükiplaati- alumine tundub olema inverter/laadija, ülemine tegeleb targema osaga. Arvutab/mõõdab võimsust, tegeleb väljundite aktiveerimisega läbi releede jms tark värk.
                          Tahaksin seda kolakat natuke väiksemaks ja kergemaks saada, ühendasin ülemise plaadi inverteri väljundi vahelt välja, DC toide läheb nii kui nii otse alumisse, tööle ta ei hakka, annab erinevaid veateateid- ju on alumises plaadis nii palju tarkust sees. Kui juba ainult REPO pistik lahti võtta, hakkab röökima.
                          Kas on mõni osav mees, kes suudab seda alumist plaati "toorikuna" kasutades mulle lihtsa inverteri teha? Tehaseseades saab sellel nii väljundpinget kui sagedust muuta, mul seda vaja pole. Varuvariant on väike 12V inverter juurde lisada, et suur inverter käima saada.
                          Pildid on suured, siia laadida ei lase.

                          Comment


                            #14
                            Targema plaadi peal on moodul, mis säilitab info võrgusageduse ja pinge kohta. Kui sellel käib pinge maha, on info läinud ja vaja uuesti võrk ette näidata. Tuleb otsida mis pingel see moodul toimib - kindlasti pole see akude sisendpinge täisväärtus. Pigem midagi paarikümne voldi ümbrusesse stabiliseeritud. Kui tal pärast võrgu ettenäitamist ei katke mooduli toide, siis ta võiks seda võrguinfot mäletada ja lasta inverteri tööle minna. Tähendab, see idee võimaldaks mõne samast masinast jäänud aku abil selle loogika ära petta.
                            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                            Konfutsius

                            Comment


                              #15
                              Tõstsin terve inverteri sisu metallkastist välja ja panin käepärasemasse 15mm vineerkasti. Lisasin väikese odava 12vdc->230vac inverteri plaadi, et see kolakas käima jooksutada. Edaspidi tuleb esimesel käivitusel menüüst sobiv väljundpinge valida ja tundub, et kõik toimib.
                              Huvitav tähelepanek oli veel see, et 12-230 inverteri väljund pidi väidetavalt olema puhassiinus (kontrollinud ei ole), aga kui kontrolllambiga LIINi otsisin, see see oli kord ühel, kord teisel juhtmel. Ühendasi need suvaliselt inverteri ac sisendisse ja kõik toimis, samas kui seinakontaktist inverterile voolu andsin, pidid L ja N õigest olema, et kilbis kaitset välja ei lööks.

                              Comment

                              Working...
                              X