Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

    Tüüpilised probleemid:
    Enamiku auto elektrilistest probleemidest saab avastada halva ühenduse või mitte funktsioneeriva komponendi tasemel. Suure takistusega maaühendused võivad olla ühed suurimat tüli tekitavad elektrilised probleemid. Nad tekitavad imelikke sümptomeid, millel ei paista olevat mingit ühist omadust nende tekitajaga – kuid seda seni, kuni viga on avastatud. Sümptomite seas võivad olla hämaralt põlevad tuled, tuled, mis süttivad siis, kui peaksid süttima hoopis teised tuled või üldsegi mitte süttivad tuled. Neid kõiki vigu võivad tekitada nii vigane generaator, vana aku, lambipirni maandusühenduse puudumine või läbiläinud kaitse.

    Probleemi lahendus:
    Antud juhend aitab sul diagnoosida ja parandada sinu autos esinevaid elektrilisi probleeme. Elektrisüsteemides vigade otsimisel on alati kasulik kasutada deduktiivset vigade otsimise metoodikat. See on tulutoov, kuna erinevalt mehaanilistest seadmetest pole elektrisüsteemides vigade otsimisel kohe võimalik näha elektrijuhtmete ja –komponentide sisse, et saada aru kas nad funktsioneerivad või mitte. Alustuseks kontrollime me akut ja laadimisahelaid, seejärel vaatame halbu maandusi ning muid elektrilisi ühendusi ning lõpetame vigaste komponentide testimisega.

    Loe artikli täisversiooni siit

    Kommenteeri ja arutle antud artikli teemadel käesolevas foorumi teemas.

    #2
    See võib tunduda tähenärimisena, aga mulle jäi silma mitmes kohas lause: " ...sea oma multimeeter alalisvoolu pinge mõõtmise funktsioonile ..." - kas pinge mõõtmise jaoks peab alati vool olema?
    mulle tunduks loogilisem lause: " sea multimeeter alalispige mõõtmise piirkonda", mis sest voolust taga ajada, kui teda ehk polegi. Pinge on ikka pinge, vool tekib alles koormusel.
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      Kui veelgi tähte närida, siis vool ikkagi on, muidu ei näitaks pinget. Multimeetri sisendtakistus on ikkagi mingi teatud suurus ja kui see oleks näiteks lõpmatult suur, siis jah, voolu ei oleks...aga pinget ka ei näitaks. Oomi seadus ikka on ja jääb...ei saa I-d nullina kujutada, kui R ja U on mingid nullist erinevad suurused, või ma eksin? .

      Comment


        #4
        Uudiskiri oli väga huvitav ja õpetlik. Kindlasti peaks ära mainima aga seda, et autos elektriseadmeid diagnoosides peaks üks korralik proovilamp varuks olema. Testeriga pinget mõõtes-otsides võib mõnikord eksida. Näiteks testriga autoraadio juhtmetelt pinget mõõtes võib sattuda massi asemel parktulede otsale ja tester näitab sel juhul edukalt pinget - proovilamp aga omab väisekmat takistust ja ei hõõgu täisvõimsusel.
        "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

        Comment


          #5
          Aga see alalisvoolu pinge mõõtmine siis - kõik on vist väga rahul ja arvavad, et nii ongi ilus eesti keel. Ok, ma siis harjun ka ehk pikapeale...
          Head susserdamist !

          Comment


            #6
            Originally posted by urmo@Oct 14 2004, 23:06
            Aga see alalisvoolu pinge mõõtmine.....ma siis harjun ka ehk pikapeale...
            Vigaste asjadega EI TOHI harjuda, neid tuleks ikka parandada.
            Kõiki muidugi ei jõua, aga sinnapoole tasub vähemalt püüda...
            Elektroonika töötab suitsu baasil.
            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

            Comment


              #7
              Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

              Link ei tööta enam

              Comment


                #8
                Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                Vaata aastat.

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                  Vaata teisi sama aastaga teemasi Heade mõtete foorum -is , vahe sellega on et lingid töötavad

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                    Lugesin seda nelja- aasta- tagust teemat ja ei mõista tegelikult, mille üle seal vaieldi! Et üks asi on vool ja teine asi pinge? Mina õppisin koolis ka VOOLU olemust ja mul jäi meelde kaks asja, mida ei tohi omavahel segi ajada- voolu PINGE ja voolu TUGEVUS. Eh, elektrikud!

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                      vast ikka pinge suurus ja voolu tugevus
                      Kui midagi ei tia, kysige minult...ma ei vasta:

                      Comment


                        #12
                        Re: Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                        Elektrivool (mõõdetakse amprites) näitab, kui palju energiat läbib juhi ristlõiget ajaühikus (arvutatakse I = q/t). Voolutugevust EI deffineerita Ohmi seaduse järgi.

                        Pinge näitab, kui palju tööd laengu ümber paigutamiseks tehti (arvutatakse U = A/q)

                        I - voolutugevus (mõõdetakse amprites [1A])
                        U - pinge (mõõdetakse voltides [1V])
                        q - laengu suurus (mõõdetakse kulonites [1C])
                        t - aeg (mõõdetakse sekundites [1s])
                        A - töö (mõõdetakse jaulides [1J])


                        E siis mõistetena võiks kasutada väiteks elektri pinge ja elektri voolutugevus.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                          Palju neist laengutest ka elektrisüsteemi diagnoosil abi on?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                            Esmalt postitatud joffe poolt
                            Lugesin seda nelja- aasta- tagust teemat ja ei mõista tegelikult, mille üle seal vaieldi! Et üks asi on vool ja teine asi pinge? Mina õppisin koolis ka VOOLU olemust ja mul jäi meelde kaks asja, mida ei tohi omavahel segi ajada- voolu PINGE ja voolu TUGEVUS. Eh, elektrikud!
                            eh sa ise koolist tulnud tainas
                            mis asi on VOOLU pinge?
                            vool ju tekib pingete erinevusest- pole pinget ja tarbijat pole ka voolu. pinge võib ka ilma vooluta olla, kui pole tarbijat taga. krt sul omal peax seinas seanina olema igas toas, seal on pinge- kui paned tarbija taha tekib vool alles, ja üldse vool voolab voolikus

                            Comment


                              #15
                              Vs: Auto elektrisüsteemi probleemide diagnoosimine

                              Esmalt postitatud vana_kurat poolt
                              eh sa ise koolist tulnud tainas
                              mis asi on VOOLU pinge?
                              Kindlasti on ka tainale koolist kasu. Eriti kui koolitus läbi ahju käib.

                              Aga nendele meestele, kes siin LEDe läbi takisti toidavad ja
                              arvutamisega kole hädas on, oleks VOOLU PINGEST kõvasti kasu.
                              Kui ikka läbi LEDi läheb 10 mA,
                              siis läheb see vool ka läbi kõikide teiste ettejäävate punnide ja
                              muutkui arvuta onu Ohmi abiga palju see "voolu pinge" on.
                              Kui vool, oomid ja pinge käes, leiab ka watid ning õnn tuleb lausa õuele.

                              Kui on ees transi või lambi tunnusjoon,
                              siis paned ju ka VOOLU paika ja vaatad palju PINGELANG tuleb.
                              Joonlauaga.

                              Kas siis Sinul SEAL, põrgukandis, käib arvutamine siis teisiti?
                              Aga ahjud on Sul vähemasti olemas, saad tainast küpsetada.

                              *
                              Kui nüüd natuke avaramalt vaadata kui just oma seanina seinas,
                              siis kui kammid juuksed turri ja ringi jalutad (või sõidad probleemse diagnoositava autoga,)
                              on tegu laengute liikumise ehk elektrivooluga.
                              Ja seda kõike koos, juukseid ja liikujat, nimetatakse generaatoriks.

                              Vot siis.

                              Comment

                              Working...
                              X