Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Lugesin kunagi kusagilt, et kolviotsa ei tohiks seisma jätta(kui võrgus) otsaga.... vot ei mäletagi nüüd kuhu poole. Pidi vist otsa kahjustama mingil moel(ehk oli tegu kuumuse kuhugile kandumisega??). Kuhu poole see olla võis, ja kas asi peab paika?
Mis mõttes nagu?
Ilmakaared siin küll mingit tähtsust ei oma.
Kuum kolvi ots reageerib kiiremini hapnikuga ja osüdeerub.
Nii et tasub endale tekitada harjumus et alati kui paned kolvi käest, teed otsa enne tinaseks, nii et ots kaetud oleks.
Ja kui pikemalt seisab, siis lülitad välja üldse.
Ilma kogu teemat lugemata peaks olema mõistetav, et madalam temperatuur jootmisel on soodsam nii komponentidele, trükkplaadile endale kui ka kolviotsale vastupidavuse mõttes. Tahes-tahtmata saavad pliivabal jootmisel kolviotsad kiiremini hukka. Olen näinud isegi töökojas, et regulaator on ainult ja alati 480 kraadi peal. Kiirus loeb! Samas on mitte väga kalleid intelligentseid jootejaamu, mis oskavad ise mõne aja pärast n.ö. standby'sse minna. Hoiab kokku nii elektri kui ka kolviotste pealt. Üks selliseid, mida ehk ka ise sihiks, on Hakko FX-951.
Natuke nostalgiat.
Keemiakombinaat ORTO tootis omal (nõuka) ajal jootevedelikku. Joota oli temaga lust, plaadilt mahasaamine aga kunst ehk mitmekordne pesuvann tookord siis atsetoonis. Arvatavavalt võis ollus koosneda mingitest rasvhapetest, kuid kindlalt ma seda ei väida. Igal juhul esimene kogemus kasutamisel oli see, kui XLR toitepistiku jootmisel valgus midagi sellest kontaktide vahele ja esimene tulemus oli tulevärk. Teistpidi TÜ füüsikud ütlesid, et TTL loogika jootmisel no problems.
Mis mõttes nagu?
Ilmakaared siin küll mingit tähtsust ei oma.
Kuum kolvi ots reageerib kiiremini hapnikuga ja osüdeerub.
Nii et tasub endale tekitada harjumus et alati kui paned kolvi käest, teed otsa enne tinaseks, nii et ots kaetud oleks.
Ja kui pikemalt seisab, siis lülitad välja üldse.
Millega peale jootmist trükkplaate joote pastast puhastada? Tean, et suuremad firmad kasutavad spets keemiat mille nime ei tea. Ise kodus kasutan PRF 6-68 aga tundub, et see ei ole kõige efektiivsem.
Spetsiaalse grafiitliimiga saab parandada kodustes tingimustes, lisaks vaja (binokulaar)mikroskoopi, täpset kätt koos peenikeste tööriistadega ja sigapikka kannatlikkust sõltuvalt kontaktide arvust ja sammust.
Kui on juba tinutada proovitud, siis on see displei üldiselt pe*sses.
Samuti tore jälgida järgnevaid (elektroonika) kanaleid (päris palju kommenteeritakse eBay/AliExpress/BangGood/Alibaba saasta, mida vist Hiina Rahva Vabariik toetab kui prügi SOODSALT realiseerimist eBay kaudu ):
Oleneb mis tina kasutad ja jootmis määret/vedelikku ja mis temperatuuril joodad?
.... vana tina eemalda ja pane uus tina peale ikka tinasid on erinevaid (erinevad plastilisus/sulamis temperatuuridega) ja jootmis määrdeid/vedelikke
... oleneb ka kaua jootekolviga küpsetad kontakti (ja mis temperatuuril on joodetavad pinnad) jms
... võid ka juuksekarva paksuse traadikesega teha silla/-d kontaktide vahel jms.
Näita oma jootekolvi otsa ka või pane jootmisest video üles raske hinnata seisva pildi järgi
Ise hobikorras olen mõne defektse puuteklaasi kontaktid parandanud ära (~1h + seadme lahtivõtmine), kuna ei viitsinud oodata 2-4 nädalat uuevaruosa saabumist (oleks seda ise ka uskunud, siis oleks videosse võtnud).
PART 2: http://www.youtube.com/watch?v=fYz5nIHH0iYPART 3: http://www.youtube.com/watch?v=b9FC9fAlfQEDave takes you through everything you need to know to do ...
Mis selle IPA sisaldus on ja see ikka sobib elektroonika puhastamiseks ? http://www.lightelegance.ee/www/inde...sopropanool-1l ( GL96-Isopropanool 1 liiter Hind 5,00 € , GL97-Isopropanool 5 liitrit Hind 18,00 € )
(Homme püüan tellida 5L ära ja siis vaadata, mis vedelik see on ja mida sellega P-sse annab keerata sellega )
Spetsiaalse grafiitliimiga saab parandada kodustes tingimustes, lisaks vaja (binokulaar)mikroskoopi, täpset kätt koos peenikeste tööriistadega ja sigapikka kannatlikkust sõltuvalt kontaktide arvust ja sammust.
Kui on juba tinutada proovitud, siis on see displei üldiselt pe*sses.
Mõtlesid taolist asja? http://www.ebay.com/itm/261204114434 või http://www.ebay.com/itm/350967787926
( ise olen seda kasutanud klaviatuuri kiledel olevate kontaktide parandusel või teleka puldi nuppude kontakti parandamisel )
Muidugi peale lintkaabli (flex cable) parandamist oleks hea kui jäigastaksid ka kontakti ümbruse nt. mingi kivistuva liimiga (a'la epo'ga)
(vedelana see muide ei anna kontakti ... tuleb kuumutada/kuivatada siis annab päris hea kontakti)
Comment