Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrifitseeritud pardel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrifitseeritud pardel

    Helou võimendinurgast!Täna räägime aaga hoopis ühest pardlist, mis sattus minukätte möödunud laupäeval.Nimelt möödunud laupäeval rahuldas mu esivanem oma ostumõnu laadal ning soetas elektripardli ca. 100.-.Üldiselt huvitav tükk arvestades tootjafirmat: DUNLOP.Loomulikult oli seade originaalpakendis ning kasutamatta.Pistsin ta siis laadima 14h esimese hurraaga.Huvitavalt soojaks läks peale esimest 10 minutit.Laadimise ajal ta ei käivitunud üldse.Noh järgmine hommik proovisin siis riistapuud: töötas 5..6 minutit, aku surnud ja minul pool nägu alles ajamatta.Sedasi lõppes esimene katse.Nädala algul tulin linna ning võtsin riista lahti.Sees on tal 1,2V Ni-Cd aku 600mAh(ainuke kiri millest aru sain, muu oli koera keelne).Laadimine toimus 110V toitetrafoga(väljun 3,2V 60mA), millega oli jadamisi ühendatud 22k 4W takistiSellele langes siis pool võrgupingest.Mootor ka ilus ja armas 1,2V...nimivool mõõdetuna tühijooksul 2,3APöördeid tegi ta kuulmise järgi ca. 700/min.Kusjuures mootor pöörles valet pidi(arvestades terade suunda)!Nu mis seal ikka.Esimene samm otsustasin mootori ringi teha.Rootori mähiseid on 3tk.Kõik mähised on keritud 0,34mm traadiga 40 keerdu sambal.Otsustasin keerdude arvu suurendada sajani samba kohta ning kasutasin 0,28mm traati selleks.immutasin trafolakis mähised läbi.Kommutaator oli oma 6minutise töö järel tugevalt kulunud.Selles olid süüdi harjadena kasutatud kaks traadilõiku(vist teras).Paigutasin talle süsiharjad; ühe vanema mootori vrakist pärit.Mootor ilusti kokku tagasi ning testima!1,2V peal suurenesid pöörded(jälle kuulmise järgi) ca. 900/min ning tühijooksuvool 145mA mõõdetuna.Jõudu vähenes pisut(sõrmedega võlli pidurdades testituna).Hmm...proovime Li-Ion akuga, milliseid mul vedeleb kapis omajagu.3,6V peal tarbis mootor 430mA ning seda koos reduktori ning lõiketeradega.Mootori pöörded kuskil 1800 peal.Edasi mõtlesin akule laadia teha.Skeem on siin.UPSi aku loomulikult asendan toiteseadmega(väljundpinge nt. 7V oleks tore) ning laadimise inditseerimiseks tuleb skeemile lisada veel kahevärviline LED(skeem veel mudimisel).Kuna Li-Ion akusi ei tohi alla teatud pinge tühjendada(2,6...3V), siis tuli mõelda kaitseahela peale.Skeem siin.Stabilitroni polnud mul kahjuks käepärast ning kasutasin 2x !N4448 ning punane LED järjestikku.Samuti sai FETina kasutatud üht õnnetut emaplaadi toiteahelas kasutatud FETi CEB6030L(pingelang täisaku puhul 14mV koormusel 600mA).Sain rakendumispinge täpselt 3,0V.Kaitseahel tarbib akust umbes 500uA voolu ning ühendatakse peale toitelulitit skeemi.Kui aku pinge langeb 3V peale(minu protoplaadi puhul), siis tarbia katkestatakse ahelast ning lülitus tarbib ca. 100uA voolu.Kaitseskeemi järgi tegemisel soovitan kasutada FETi mille Rdson oleks võimalikult väike(sellest sõltub pingelang skeemis).Hetkel projektist pilta pole, hiljem proovime teha...
    viimati muutis kasutaja Cheopps; 30 m 2008, 19:03.
    The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
    Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
    Projektide pildid
    Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
    http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

    #2
    Vs: Elektrifitseeritud pardel

    Samasugust saasta müüdi juba 15 aastat tagasi, aga mul on see mootor alles ja töötab ilma ümbermähkimata. Ka see imepisike 110V trafo koos takistiga on kusagil alles. See on selline mõnus pisike, piklik mootor, et, kui sinna otsa panna 1,5V AA patareikene ja kogu asi kummi sisse tõmmata, siis saaks vibraatori.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrifitseeritud pardel

      Mootor töötab jah ka ilma ümberehitusetta kuid milleks sellsit rooja vaja kui voolutarve MÕTETULT kõrge!?Vibra puhul tuleks mõelda mingi kobedama patarei peale(nt. D suurusega; sõbranna kõrvalt hõikas)...Üldiselt asi töötab normaalselt ning prognoositavalt jätkub akut 2h.
      The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
      Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
      Projektide pildid
      Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
      http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

      Comment


        #4
        Vs: Elektrifitseeritud pardel

        Nii!Ja aeg kokuvõte teha pardli hingeelust.Täna hommikul siis aku saigi tühjaks(LÕPUKS).Aku lõpp-pinge langes täpselt 3V peale, mil kaitseahel rakendus ja mootori ahelast välja lülis.Kokku sain 12 korda oma mordat pügada.Laadia endiselt makettplaadil...Nagu näha, inimlik laiskus.Kui miskit on harva vaja, siis ta vist ei saagi lõplikult valmis
        The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
        Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
        Projektide pildid
        Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
        http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

        Comment

        Working...
        X